pátek 30. listopadu 2012

Zlobím se! podruhé

Ahoj všichni, nedá mi to, abych se nevyjádřila k jednomu dost současnému tématu. Čím dál častěji vidím u českých a slovenských blogerek stesky, že nemají chuť dál psát kvůli haterům, kteří je (často bezdůvodně) kritizují.

Sama jsem někdy zaražená, kam až dokážou lidi zajít. Jednak nechápu, jak se v někom může skrývat tolik zla, že je schopen trávit čas nadáváním na internetu. Měla jsem kdysi blog na idnesu a po nějaké době se i ke mně dostaly "známé firmy", které to hejtování měly skoro jako práci na plný úvazek. Proč to? Závist? Nespokojenost s vlastním životem? 

Oboje jsou věci, které dokážu pochopit. A neříkejte, že nezávidíte. Neříkejte, že jste byli v životě vždy stoprocentně šťastní. Někdy je to tak, že se snažíte nepřízni osudu čelit, ale život vám stále hází klacky pod nohy - logicky ta síla jednou musí dojít. Nedivím se. Ale pokud to u někoho trvá měsíce, léta...a on nedokáže přestat nenávidět lidi, kteří se mají lépe, tak je nutné si uvědomit, že tím daný člověk neuškodí tomu, komu nadává, ale naopak sobě. Pokud si nesete v hloubi duše negativní emoce a místo toho, abyste se je snažili vytěsnit, je jenom hýčkáte, tak nebudete spokojení už tuplem. Nikdy.

Blogerky dostávají věci zadarmo. Jo, je to tak, stejně jako to, že fotbalisti vydělávají miliony a naše vláda za moc nestojí. Ale bojovat proti tomu hospodskými řečmi, to mi nedává moc smysl. Ono to může mít dva výsledky. Buď se blogerka na vaše útoky vykašle a nebude je vnímat - tak svou ničitelskou touhu těžko nasytíte; nebo se jí to opravdu dotkne a bude smutná, zklamaná...cokoliv. Pak vy budete mít radost z toho, že jste někomu ublížili. To je ten účel? Ubližovat? Nevím.

Neříkám, že není někdy kritika oprávněná a blogerky by se měly zamyslet, zda je jejich přístup upřímný. Pokud někdo otevřeně lže, že daný produkt si sám koupil, ale tento se objeví následně na desítce dalších blogů, tak je to špatně. Pokud se strhne hádka ohledně jedné nejmenované známé blogerky, která vyhrála giveaway a ona sama tvrdí, že ještě nikde nic nevyhrála, ačkoliv důkazy tvrdí opak - tak jí to nedělá dobré jméno. Takové blogerky pak můžou stokrát brečet, ale měl by spíš vzteky, a to samy nad sebou, protože udělaly něco, co čtenáři právem neodpouští - nezachovaly se korektně.

Přijde mi, že tím, když má člověk blog, tak vzniká určitý vztah mezi autorem a jeho čtenáři, a obě strany by do něj měly jít s otevřenou myslí a nejlepšími úmysly. Takhle by měl vypadat idealizovaný růžový svět plný třpytivých poníků a je mi jasné, že to není úplně reálné.

Není ale nic špatného na tom pokoušet se tomuhle stavu přibližovat. Co myslíte?

30 komentářů:

  1. Ahoj já si myslím,že to některé blogerky moc řeší..nemůžeš se zavděčit všem.Tím že si vylijí srdíčko např.(Hanny) tak jim to udělá akorát dobře a tím spíš do ní budou valit to svoje.U giveaway mě třeba vytáčí když tak polovina napíše : zrovna včera jse se na to dívala a chtěla si to koupit :D .A k tomu jestli by měli blogerky říkat jestli výrobek dostaly.Tak mě je to celkem jedno hlavní je recenze,ale když vidím že 100 holek napiše o stejné věci že je k ničemu a 2 že je výborná tak to o něčem svědčí.
    :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to pravda, já sama počítám s tím, že se nemůžu všem líbit, a pokud někdo v komentářích jen bezcílně nadává, tak to pouštím jedním uchem...naopak tím, že blogerky na tyhle věci reagují, popouzejí anonymy k dalším útokům.

      Vymazat
  2. souhlasim s Lenkou v tom, ze opravdu se nejde zavdecit vsem. JInak bohuzel si myslim, ze lidi (specialne v CR) jsou proste zavistivy... a z toho to je..

    Ale jinak nechapu kde s v nich bere ta zast...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to tak, asi je to jedna z typických českých vlastností :)

      Vymazat
  3. Ámen. :-) Mě je těch lidí spíš upřímně líto, nijak by mě to nevzrušovalo (kdybych b yla blogerkou), akorát je mi líto všech blogerín, které jsou z těch anonymů smutné nebo mají zkaženou náladu. Je třeba sa nad to povznéééést :-D

    OdpovědětVymazat
  4. Ani v reálném životě nám každý zkrátka nesedne. Velkou nevýhodou blogerky může být dohledatelnost toho, co kdy napsala :). Pak se z toho člověk jen tak nevyvlíkne :d.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, to je fakt...kdoví, co bude, až na mě někdo jednou vytáhne někdo blog třeba po deseti letech.

