sobota 27. října 2012

Deník špindíry - aneb Čistíme pleť bez vody


Ahoj všichni! Dnes se všude mluví o tom, že napadl první sníh! Je to tak, jsem nadšená, běhala jsem po ulici a chytala vločky do pusy. Zima bez sněhu prostě není ono, to radši sníh v říjnu než déšť a plískanice.

O tenhle článek jste si hodně psaly, tak na něj konečně došla řada. Jsem zvědavá, co na to řeknete, protože já jsem byla ze začátku skeptik prvního řádu. Ani nevím, kde to začalo, ale četla jsem na internetu, že slečny, které přestaly používat k čištění pleti vodu, zaznamenaly znatelné rozdíly v její kvalitě. Říká se, že problematická je hlavně tvrdá voda, která pleť vysušuje a může způsobovat podráždění - mně nikdy nepřišlo, že by naše voda doma byla tvrdá, naše pračka nevypadala jako z reklamy na Calgon a voda se mi zdála celkově být dobrá. 


Jenže já se nechám snadno nalomit, a tak jsem se rozhodla, že prostě vodu vynechám, jakkoliv to bude pro moji psychiku fungující stylem "co je mokrý, to je čistý" bolestivé. Smůla byla, že jsem si zrovna koupila nový čistící gel na obličej, ale co už.

Bez vody existuju už asi měsíc, možná měsíc a půl, a to hlavní, co se stalo (nebo spíš nestalo) je, že moje pleť nevypadá jako rozryté rašeliniště, což byla moje původní představa. Nejdřív jsem si myslela, že si budu bez vody připadat špinavá, ale to mě přešlo už asi po dvou dnech. Na večerní očistu jdu tak, že nejprve odlíčím oči, potom obličej micelární vodou, použiju tonikum a potom péči. Ráno pak jedu to samé, ale bez odličovače. Co se týče spotřeby tampónků, tak ta se samozřejmě zvětšila, ale večer mi stačí 2-3 (oboustranně) a ráno jeden. 

 Zdá se mi, že se pleť zlepšila. Póry jsou sice stále viditelné z deseti metrů, ale nedělají se mi příliš pupínky ani se pleť tolik nemastí. Nevěřila jsem, že něco takového může fungovat i na smíšenou pleť, myslela jsem si, že vysušování tvrdou vodou je téma hlavně pro vyprahlé obličeje, ale asi na tom něco je.

Můj arzenál.
V nechuťáckém režimu tedy hodlám pokračovat a k vodě se v nejbližší době nevrátím. Sice pořád nemám obličejík, že bych si mohla dovolit se nestydatě promenádovat bez make-upu, ale doufám, že moje pleť bude v dobře našlápnutém trendu zlepšování se pokračovat. 

Je pro vás voda nezbytná nebo si dokážete představit, že se bez ní obejdete? Nebo už dávno čistíte pleť jen specializovaným výrobky? 

Budu se těšit na vaše komentáře.

INF


44 komentářů:

  1. Ja si to stejne nedokazu predstavit :).. Hlavne jak bych se rano probrala bez studene vody na oblicej :/ ... A co kdyby jsi novy nepouzity gel pouizila k setreni prvni vrsty makeupu tamponkem? Nevim teda jestli bude fungovat na suchem tamponku ;) jen napad, Tereza

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, já si to taky nedovedlo představit a jde to :). Nevím, jestli by to fungovalo, můžu zkusit.

      Vymazat
  2. několik let jsem čistila pleť jen bez vody, hrozně jsem se po ní osypávala, měla jsem ekzémy atd. Po několika letech mě to přeslo a nyní už opět čistím s vodou :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A nějaká změna, když jsi zase s vodou začala?

      Vymazat
    2. nene, úplně bez problémů!

      Vymazat
  3. Hm, hmmm, to mě teda zaujalo. No až dodělám Dr. Hauschku, tak to asi prubnu. Kdyby mi teda náhodou nepomohl, ale vkládám do něj velké naděje, tak snad to ani nebude zapotřebí.:) Ale jako zní to dobře.

    OdpovědětVymazat
  4. Je to zajímavý nápad,možná ho někdy v budooucnu vyzkouším, ale teď s plným balením, gelu a peelingu a vlastně i čistící pěny nevím jestli to není škoda :D ať se mi to nezkazí

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :D Já si taky z blbosti koupila plné balení gelu na obličej :).

      Vymazat
  5. Ja v tom diky Tobě pokracuji a mohu rict, ze mi voda opravdu nechybi. Mou plet by nechtel mit nikdo, je naladova, precitlivela, vse se na ni hned projevi, je skoro jako papir, tenka, prusvitna a pritom se hodne masti. Za clanek jsem moc rada a kdo uz si nevi rady,za zkousku nic neda. ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda, že to má úspěch, když se to vyplatí aspoň jedné čtenářce, tak mám velkou radost!

