neděle 2. září 2012

Můj každodenní make-up/My daily make-up routine

Ahoj všichni!

Jako asi leckterá blogerka jsem hodně přemýšlela o tom, jestli chci, abych byla na blogu poznat, protože nevím, jak by moje okolí reagovalo na to, že píšu o takové "blbosti" jako je kosmetika. Moje prvotní rozhodnutí bylo, že nebudu říkat vůbec nic o sobě, o tom, co dělám, kolik mi je, kam chodím do školy; a především nesmím nikdy ukázat ani kousek ze svého oblečení nebo třeba pokoje, aby mě nemohl nikdo poznat. Natožpak obličej. 

Jak vidíte, pár měsíců to fungovalo, ale pak jsem si řekla, že nevím, jak velký to má smysl. Nakonec mě stejně někdo pozná. A navíc, neměla bych se za to, co dělám, stydět, správně? Jako jo, je to "jenom" kosmetika, ale co - je to něco, o co se zajímám, co mě baví. A v záplavě rádoby intelektuálních blogů, kde si každý připadá jako seriózní publicista, protože napíše o prezidentských volbách článek plný cizích slov, si fakt trapně nepřipadám. Naprosto otevřeně přiznávám, že píšu o přízemním tématu a je mi to fuk. 

A s tím souvisí i jedna další věc - jo, dneska poznáte můj obličej. A bude to náročné, protože jsem udělala i fotky bez make-upu, takže doufám, že sedíte. Prostě mi to přišlo tak nějak fér se konečně ukázat, abyste věděli s kým si ta moje kosmetická moudra spojovat. Tak co, jste zvědaví, jak vypadám? :)

Povíme si něco o mém každodenním líčení. To, co uvidíte, je můj postup, který opravdu dodržuju víceméně každý den - jen teď v létě někdy úplně vynechávám make-up a pudr, a dávám si na tvář jen korektor, líčení očí je pak stejné. Nejprve jedna fotka před, vybrala jsem zátiší s plakátem na film Auto zabiják, který je jedním z mých nejoblíbenějších. 
Tohle je můj starší brácha, který pracuje jako řidič kamionu a skladník ve šroubárně. Teď je velmi opálen, byl na dovolené, ovšem povšimněte si kruhů pod očima a hitlerovského knírku - pigmentové skvrny se nevyhýbají ani těm nejodvážnějším.
Nečekala jsem, že moje první obličejová fotka bude toto, ale popojedem. Po umytí obličeje, aplikaci séra a denního krému začínám make-upem. Už jsem asi natrvalo zakotvila u minerálního make-upu, protože mi poskytuje nejpřirozenější výsledek, který ale vydrží skoro celý den. Mezi moje nejoblíbenější značky patří JustPureMinerals (k sehnání na Etsy) nebo The All Natural Face. Teď mám několik vzorkových balení, takže make-up nejdřív rozmíchávám v mističce. Moje je z IKEA za 9 Kč, kterých jsem nakoupila hromadu do kuchyně a jednu jsem si uzmula. K nanášení používám flat top kabuki štětec z TANF, který už mám asi dva roky a pořád je v kondici. Na fotce je autenticky špinavý, protože jsem strašně líná ho mýt a bělostný už stejně asi nikdy nebude.
Potom pokračuju korektorem. Před několika dny jsem si pořídila tuhle paletku Sephora  a jsem s ní hodně spokojená. Na Make-up Coveru mi vadilo to, že během dne vytvářel "cakey" efekt, a to tenhle ze Sephory dělá o poznání méně. Na kruhy pod očima nejdřív použiju růžový odstín a potom jeden z tělových. K zakrytí Hitlera a mapy světa na nose (ahoj, pigmentové skvrny) používám světlý tělový odstín. Té zelené barvě já moc nedám, protože jsem líná maskovat pupínky. Vše zafixuju matujícím pudrem Sephora. Není nijak skvělý, ale vypotřebovat ho musím. 
Oči. První jsou na řadě gelové linky Essence v hnědém odstínu (btw, vážně nikdo nechce ty BB? :), které nanáším od poloviny oka ven štětcem M.A.C. 209SE Je skvělý a má vhodnou velikost na cestování. Do vnitřního koutku oka dám pomocí drobného štětce Real Techniques krémové stíny Essence A New League. Následuje jedna vrstva řasenky L'Oréal Volume Million Lashes Luminizer, a než uschne, upravím obočí pomocí paletky od e.l.f. (pomůže mi opět štetec Real Techniques, tentokrát ten na obočí).Tyhle paletky na obočí kombinující vosk a pudrový produkt mám nejraději, ta, kterou mám už je v posledním tažení. Máte nějaký tip na něco podobného, ale od jiné značky? Ráda vyzkouším. Po obočí následuje druhá vrstva řasenky.
Pak už  zbývá jen pár kroků. Místo tvářenky teď používám tuhý bronzer M.A.C. z limitované edice - je matný a to, že není pudrový mi maximálně vyhovuje. Nanáším ho na vrcholky lícních kostí, kolem nosu, na čelist a na čelo. Abych vypadala strašně opáleně, chápete. Nad bronzer a pod obočí ještě nanesu trochu High Beamu  a je hotovo.
Rty většinou moc neřeším, takže pro dobrý pocit použiju lesk Maybelline nebo Revlon Lip Butter (děkuju trb za výhru v giveaway). 
A to je všechno. Nemám pocit, že by toho bylo nějak moc, zabere mi to kolem deseti minut. Make-up mi vydrží víceméně celý den, který někdy bývá dost dlouhý (třeba když jdu na osmou do školy a domů přicházím z práce ve dvanáct v noci). Připadá mi, že se skoro nelíčím, pokud to porovnám s dřívějškem - byly doby, kdy jsem si na běžné denní nošení dělala černostříbrné smokey eyes. Teď se spokojím s přirozenějším výsledkem, který nezakrývá to, jak vypadám ve skutečnosti. Byl to boj, abych dospěla do tohoto bodu, ale paradoxně mi k tomu pomohly i všechny ty "blogy o přízemním tématu", které pravidelně čtu. A můj obličej po líčení? Tady je.
Na sobě mám šedivé domácí tričko, je to naschvál, protože jsem chtěla vybrat barvu, která snad nejméně lichotí mému obličeji. Mimochodem, to tričko dřív patřilo tátovi (když byl ještě hubeňour a mladík), pak mamce a pak jsem ho našla já. Pořád žije.