      Vymazat
  5. Také nechápu, kde se v lidech bere taková nenávist, zloba a zášť. Z blogů, které sleduji, jsem vždy nejvíce zhnusena komentáři u Pavlíny Jágrové, té je mi občas opravdu líto.

    Zaráží mě, kde berou někteří čas vysedávat na blozích, které je iritují, a plodit tam takové slovní průjmy. Též nemám ráda ty, kteří chodí do komentářů kázat o morálce a hodnotě peněz. To je jejich čas tak bezcenný, že ho věnují anonymním hádkám a sporům?

    Já jsem ten typ člověka, že když k tématu nemám co říct, tak nic neříkám. Na blogy slečen, jejichž styl mi nic neříká/jsou mi nesympatické/obsah jejich povídání mě nezajímá, nechodím, neztrácím tam čas, vypouštím je. Proto nechápu ty, co pořád lezou někomu na blog jen aby dokázali sobě a ostatním, jak vytříbený slovník mají. Však to, jak se člověk vyjadřuje, o něm ledasco vypovídá, takže si dělají vizitku akorát sami sobě.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Souhlasím s tebou, sama se podivuju tomu, že opravdu někdo rád tráví čas tím, že čte blogy a tvoří nenávistné komentáře. Je to taková podivná zábava.

      Vymazat
  6. Já si myslím, že ty lidi mají v prvé řadě skutečně problém sami se sebou, proto "plivou" na ostatní. Vím, že je určitě těžké se nad ně povznést, určitě to zamrzí. Na druhou stranu, ty zlí anonymové jsou vlastně nešťastné chudinky...A pokud i nadále budou mít tento přístup a nebudou s tou svojí situací nic dělat, budou nešťastné a zapšklé do konce života. A ten život by díky nějaké ošklivé nemoci, která v nich může díky zlobě "klíčit" nemusel být zrovna dlouhý...:(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, taky si myslím, že si takhle lidé často ventilují svoje problémy. Otázkou je, jestli jim to fakt pomáhá.

      Vymazat
  7. Taky myslím, že závistivost a stěžování si na své problémy místo jejich řešení je takové typicky české. Co můžu říct... buďme rádi, že my tím netrpíme, jelikož životy takových lidí v jejich omezené mysli musí být neskutečně smutné.

    OdpovědětVymazat
  8. S takovými lidmi jsem se osobně na svém blogu ještě nesetkla, ale určitě by mi to příjemné nebylo. Jenže dobře vím, že takoví lidé existují a existovat budou. Nikdo s tím nic nenadělá. Musím s vámi všemi souhlasit, i když to je nepříjemné, člověk je musí ignorovat, ono je totiž baví když jste smutné a čím dál tím víc se rozčilujete. Bohužel ale některé dívky to nezvládají a s blogem skončí :(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Překvapuje mě, že se často kvůli útokům odmlčí známé blogerky se spoustou čtenářů, které bych si myslela, že už jsou zvyklé. Ale chápu, že někdy co je moc, to je moc.

      Vymazat
  9. Ja utocne a sproste komentare na blozich teda absolutne nechapu, prece toho cloveka nikdo nenuti na blog chodit, ale to je porad dokola stejna diskuse.
    Stejne tak moc nemusim kolegyne, ktere mi pokazde na blog pisou komenty typu...skvely post, a nebo slusi Ti to. To mi zase prijde, ze se o post absolutne nezajimaji a komentuji jen, aby zviditelnily svuj blog. To uz mam radsi negativni ( ne sprosty ) komentar, ten aspon podpori diskusi:)
    Jinak si dovolim posledni poznamku, ze s podobnym jevem jsem se na zahranicnich blozich, ktere sleduji vubec nesetkala...ze by ta ceska natura?!:)
    Jinak jsem rada, ze jsem objevila tvuj blog...jsi studentka mediciny?
    Ja jsem mlada lekarka v exilu:)
    Hlasim se mezi tve followery.

    CHIC SICILY

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky za zkušenost se zahraničními blogy - moc je nečtu, ale je zajímavé, že to v cizině tolik není, asi je to opravdu česká specialita :). Jsem studentka medicíny a zdravím "lékařku bez hranic" - tvůj blog ráda čtu a znám ho už z dřívějška ;).

      Vymazat
    2. Holky, psala jsem si o tom s pár zahraničníma blogerkama a není to tak, je to všude stejné, jen, že ty kterým se to začne dít, tak začnou mazat, moderovat nebo schvalovat komentáře, fakt není u nás jen špatně a jinde tráva zelenější;-) Vlastně rozdíl je v tom, že ty zahraniční blogerky to nerozmazávají, ale rovnou konají.

