středa 17. října 2012

Co je v mé kosmetické taštičce/What's in my make-up bag

Já jsem hrozná špiónka. Ráda špehuju, co má kdo na stole, v kabelce nebo ve skříni. Hodně mě proto baví tyto typy článků a jako malé zadostiučinění za to šmejdění u jiných jsem sestavila svůj vlastní článek. Bože, to slovo "šmejdění" mi vždycky připomene pořad Prostřeno!, na který se občas dívám, protože mě nesmírně zajímá, co za lidské trosky chodí po téhle zemi. Nejčastěji se nestíhám podivovat nad tím, co všechno má chlapa. Jsem zlá, láska si nevybírá, já vím. Ale někdy by si možná trochu vybírat měla. 


Tohle je moje taštička, kterou s sebou nosím každý den do školy i do práce. Je tuším z Avonu, kde byla zdarma k určitým výrobkům, ale detaily si už nepamatuju. Líbí se mi, že je jednoduchá a tmavá, tudíž se nedá tak snadno ušpinit. 


Prášky. Protože jsem velká kamarádka se zánětem močových cest, nechala jsem si předepsat "preventivně" antibiotika - když se ozvou potíže, vezmu si jeden prášek a je klid. Je to takové řešení pro případ nouze a nemusíte mi nadávat v komentářích - beru si je opravdu jen občas. Dál mám s sebou obvykle Panadol na všelijaké bolesti (Ibalgin brát nesmím, protože jsem mívala vředy v žaludku i v duodenu, heč) a Endiaron. Prášky se zkrátka můžou hodit, ať už mně nebo kamarádce.


Balea Sensitive mini deodorant je praktický, protože je opravdu maličký. Pokud potřebuju osvěžit během dne, je to pro mě jasná volba. A stojí jen 30 Kč.


Zrcátko, pudr a korektor jsou taková základní výbava. Zrcátko mám nejen kvůli malování se, ale taky proto, že mám neuvěřitelnou schopnost umazat si obličej třeba od propisky, takže čas od času kontroluju, jestli nejsem zase celá barevná. Korektor Match Perfection je dobrý na nošení s sebou, je malý a relativně dobře skryje známky únavy v průběhu dne. K němu mám přiložený štěteček EcoTools. Kromě pudru (většinou mám sbalený takový, který zrovna potřebuju dopoužívat) většinou přibalím i matující papírky. 


Nějaký balzám na rty mám u sebe vždycky, teď je to zrovna Kosmín, protože bych byla ráda, kdybych už konečně po asi roce viděla na dno. Používám ho i na hojení jizvy po znaménku nebo na odřený nos od rýmy. 


Hnědou tužku mám na obočí, protože ho mám světlejší než vlasy a v případě nouze se dá použít i na nějaké výraznější nalíčení očí, pokud bych třeba ještě po práci chtěla být hezká. Tahle je od Avonu a mám ji už tak dlouho, že bych ji nejraději flákla do koše a vyzkoušela něco nového. Jsem zkrátka zkoušeč. 

Krém Nivea se hodí na všechno, takže ho mám na všechno. Ale hlavně na ruce nebo na suchá místa.

Travalo s vůní je zkrátka dokonalé na cesty. Mělo i samostatný článek.

Gumičky, sponky...moje vlasy mě zlobí a nedokážou vydržet nějak slušně upravené. Když jsou rozpuštěné, musím na ně pořád sahat a prohrabávat je, takže je pak parádně umastím. Proto s sebou nosím gumičky a sponky, kterými stáhnu vlasy do culíku a mají smůlu.


Miniaturky Benetintu a High Beamu s sebou nosím hlavně kvůli jejich velikosti. 


To je všechno, co potřebuju mít každý den s sebou. Na víkendy k přítelovi tahám objemnější tašku a určitě vám o ní časem také něco napíšu.

Co vy nosíte ve své kosmetické taštičce? Pokud jste o tom už psaly, nechte mi odkaz v komentářích, ráda si zašpiónuju :).

Krásný den,
INF






31 komentářů:

  1. http://animaestilo.blogspot.com/2012/03/co-nosim-ve-sve-kosmeticke-tasticce.html
    Já psala článek zde, ale během té doby se toho už mnoho změnilo :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pěkný článek :). U mě se obsah také čas od času mění.

