čtvrtek 5. července 2012

Dojmy z Paříže a velmi decentní new in

Ahoj všichni!

Tak jsem zpátky. V Paříži bylo krásné počasí, vůbec ne dusno jako tady, ale příjemných 22-25 stupňů. Byla jsem tam poprvé, takže mě docela dost věcí překvapilo, některé mě potěšily, některé ne. Nikdy jsem nebyla pařížofil, který toužil toto město navštívit už od dětství, měl francouzského ducha a cítil se Paříží magicky přitahován, takže jsem se do ní vydala, až když tak nějak nastala příležitost, sama jsem se o to nesnažila. 

Nejvíc mě překvapilo, jak špinavá Paříž je. To je něco, co bych čekala třeba od New Yorku nebo klidně i od Londýna, ale žádné město z obou zmíněných na Paříž ani zdaleka nemá. Všude se válejí odpadky a tečou tekutiny neznámého původu. Lidé nemají evidentně problém na ulici házet přeplněné odpadkové pytle a prostě je tam nechat. Skoro na každém rohu někdo pravděpodobně zvracel nebo hůř. Z metra táhne charakteristický pach moči a vlézt tam do výtahu je mírné riziko. Praha je proti Paříži vycíděná kráska. 

Zaujalo mě pařížské metro. Rozumějte - musím se projet metrem všude, kde ho mají, protože mě zkrátka zajímá. V Paříži mají opravdu hustou síť, v centru jsou stanice velmi blízko u sebe a často při cestách narazíte na velké množství přestupů. Obecně se mi tato dopravní filozofie zamlouvá a přijde mi pohodlná, protože se člověk nemusí bát zácpy. Také jsem vyzkoušela plně automatizované linky, což byl super zážitek - stát v předním vagónu a dívat se před sebe do černého tunelu :). V pařížském metru je ale zároveň fakt teplo, což bylo spíš nepříjemné.

Francouzi fakt neumějí anglicky, ani náhodou. I když anglicky mluví, zní to jako francouzština. Takže spoléhat se jen na angličtinu a ruce-nohy se sice dá, ale nepokecáte si, budete rádi, že si zvládnete koupit lístek na...no třeba na metro.

Co se týče skvělého francouzského stylu v oblékání a ve všem, neviděla jsem. Popravdě, je to tam jen o trochu lepší než tady. Rozdíl je ovšem patrný spíše u mužů, kteří alespoň v pracovním oblékání dbají na dobře padnoucí obleky. Ženy tam jsou většinou hnusné, nemalují se (nebo si udělají tlustou tekutou linku), oblékají se velmi různě a je jim to fuk. Jestli ten pařížský styl = je mi to fuk, tak to beru, ale že by to bylo kdovíjak nádherné? Nevím. Čekala jsem víc.

Moc spokojená jsem byla s jídlem, protože i ty nejlevnější potraviny jsou hodně kvalitní. Navíc v Paříži všechno jídlo hrozně krásně voní! I v obyčejných supermarketech, nemluvě o malých pekárnách a podobně. Jídlo bylo prostě skvělé a nejlepší ze všeho je koupit si bagetu a sednout si v parku do trávy. A dát pod sebe igelitku, protože je tam pravděpodobně bordel :).

No ale abych nekecala, koupila jsem si v Paříži něco? Letěla jsem s lowcostovými aerolinkami, takže limity na tekutiny byly přísné. Přesto jsem neodolala alespoň jedné věci, a to je tato cestovní sada od NUXE.
NUXE jsem toužila vyzkoušet už dlouho a tenhle Travel Kit je na to ideální. Stál mě pouhcýh 10 euro a obsahuje micelární vodu, hydratační krém, slavný suchý olej, krém na ruce a sprchový gel. Většinu výrobků jsem už vyzkoušela a rozhodně chystám recenzi. Nerada se ale ukvapuji, tak si na ni ještě nějakou tu chvilku počkáte. Zatím musím říct, že mě naprosto dostala ta vůně. Nedá se popsat, ale já jsem se do ní zamilovala. Zde ještě fotka všech produktů pěkně pospolu.
O NUXE jste rozhodně neslyšeli naposled, v každém případě už teď plánuji koupi některých výrobků v plném balení. Myslím, že toto byl ideální suvenýr z Paříže, tucet kovových Eiffelovek jsem si totiž nepřivezla.

Jak si užíváte prázdnin nebo pracovního volna? Co značka NUXE, znáte, používáte?

Budu se těšit na odezvu od Vás a již brzy přijdu opět s nějakou recenzí.

Vaše INF



2 komentáře:

Děkuji za všechny vaše komentáře, moc mě těší!