      Vymazat
  10. nějak vůbec nevím, o čem je řeč (s tou giveaway a tak) ... asi sleduju málo blogů ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Asi jo :). O tomhle se zrovna debatovalo kdysi na facebooku.

      Vymazat
  11. já si ani nemyslím, že záleží na tom, co blogerka napíše. všiml si snad někdy někdo na blogu, který má cca 200-300 čtenářů, aby se mu tam hemžily komentáře od závistivých anonymů? já teda ne. ani u sebe. zkrátka nikde. i kdyby ta dotyčná psala ty největší bludy, nikdy by to nikomu nestálo za to to řešit. za to stačí překročit určitou hranici čtenářů, anonymové zavětří a už to jede. v ČR se zkrátka úspěch neodpouští. nejde o pravdu, o to, co blogerka napsala nebo nenapsala nebo o nějaké spolupráce.. nebuďte naivní.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je pravda, já se s tím taky zatím příliš nesetkala, měla jsem asi pět vyloženě útočných reakcí, ale spíš na mailu nebo facebooku. Máš pravdu v tom, že pak už od určitého počtu čtenářů, je jedno, co ta blogerka napíše a útoky se na ni snášejí ať je to tak, či onak. Holt nesympatie vítězí.

      Vymazat
  12. O co jde? Nějaká dívčí válka 2012 ? Udělám si popcorn !

    Jediné, kde jsem postřehla nějaké přiblbé komentáře, byl článek o Boo v Metru, kde se kdosi vztekal, že kdyby dostával hadry zdarma, taky by měl šest skříní. Ano, já taky! Proto doufám, že si Boo sponzorské dary užívá a vesele je nosí, skladuje a i kdyby v nich obcovala se Satanem - co je komu do toho? :-)

    Kosmeticko-bloggerskou bitku jsem bohužel žádnou nečetla, chyba ale bude na mém přijímači, neb doposud jsem svůj čas věnovala pouze Mooře, Verunkám a IYF. Jak vidno, dělala jsem chybu :-)
    Bloggujícímu komukoliv přeju cokoliv dostane - a) má následně o čem psát, b) mu přeju tu radost, c) mě to nikdo z kapsy nevyndal a dobročinnosti se meze nekladou, d) blbý kdo dává, blbější kdo nebere.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jojo, holčičí bitka :). Začíná to být nový trend i na beauty blozích - hlavně těch větších, jako třeba u Kissbooku, Plum Foolery...mně taky vždycky bylo jedno, co kdo dostane. Když to chci taky, založím si blog, ne? Tak jsem si ho založila :). P.S. U mě ale nebylo motivem dostávání věcí zadarmo, to byla jen nadsázka ;).

      Vymazat
  13. Já si třeba nemyslim, že by někoho štvalo, že někdo něco dostal zadarmo- aspoň teda já ještě nikde neviděla nic, co bych si nemohla dovolit koupit, to ty fotbalisti, to už je jiná, těm teda závidím:-DDD
    Blogerky by ale hlavně měly uvědomit, že blog je prostě práce s lidma, jako jiné. I zlí anonymové jsou lidi a lidi nás i v běžném životě se..štvou a budˇ se z toho zblázním nebo to překonám/hodím za hlavu. Nejvíc mě dojímaj ty fňuky jak ta či oná děsně chce skončit, protože to prostě nezvládá a celej svět je zlej, ale když jí pár okvokávaček napíše, jak jí všichni jenom záviděj a ona je nejlepší, tak je hned další den sluníčková a žádný odchod se nechystá..ale ať si dělaj co chtěj, já si o nich myslím svoje a tím to pro mě hasne.
    A ty jedeš holka, divím se, že máš tak málo čtenářů a žádného věrného hatera:-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No a jak píšu rychle, tak koukám, že ta gramatika stojí za prd, omlouvám se a jdu se stydět do kouta!

      Vymazat
    2. Souhlasím se vším, co píšeš - ano, blog je práce s lidmi, takže co, nějak se s tím musíme poprat :). Hele, asi už prvního hatera mám, mínuskuje mi videa na YT a asi dvakrát už i komentoval. Doufám, že to víc rozjede, ať je legrace ;).

      Vymazat
  14. I was more than happy to find this web site.
    I need to to thank you for your time just for this wonderful read!
    ! I definitely loved every little bit of it and I have you saved as a
    favorite to see new stuff in your blog.

    Also visit my webpage: website

    OdpovědětVymazat
  15. I read this piece of writing completely on the topic of the
    resemblance of newest and previous technologies,
    it's remarkable article.

    My webpage; website

    OdpovědětVymazat

Děkuji za všechny vaše komentáře, moc mě těší!