      Vymazat
  2. nosím každý den stejnou taštičku;) ale že bych do ní toho tolik narvala jako ty :D ale teď k těm antibiotikům - já vím,že je to tvoje věc, ale prostě mě to zarazilo...je ti jasné, že ikdyž je bereš jen jednou občas, tak ti po čase budou naprosto k ničemu a neúčiné? pak vyzkoušíš jiné, stane se to samý.. a až onemocníš a budeš je opravdu nutně potřebovat používat, tak budeš mít prostě smůlu.. navíc antibiotika se předepisují vždy po laboratorním rozboru na konkrétní bakterii, která ti to způsobuje.. když budeš používat univerzální nebo jen na zkoušku či ne ty správné, tak ti antibiotika nebudou časem fungovat vůbec na nic ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Antibiotika se pokud vím předepisují obvykle bez laboratorního rozboru; ten přichází na řadu až tehdy, kdy první předepsaná neúčinkují. Možná to tak právně má být, ale moc to nefunguje a třeba u toho zánětu je to někdy i dobře - představa, že přijdu k lékaři se zánětem močáku a on mi řekne ať přijdu pozítří, kdy budou výsledky mě teda dost děsí. :D Takové rozbory jsou běžné jen na specializovaném pracovišti.

      Vymazat
    2. Tak tak, slyšela jsi o resistenci na antibiotika? Proto jsou antibiotika předepisována alespoň na týden a krabička by se měla vždy dobrat, aby byly zlikvidovány všechny bakterie. Pokud to neuděláš, některé bakterie mohou přežít a protože poznají, že antibiotikum je pro ně nebezpečné, zajistí si pro příště ochranu. A největší průšvih je, že bakterie si rezistence předávají mezi sebou, takže pak antibiotika nezaberou nejen na zánět močových cest, ale i na zákeřnější bakteriální nemoci. A nejen tobě!
      Neber to jako nějaké nadávání, jen nevím, jestli víš o rizicích, které s sebou tvůj styl užívání antibiotik nese. Promysli si to. :)
      Martina

      Vymazat
    3. Věřte mi, milé dámy, že o antibioticích vím víc než dost :). Nebudu ale v žádném případě riskovat to, že mě zánět přepadne třeba o víkendu nebo někde na cestách - a vydržet dva dny nebo i týden bez lékaře (třeba když jste v cizí zemi)? Ani ne. Toto je postup, který mi doporučila moje lékařka a i kdyby to nebyla ona, tak můj selský skoro doktorský rozum mi říká, že je to tak správně. Prostě to tak budu dělat, nehodlám někde dva dny trpět v bolestech, je mi líto.

      Vymazat
    4. Len, věř si čemu chceš, to je samozřjmě na tobě... v tomto oboru mám nějaké zkušenosti a znalosti a každá antibiotika by se měla předepsat až po rozboru, který trvá 24 hodin a přesně určí, o jakou bakterii se jedná a jaká antibiotika předepsat.. tohle zkoušení je pouhé šarlatánství, které probíhá jenom kvůli penězům a o zdraví pacienta nejde.. jinak pro Anonymní - s tou rezistencí máš pravdu.. jen tak mimochodem pro informaci jako zajímavost: ve vašem těle i vně se nachází spousta bakterií, virů, dalších parazitů, které tam jsou buď jako pozitivní činitelé (střevní mikroflora, ktera se mimichodem antibiotiky narušuje, takž po jejich léčbě se nasazují jiné ozdravné látky pro její navrácení), ale i negativní, zdravé tělo je dokáž držet na uzdě svou vlastní imunitou a nedovoluje se jim namnožit ve velkém, ovšem tuto imunitu si také antibiotiky narušujeme ;) proto je vhodné je používat jen v nejnutnějších situacích. Omlouvám se, jestli moc poučuju či spamuju... jen pokud by zajímal někoho názor, který není ovlivněn komercí, ale znalostmi a zkušenostmi jiných..btw víte, že existuje velké množství bakterií, které díky nevhodnému používání antibiotik zmutovaly a už na ně nic nepůsobí? např. i dříve léčitelné TBC... a víte, kde je největší koncentrace bakterie resistentní na antibiotika? ve sterilních prostředích, jako jsou nemocnice... několik typů zmutovaných Stafylococcus aureus ;)

      Vymazat
    5. Holky, věřte mi, že vím, co je to rezistence na antibiotika a že si uvědomuju rizika. Kdybych o nich nevěděla, tak si tohle ani nemůžu dovolit. Já ty ATB nezobu jako bonbóny, mám je jen, pokud pocítím příznaky počínajících potíží - to si pak vezmu jednu tabletku a konec. Za půl roku, co je mám, jsem si vzala jen 3 prášky, takže to není nic šíleného. Navíc ta, co beru, nejsou nijak silná.

      Vymazat
    6. Mně nedošlo, že studuješ medicínu. :) Já studuju biochemii a jsem zvyklá, že lidé kolikrát věří různým chemickým a biologickým bludům, tak do toho kecám, když mám pocit, že vím víc. Ale ty snad opravdu víš, co děláš. Martina (A to jste slyšely, že v průměrném lidském těle je víc bakterií než lidských buněk? :))

      Vymazat
    7. To je pravda. A je dobré, že lidem radíš, na tom nevidím nic špatného :). Nám zase ve škole říkali, že ve střevě má člověk pět kilo bakterií - fůůůůj :)!