      Vymazat
    2. Pred par dny jsem fotila par momentek, pouzivam misto make-up jen tonovaci krem a plet je sjednocena a to se mi predtim nepovedlo se sebelepsi kosmetikou, pokud jsem pouzivala myci gely a vodu, takze tomu verim, ze ta voda ma vliv.

      Vymazat
  6. Já si to fakt nedokážu představit. Dělám de facto stejné kroky v odličování/čištění jako ty, jen večer začínám tím, že se odličuju olejem s vodou. Jo a ráno si prostě ty oči umýt musím :-D Ale třeba se někdy překonám a zkusím to...Díky za článek ;)

    OdpovědětVymazat
  7. Odpovědi
    1. Ja obcas navhlcim prsty vodou, kdyz ty oci nemuzu otevrit. :-D

      Vymazat
  8. Já jsem tuto teorii razila také jeden čas a postupovala jsem přesně tak jako ty, ale mně se právě pleť zlepšila, jakmile jsem začala z lenosti odličovat obyčejným mýdlem a hned na to dám krém...sem tam možná tonikum. Poslední čas se mi osvědčila minimální péče o pleť, zkrátka všeho moc škodí. Já vím, že to zní strašně voda a mýdlo a je to proti všem předpisům krásy :D ale mě to vyhovuje (časově tak 5x rychlejší) a pleť mám zkrátka hezčí... Ale nevím čím to. Třeba jsem mimozemšťan..nééé

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Každý má svoje potřeby a musí si vyzkoušet, co mu vyhovuje, na tom není nic špatného

      Vymazat
  9. Tak já to taky prubnu. Od té doby, co jsem v Praze, se mi hrozně dělají ekzémy, a to jsem na ně trpěla jen krátce v dětství. Teď je mám po rukou a v zimě i na obličeji a je jedno, čím se mažu. Voda je už déle v podezření... Tak já ji tedy zkusím vynechat a uvidíme. Za článek ovšem poděkuju, až jestli mi obličej neupadne ;D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem zvědavá, co na to řekneš, doufám, že ti obličej neupadne :).

      Vymazat
  10. Moc jsem se těšila, že tenhle článek brzy napíšeš a jsem ráda, že vidíš výsledky. Vážně mě zajímá, co by mi to udělalo s pletí, ale zatím jsem docela skeptická... Hlavně mi nejde do hlavy, jak by mi ta voda mohla škodit, když pleť po umytí hned ošetřuju tonikem a krémem. Navíc jsem si nedávno koupila čisticí pěnu, kterou mám moc ráda. :-) Mně na pleť pomáhá jen zajít si jednou za čas ke kosmetičce a pak je prakticky jedno, co používám. Bez zásahu kosmetičky s pletí ale nic moc nenadělám, ani kdybych se stavěla na hlavu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. a co všechno kosmetička provádí?

      Vymazat
    2. Já jsem s tím taky začala z čité zvědavosti a vyplatilo se mi to. Takže když se ti bude chtít, směle do toho :). Já jsem u kosmetičky nikdy nebyla, myslíš, že se to vyplatí? Zajímalo by mě, co by mi "provedla" :).

      Vymazat
    3. Moje kosmetička mi čistí pleť, což je jediné, co potřebuju a vyžaduju. :-) Dělá to mechanicky, a to rukama, což většinu lidí děsí, ale mně žádné jiné procedury nikdy nepomohly. Dva dny potom mám poněkud podrážděnou pleť, ale za pár měsíců krásné pleti to stojí. :-) Problém je v tom, že moje kosmetička je momentálně na mateřské, a s ostatními jsem nikdy nebyla tak spokojená. Jinak určitě ještě běžně dělá masáže obličeje a krku (které jsou mi nepříjemné), trhání obočí (které udržuju sama) a určitě ještě spoustu dalších procedur, které jsem nezjišťovala. Ale v tom základním ošetření je odlíčení, čištění pleti a pak relaxace s hydratační maskou, to můžu. Popravdě mě to čištění jako takové bolí (taky je mi vždycky řečeno, že mám nějak extra nípáníodpolnou pleť), ale prostě... Pak mám nádherný obličej bez viditelných pórů a nedělají se mi pupínky. Určitě to vyzkoušej, ale nejlepší je jít na doporučení od někoho, kdo je spokojený.

