úterý 16. října 2012

Mé parfémy a já

Nejsem ten typ, který by měl na každou příležitost speciální vůni, vždy používám jen jednu v daném životním období a trvá nějakou dobu, než ji vyměním. Zároveň jsem tak trochu úchyl a staré flakónky si schovávám, když si pak přivoním, připomene mi to zážitky z doby, kdy jsem vůni připomínala. Jo, a všem vůním říkám parfém, i když vím, co je EDP, EDT a parfum. Rozhodla jsem se vám dnes představit všechny parfémy, které mě provázely životem.

Chupa Chups Love Trap Sensual Heaven

Tuhle vůni jsem začala používat asi v patnácti. Báječné na ní bylo především to, že stála kolem dvou stovek za 75 ml a dělala dojem, že se po jejím použití stanu smyslnou dračicí. Ehm. Je to takový těžší "senzuální" odér s kořeněnými příměsemi a je dobře, že ho už dnes skoro nikde neseženete :).


Puma Jamaica Woman

Bylo mi 17 a byla jsem mladá a free, chodila jsem na party a koncerty, nebylo divné potkat mě v prvním metru se skleničkou od mojita. Puma Jamaica je hodně divně kořeněné ovoce. Měla jsem ji kupodivu dokonce dvakrát.



Christian Lacroix Rouge

Tahle těžké kořeněná vůně nebyla úplně nudná, takže ačkoliv orientální parfémy nejsou mojí krevní skupinou, zamilovala jsem si Christiana. Bylo to těsně po rozchodu a já se chtěla stát femme fatale pro celý svět.


Puma Red

Rok před maturitou, když jsem se vzpamatovávala z toho, že mě můj bývalý přítel (a má první láska) vydatně pomlouval před přáteli a dělal mi ze života peklo. Ventilovala jsem to dost necudným způsobem. A používala Pumu vonící po růžích. 


Calvin Klein ckin2u

Moje hodně oblíbená vůně, kterou jsem měla asi třikrát. Dostala jsem ji úplnou náhodou a zalíbila se mi. Bylo to v maturitním ročníku, já byla dospělá a myslela si, že už se v sobě perfektně vyznám a že souzním sama se sebou. Kecy prdy.


Mexx Woman

Calvina a Mexx jsem víceméně střídala, když mě jedno omrzelo, používala jsem druhé. Tahle mexx je strašně zajímavá ovocná s trochou koření a dodnes mě dost baví. Ať už v osmnácti před maturitou nebo když jsem nabourala o dva roky později auto (své) na parkovišti kvůli chlapovi, kterého jsem nejdřív vůbec nechtěla.


Karl Lagerfeld Sun Moon Stars

Karl je pro mě bůh. Je tak jedinečný a zároveň nestálý, jako já. Sun Moon Stars jsou divné švestky s něčím, a je to vůně jako žádná jiná. Měla jsem ji hodně ráda, ale pak pro mě začala být příliš těžká a vážná. Jako zneuznaný básník, který všechno rád přeháněl. 


Chloé Intense

Moje poslední (a současná) vůně. Je skvělá. Je hodně květinová, ale je v ní něco navíc, díky čemu není obyčejná. Používám ji už rok a zatím mě neomrzela. Uvidíme :). 


A jaké jsou vaše oblíbené vůně? Máte jiný parfém na den a na večer? Co je vaše "signature scent"?

Těším se na vaše komentáře,
INF









23 komentářů:

  1. Líbí se mi, jak spojuješ vůně s životními obdobími. :)
    Svůj signature scent jsem doposud nenašla, ale až ho najdu, určitě ho poznám... :)

    OdpovědětVymazat
  2. No tak to je paráda! Až se mi zastesklo, že já všechny vždy vůně vypotřebuju do poslední kapičky a flakonky zahodím... Teď bych si třeba také ráda přičuchla ke svému sedmnáctiletému já:D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jojo, vždycky mám takový nostalgický úsměv na tváři :).

      Vymazat
  3. Love Trap jsou klasiky! :D Taky to byla moje první voňavka :))

    OdpovědětVymazat
  4. Tak z tveho vyctu jsem vlastnila hned 3 vonavky a sice cupacups,cervenou ruzi a mexx :-D
    Ja mam vonavek(parfemu) docela "dost", resp. dost na nekolik let.Mam ruzne vune na ruzne prilezitosti a nalady,mam jak korenene, tezke, tak ovocne i kvetinové az po velmi sladke.Miluji zkratka vsechny vune. Mam drahe parfemy(vetsinou je dostanu nebo zdedim od mamky) i toaletni vody z drogerky... a mam je rada vsechny :-) rada vonim a mam rada vonave lidi :-) N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To já jsem taky na vůně vysazená, ze smradu se mi dělá špatně. Chtěla bych vidět tu tvou sbírku :).