      Vymazat
  3. Na záněty močových cest jsem trpěla také. Ráda bych Ti poradila přírodní antibiotikum, které mám ozkoušené a na které nevzniká rezistence. Účinkuje přímo na záněty močových cest. Je to extrakt z lichořeřišnice, vyrábí jej například Grešík a Valdemar, ale koupíš jej i v jakékoli lékárně, na značce až tak nezáleží. Já jej mám neustále v pohotovosti, a když cítím náznak potíží, vezmu si tyto kapky a mám klid. Dávkování je podle potřeby, ale je to stejně účinné a mnohem méně škodlivé než chemická antibiotika. Jedna lahvička stojí 70-100 Kč. Určitě je vyzkoušej! Jako prevenci a doplňkovou léčbu je dobré užívat třeba Urinal a pít urologický čaj :). Jinak, taky mám moc ráda tento typ šmejdících článků :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju za tipy :). Urinal i čaj znám, na mě bohužel ale moc nefungují. Ta lichořešnice by ale mohla být zajímavá, vyzkouším!

      Vymazat
  4. Já mám tyhle články moc ráda, vždycky mě zajímá, co kdo nosí s sebou. Já jsem svojí kosmetickou taštičku před chvílí třídila, takže ji mám přímo u sebe. A je tu pěkná změť věcí, i když jen v malé taštičce: mám stejný deodorant (naprosto úžasně mi voní), dál je tu mini verze krému na ruce od opi, bezbarvou řasenku na upravení obočí, korektor, dál pinzetu, pilníček, sponku do vlasů, vzorek vůně, kterou používám, špunty do uší (na učení v tramvaji ideální); dnes jsem dostala a dovnitř přidala pár vzorků "bb creamu" od dermacolu (jako nouzovka super), dál denní krém ve vzorkové tubičce, a nakonec všechny propriety k rovnátkům - nosím kartáček, mezizubní kartáček a vosk na rovnátka. Nesmím zapomenout ani na zrcátko, které nosím zejména proto, aby všichni neviděli, co jsem zrovna jedla :D
    Jsem sice balzámový maniak, ale jak koukám, tak tady žádný balzám na rty nemám... Ale na to je jednoduché vysvětlení; v každé kabelce se mi válí aspoň 2 samostatně, takže ho pak nemusím nikde lovit.
    "Léky" nosím mimo kosmetickou taštičku v malé plechové krabičce od bonbonů, a dá se tam taky najít kdeco. Momentálně ibuprofen, B komplex, valetol na zuby a brusinkové pastilky, jejichž název jsem zapomněla - ty zas používám já při prvních příznacích zánětu močáku a musím říct, že už jsem ho takhle několikrát zahnala i bez atb :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty toho teda taky do jedné taštičky zvládneš narvat docela dost :)). Jinak vzorková balení čehokoliv jsou super, taky s sebou občas něco vezmu.

      Vymazat
  5. P. S. Šmejdící článek třeba tady:

    http://bourjoisgirl.blogspot.cz/2012/06/vybalovani-uklizeni-trideni.html

    nebo tady:

    http://bourjoisgirl.blogspot.cz/2012/04/tajemstvi-me-kabelky.html

    OdpovědětVymazat
  6. Hm, skvělý článek, fakt mě bavil. Tyjo, preventivně antibiotika, o tom jsem ještě neslyšela. Mě chytl zánět močových cest ted poprvé a doufám, že naposledy, i přes to, že jsem slyšela, že se to vrací každýmu :( Kosmína tahám taky, je skvělej na opary a na odřený nos od rýmy, jak píšeš. A přesně tak, vůbec neubývá :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Snad se ti to nebude vracet...já ho měla už tak pětkrát, bohužel nedávno asi třikrát za tři měsíce, a doktorka mi proto předepsala ATB, kdybych pocítila první příznaky, tak že tím se to zarazí. Mám je jen pro jistotu.

      Vymazat
    2. Ahoj, s močákem mám taky hodně zkušeností, loni jsem ho měla během roku šeskrát. Doktorka by tě určitě měla poslat na vyšetření! U mě přišli na to, že mám zúžené močové cesty, tak jsem byla dvakrát na zákroku, poprvé v únoru a pak v dubnu. Teď už bych si měla dojít jen na kontrolu, ale nějak se tam nemůžu dostat :D. Ale ta úleva, najednou mám takový klid a pohodu, nic mě nebolí. Jinak já když jsem cítila, že se blíží zánět, tak jsem jedla Uromax, byl výbornej a vždy se mi po něm ulevilo :)

      Vymazat
    3. Jj, já už jsem byla na všelijakých vyšetřeních, ale vše se zdá být v pořádku, tak mi jen pro jistotu napsala ty antibiotika.