Jsem moc zvědavá na vaše komentáře, protože tohle je pro mě zásadní okamžik - ukázat obličej světu. Nešetřete mě! 

Krásný zářijový den,
INF 

28 komentářů:

  1. Sluší ti to, právě takový jemný make-up se mi líbí. A tvůj bratr kamioňák je taky fešák. ;) :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky moc ;). Já jsem určitě pro přirozenost - plánuju udělat článek o mé make-upové historii a chci do něj dát pár fotek z minulosti, kdy jsem si malovala oči á la horník ;).

      Vymazat
  2. A mě se líbíš :-)!!! Však jsme jenom lidi :-)! Náhodou, jsi hezká i nenalíčení a klobouk dolů za odvahu!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuju :)! Jo, tu odvahu mě to stálo, byla jsem z toho pěkně nervózní :).

      Vymazat
  3. není zač...

    moc ti to sluší a úplně mě dostává, jak prostě takové minimum makeupu a úsilí znamená takovou změnu. tedy jako ne že by si byla bez makeupu ošklivá, ale víš co ne...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju. Chápu chápu...dlouho mi trvalo, než jsem svůj "systém" vymakala do tohohle stádia, abych jakože byla pěkná, ale nebylo to moc a netrvalo to dvě hodiny, než to vytvořím.

      Vymazat
  4. Moc pěkné - taky mám moc ráda takovýto přirozenější make-up, co vlastně ani nevypadá jako make-up, ale jako svěžejší, odpočatější a tak nějak prokouknutější kamioňákova sestra :D

    A nad tou paletkou korektorů Sephora taky pořád uvažuji, zvlášť když jsou tam v poslední době pořád nějaké slevy a akce, ale nevím, jestli by na moji až mrtvolně bledou pleť nebyly ty "tělové" odstíny děsivě tmavé :(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky ;). Ta paletka korektorů je dost dobrá, já ji pořídila v akci 1+1, možná ještě trvá, tak se zkus porozhlédnout. Jinak ten tmavší tělový odstín se mi hodí teď, když jsem opálenější, ale ten světlý je (řekla bych) dost světlý.

      Vymazat
  5. No jéje :) Bratr kamioňák je fešák. Já mám třeba pod očima kruhy, co jsou jako modřiny, ale ty se opravdu nemáš za co stydět. :) A líčím se podobně - nalíčená, nenalíčená.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dík, brácha kamioňák moc děkuje ;). Jojo, nalíčená nenalíčená, tak je to asi nejlepší, aspoň se pak druhý den ráno vedlespící lidi nediví, co se to vedle nich probudilo.