      Vymazat
  5. Já mám doma asi 15 parfémů, ale mezi mé nejoblíbenější patří Escada Magnetism, Gucci 2, Gucci Envy me, Gucci Rush a CK Euphoria - prostě většinou těžší, sladké, květinové vůně :-D Ale z každého parfému, který bych dostala, bych měla určitě radost :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Všechny vůně, co jsi vyjmenovala, jsem očuchávala v parfumériích a jsou krásné.

      Vymazat
  6. Taky mám schovaný prázdný voňavky a většinou i krabičky :) Mívám to podobně spojené ty vůně s obdobími, ale funguje to jen u těch co jsem používala dřív, protože jsem je tolik nestřídala, ale měla víceméně jen jednu :)
    Úplně první vůně byla myslím Exclamat!on, nebo tak nějak, taková ta vůně z reklamy. Pak Ralph Lauren, kterýho jsem si vydyndala k vánocům když mi bylo asi 15 :D a poté Salvador Dalí purple lips. Pak jsem měla nějakou dobu pauzu.
    Já mám víceméně 2 období: buď se voním skoro pořád a nebo použiju jen deo a zbytek neřeším. Akorát když to na mě po tý absenci příjde, jsem schopná si koupit třeba 3 nové vůně :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Exclamation si pamatuju, to byla hitovka :).

      Vymazat
  7. Vůněmi nejrůznějších druhů a mě zásoboval od útlé puberty strýc,takže se mi vystřídaly.. hmmm... Chanson d´Eau, Naomi Campbell - Naomi Campbell, Paco Rabanne - XS Pour Elle, Davidoff - Cool Water (kdo neměl, jako by nežil ! :-) ). Tady se dostávám na půdu lásky, aneb kdo by nemiloval chlapa, který kupuje vůně ! : Lancôme - Tresor, Lancôme - Poeme, Lancôme - Oui!,Lancôme - Ô de Lancôme, Givenchy - Amarige. Amarige mě neuchvátila, nicméně ohledně čichové paměti je pro mě největší upomínkou na tento velmi bouřlivý vztah (fakt nevím, proč právě ona). Z těch, které jsem si vybrala sama zmíňím Hugo Boss - Hugo Woman, Hugo Boss - Echo, Lancôme - Tresor Midnight Rose, Gucci - Gucci II.
    Gucci II je stálice, tuhle vůni miluju, to jsem já :-)
    Včera jsem byla v parfumerii slídit, čím bych jí nahradila a ani jeden z vytipovaných kandidátů nezaujal. Takže se pravděpodobně žádná změna konat nebude :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Takže je vidět, že jsi svůj signature scent už našla :).

      Vymazat
    2. Pro teď asi jo. Ovšem těžko říct, jestli mi bude sedět i za deset let :-)

      Vymazat
  8. Co se ještě nedozvíme z tvé temné minulosti :-D Já teda vůně moc nevedu. Nějak mě každá dusí, ať se mi zpočátku, když ji kupuju, líbí sebevíc. Když ji mám na sobě, tak moje nosní sliznice trpí :-/ Ovšem stále to přičítám nešťastným výběrům a mám naději! Navíc jídelní vůně jako třeba "med a mléko" nebo různé čajové a podobně se mi i líbí, když se to nepřežene, tak je pro mě třeba ještě naděje!

    http://aodori.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No jen počkej, moje temná minulost může v ledasčem překvapit :D! Určitě i ty najdeš pro sebe tu pravou vůni ;)

      Vymazat
  9. celkom ma potešilo, že tu nebolo žiadne: hlava, srdce, základ... pre mňa španielská dedina, a keď mi niečo vonia kvetinovo, necítim tam žiadny púder a podobne :D parfémy klasifikujem len na dobré a zlé :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já to mám podobně, taky hlava-srdce-základ nějak neumím rozeznat :D.

      Vymazat
  10. Moje signature scent je estee lauder sensuous-taková trochu těžší a dřevitá vůně, ale myslím, že mi skvěle sedí a cítím se s ní dobře:) Poslední dobou mám zálusk ještě na Dot od Marc Jacobs:)

    OdpovědětVymazat
  11. Unquestionably believe that which you said. Your
    favorite justification seemed to be on the internet the easiest thing to be aware of.
    I say to you, I definitely get annoyed while people think about worries that they plainly do not know about.
    You managed to hit the nail upon the top as well as defined out the whole thing without having side-effects , people can take
    a signal. Will likely be back to get more.
    Thanks

    My weblog ... blog.lab321.ru

    OdpovědětVymazat
  12. Jak kdybych to psala já :D polovinu těch vůní jsem měla také,ještě mám tu ckin2u. Parfémy si nechávám už snad od mala ještě ze základky když si pricuchnu hned mi připomenou to období ve kterém se je používala z toho důvodu parfémy střídam a ráda, říkám si že je škoda používat jeden když je tolik výběru :) ale moji oblíbenou je Lolita lempicka coral flower pripomina mi Vánoce a uz od sedmnácti sem si ji přála o pár roku později sem ji dostala pod stromeček :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za všechny vaše komentáře, moc mě těší!