      Vymazat
  7. Tyhle články mám moc ráda :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :) Já taky. Tedy, teď to vypadá, že chválím ten svůj...:D

      Vymazat
  8. Taštičku nevedu, na přenosnou kosmetiku mám vždycky vyhrazenou kapsu přímo v kabelce.
    Taaakže - jelení lůj. Vždycky. I kdybych neměla mít kabelku, tašku, jedinou kapsu, ponesu si ho v ruce. V hospodě mě poznáte podle jeleního loje na stole, spící podle jeleního loje na nočním stolku. A tak pdobně. K němu spoustu různých jiných patlátek na rty - balzámy tyčinkové, tubičkové i ty v miniplechovkách. Dále pudr - kompaktní, mrtvolně bledý, černou tužku na oči, krém na ruce, Ibalgin, vlhké ubrousky na ruce, malé balení Avene vody na obličej, skleněný pilník, průhledný lak na nehty (na zatrhané punčochy :-) ). Toliko ke kabelce. Ovšem kosmetika okupuje jeden ze šuplíků u pracovního stolu v kanclu - Rituals... Eve´s Kiss balzám na rty, Balea - Lovely Raspberry balzám na rty, Body Basics balzám na rty, Avon matná rtěnka, Astor rtěnka. Carmex balzím na rty, Jelení lůj (:-))) co kdybych ztratila ten z kabelky, že jo..), Skin79 - The oriental, Super +, VIP Gold (miniatury, používám dle toho, který na sebe napatlám ráno doma), Avon pudr, Astor Skin Match - tvářenka, Avon Skin So Soft - krém na ruce, Saloos Bio Karité - balzám na nehty, Sephora scented spray chocolate, Etude House - papírky na obličejovou mastnotu, Avene - Cicalfate, Avene - minerální voda ve spreji, Sephora - korektor, Sephora - oční linky s aplikátorem, Pure Fiji - tělové máslo.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bez jeleního loje taky nevydržím! Ale líbí se mi tvoje bohaté vybavení :). Mimochodem, to Pure Fiji tělové máslo mi tak krásně voní...jen jsem ho někam zašantročila.

      Vymazat
  9. Milá INF, příjemně si mě překvapila - čekala jsem hlavně výbavu dekorativky (asi tak tisíce výrobků a odstínů) a je vidět, že ke kráse nepotřebuješ moc:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Lucie, děkuju :). No ono to s tou mojí krásou není zas kdovíjaké ;).

      Vymazat
  10. Já na zánět močových cest trpěla už pak chronicky, ale vždy jsem bohužel musela v bolestech po škole dokulhat k doktorovi, a tam mi musela udělat test moči, jestli je to vůbec zánět popřípadě jak moc velký, a až pak jsem měla bohužel zas antibiotika, a ikdyž je to zázrak, za který, tomu kdo to vymyslel, můžeme děkovat, tak jsem rada, že to přece nemusim brát, a přesně jak z knih, tak z vlastní zkušenosti souhlasím tady z názory holek, co ti ty antibiotika zakazují tak brát průběžně. Ver mi taky mě to štvalo, ale teď už mám klid, protože jsem prostě našla co mi vyhovuje. A pro mě je zázrak sviss brusinka, pomáhá i to kde je v tablete málo mg, ale lepší je , kde je toho víc, a mám velký balení, a před rokem jsem brala že začátku každý den, teď už preventivně jednou za týden, a jsem zdravá. Hlavně je to přírodní, a ne antibiotika pořád. Důležitý je pít, pít pít a to pořád ne jen, když už ve to bolí a často chodit na záchod, jen tak se ty bakterie množí, a nemůžou se dostat často ven.  Nika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já je neberu průběžně, viz výše. Ale brusinky a jiné doplňky stravy na mě bohužel nemají žádný efekt, vyzkoušela jsem jich mnoho. Dám ale šanci kapkám z lichořešnice, které mi tu doporučila papaya.

      Vymazat
  11. Ha, další "spojenec", co oblibuje deo kompkat od Baley! ;-) To je jeden z mých top výrobků. Gumiček taky všude tahám kvanta. Dotaz: jak se ti s tím štětečkem od Ecotools pracuje? Myslím totiž, že podobný mám v sadě a používám na líčení očí, na zapracování korektoru mi přijde moc měkký a poddajný...
    Verunka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to tak, za třicet korun je to skvělá věc :). Ty štětce EcoTools jsou obecně dost jemné (ale pořád ne tak jemné jako Real Techniques, budu o nich psát), ale tento korektor je hodně tekutý, takže s ním jde zapracovat výborně. Na krémové korektory by to nebylo to pravé.

      Vymazat

Děkuji za všechny vaše komentáře, moc mě těší!