      Vymazat
  6. Sluší ti to :) Seš taková přirozeně krásná -bez make-upu a s ním úplně celá vynikneš a zazáříš :)
    A navíc ty vlasy... za takové bych vraždila :D :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Juj, děkuju, musím přiznat, že už se pořádně červenám :). Ty vlasy, to je kapitola sama o sobě, protože šampón třeba používám víceméně náhodně a nemám systém péče o vlasy vůbec vymakanej :D. Ale hodně pomáhá henna. Akorát kdybych nebyla líná a dávala si ji častějc než jednou za půl roku...ehm :).

      Vymazat
  7. Náhodou jsi moc krásná:-) Nepřestává mě udivovat, kolik toho máme společného.. Jo začátky Tarantinovy - to je pošušňáničko... Pro mě Od soumraku do úsvitu:-)Jinak používám stejný mmu od JPM a taky tu sadu na obočí od elf a hledám náhradu, ale 900,- za browzings fakt neee...Hlasuju za článek o tvém líčícím vývoji!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Chichi, spřízněná duše? ;) Tarantina mám fakt moc ráda, hrozně mě baví. 900,- je trochu uuuu moc, tři stovky za něco na obočí klidně dám, ale ten set od e.l.f. není vůbec špatný a přitom stojí ani ne stovku.

      Vymazat
    2. Řekla bych spřízněné:-) Mám stejné zkušenosti třeba se štětce jak ty.. Vím, že essence má taky podobný set na obočí, plánuju ho vyzkoušet. Nicméně elf je fakt fajn i když používám jen ten vosk:-)

      Vymazat
  8. Takový přirozený nalíčení je moc krásný a sympatický, moc ti to sluší :) Velké plus za odvahu se odtajnit :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky moc! Joo, odvahu to chtělo :D. Ale já tak nějak furt věřím tomu, že krásnej je v podstatě každej...je to v očích...a v úsměvu. Někdy sem dám fotku, kde se usmívám i se zubama, mám mezi nima mezeru + se mi při větším úsměvu dělaj tvářičky á la selka, je to prdča.

      Vymazat
  9. "Tohle je můj starší brácha, který pracuje jako řidič kamionu a skladník ve šroubárně. Teď je velmi opálen, byl na dovolené, ovšem povšimněte si kruhů pod očima a hitlerovského knírku - pigmentové skvrny se nevyhýbají ani těm nejodvážnějším." XDDDDDDDDDDDDDDDDDDD ÚPLNĚ NEJLEPŠÍ XDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

    OdpovědětVymazat
  10. Odpovědi
    1. Jé, děkuju moc. Já jsem vždycky radši chtěla hnědé :).

      Vymazat
    2. Víš že já taky? :-D Ale kdybych mohla, tak bych nakonec stejně neměnila, myslím si :-)

      Vymazat
  11. Si krásna aj nenaličena :) Velmi pekne ličenie :)

    OdpovědětVymazat
  12. Je to moc krásné a přirozené:-) Mně už snad taky brzy dorazí objednávka s prvním Lip Butter od Revlonu, jsem hrozně zvědavá:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju :). Lip Butter se mi zatím jeví dost dobré, akorát mi na něm vadí jemné třpytky, já obecně třpytky ve rtěnkách nemám moc ráda.

      Vymazat
  13. No, konečně jsem (krom Plum Foolery) našla bloggerku, u které nemám pocit, že její největší životní starostí je, aby ji proboha neviděl někdo bez toho, že si namaluje na svůj vlastní obličej něco dalšího. Jaké životní trauma. :-) Málokterá slečna si umí nalíčit, řekněme, odpočatější a zářivější verzi svého vlastního obličeje. Většina má pocit, že si těma šminkama musí nakresit něco jiného a to je teda docela brutální postup. Pak aby se člověk lekl, když se dotyčná odlíčí. Jsi sympatická. :-) Respekt, je poznat, že v hlavě něco máš a docela zachraňuješ kosmetické blogy jakožto pro běžnou populaci akceptovatelnou zálibu, jinak by z toho měl člověk skoro pocit, že jde o sbírku holek s mizivým sebevědomím, co bez nalíčení nejde ani s košem na odpadky. (Jestli se na tohle někdo ozve, budu si myslet cosi o potrefené huse, fakt neryju do nikoho konkrétního, ale naopak vyzdvihuju autorku.)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju, to mě těší :). Musím ale říct, že dřív jsem to měla taky jinak, viz článek o mé kosmetické historii - svého nenamalovaného obličeje jsem se skoro bála. A moc děkuju i za další řádky, fakt mi to lichotí! Trochu se i červenám, popravdě ;). Díky, že můj blog čteš!

      Vymazat

Děkuji za všechny vaše komentáře, moc mě těší!