      Vymazat
    4. Ja uz ke kosmeticce nikdy nepujdu, kamaradka ma sve studio a zustalo mi od ni nekolik cervenych tecek, pry se to ztrati jsou to uz dva roky a tecky mám stale, to se radeji cernych tecek zbavim jinak, ale tak nesetrnym vymackavanim uz ne. Vsichni ji chvali a je opravdu sikovna jen ja mám plet, jako papir a brani se tvrdsimu zasahu.:-/

      Vymazat
    5. Jo, to mám taky, všechno se mi nejlíp zhojí, když na to absolutně nesahám. :-)

      Vymazat
  11. Tak to by mě vážně nenapadlo! Když tak o tom ale přemýšlím, není to až tak divné, spousta lidí začne mít problém s pletí, když přejedou někam, kde je jiná voda než u nich doma. Takže ve výsledku je to i logické spojovat právě s vodou problémy s pletí. Nechutné to není, jsem zvědavá jak dlouho vytrváš:) Zkoušet to ale nebudu (problémy nemám, kromě zkouškového...), odličuji oleji a tam potřebuji hoooodně vody. Veronika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Odličování oleji je super, taky jsem to tak dlouho provozovala, ale tohle mě prostě nalákalo. Závidím ti bezproblémovou pleť :).

      Vymazat
  12. Já si oplachuju obličej jen, pokud mi nesedne nějaký odličovač a přijdu si po něm prostě moc mastná. Jinak si obličej vodou nečistím. Proč? Já to vnímám jako notoricky známé pravidlo, že voda na obličej nepatří, voda vysušuje. Suchá pleť zrudne okamžitě, ta smíšená nebo mastná se sklonem k pupínkům se briskně zas domastí a vyrobí pupínky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak tak, na tom asi něco bude. Jenže někdo (včetně mého bývalého já) má pocit, že bez opláchnutí není pleť dostatečně čistá.

      Vymazat
  13. Nikdy by mě nenapadlo čistit obličej bez vody a nejspíš to zatím ani neplánuji, protože si prostě obličej myji pokaždé, když jsem ve vaně a pochybuju, že by prach ze stáje, špínu, micerálka zvládla. To by byla spotřeba :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak na prach ze stáje je micelárka možná slabý kalibr, rspektive by ses jí musela polévat v dávkách nemalých :).

      Vymazat
  14. Jestli mě pleť nepřestane štvát, možná to taky vyzkouším. :) Ale když já jsem takový mýval, strašně ráda se myju celá, pořád... :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :D Já nemám ráda sprchování,protože je mi pak hrozná zima :)!

      Vymazat
  15. Po pravdě je mi to celkem jedno, jestli použiju vodu nebo ne :-D Ale bojím se spíš toho, že kdybych delší dobu nemyla obličej vodou, tak si pak zvykne na ťuťu ňuňu zacházení a začne být až moc namyšlený a přesitlivělý, kdybych na něj pak tu vodu dala :-D Nevím, fakt netuším, asi je to blbost, ale chci mít drsný obličej, proto ho vystavuju tvrdé vodě :-D

    Jestli dovolíš, zvu tebe i tvé čtenáře na giveaway, třeba vás něco zaujme :-)
    http://aodori.blogspot.cz/2012/10/giveaway.html

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :D To je hezký, mít drsný obličej :). Ale něco na tom bude.

      Vymazat
  16. Také čistím pleť bez pomoci vody už nějaký ten týden, vždy jsem ji totiž měla po použití čisticího gelu vyprahlou jak Sahara. Nepoužívám žádný make-up ani tónovací krém, jen trošku korektoru na kruhy pod očima, díky pihám mi nejsou vidět černé tečky, které mám na nose, takže ani ty nemusím nijak zakrývat, ony díky tomu pomalu mizí a tudíž ani nemám tak velkou spotřebu odličovacích tamponků. Obličej oplachuji jen po maskách.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máme to podobně, jsem ráda, že nejsem jediná :). Až na to, že na mně jsou černé tečky sakra vidět :)

      Vymazat
  17. Upřímně, už si vůbec nevybavuju kdy naposledy jsem na svoji pleť použila vodu...Myslím že to byly řádově už roky:))) Pleťová mléka a micleární vody, to jsou moji hlavní pomocníci:)Rozhodně ale nepoužívám čistící gely, protože jak už tady bylo zmíněno v komentářích, všeobecně myslím hodně vysušují pokožku.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky si myslím, že čistící gely nejsou pro pleť moc prospěšné. Micelární vody jsem si hodně oblíbila, teď hledám to pravé tonikum :).

      Vymazat
  18. O tomhle jsem už také četla, ale nikdy jsem to nezkoušela ... každopádně po téhle Tvé zkušenosti do toho možná i půjdu :))
    http://angellovely-things.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  19. Have you ever thought about including a little bit more than just your articles?
    I mean, what you say is fundamental and everything. But just imagine if you added some great pictures or video clips
    to give your posts more, "pop"! Your content is excellent but with pics and videos, this blog could definitely be one of the
    best in its field. Good blog!

    Stop by my web blog - website

    OdpovědětVymazat

Děkuji za všechny vaše komentáře, moc mě těší!