úterý 12. února 2013

BITKA: Avéne Cicalfate vs. Sudocrem

Ahoj všichni! Dneska si dáme další článek z edice BITKA (poslední byla o micelárkách, najdete zde). Poperou se dva výrobky, které spousta lidí hází do jednoho pytle a přemýšlí, zda si pořídit ten nebo ten. Ony mají něco málo společného, ale taky se v několika věcech významně liší.


Dostupnost, cena

Avéne Cicalfate není nejlevnější záležitost, dá se koupit na internetu nebo v lékárnách za cenu kolem dvou stovek. Se Sudocremem se to má podle toho, jak velký sud chcete, nicméně nejmenší balení o 60 gramech seženete cca za stovku. A mají ho všude v lékárnách.

Vůně, barva, konzistence

Cicalfate nevoní a je bílý. Je to takový krémový krém, dobře se roztírá a není příliš hutný. Sudocrem je spíš mastička, je hustý a tuhý. Voní mi po levanduli, ale to spousta lidí neguje, takže těžko říct - každopádně jeho vůně je celkem výrazná.

vlevo Cicalfate, vpravo Sudocrem
Balení

Mám ráda lékárenská balení, protože vypadají tak....léčivě. Cicalfate je v klasické kovové tubě, což na mě působí oldschoolově. Sice se tímpádem dost pomačkává, ale na mě to dělá dojem tajného elixíru v divné zmačkané tubě - takže vlastně dobrý. A nemusím do něj sahat prsty. Zatímco Sudocrem je v kelímku, což mě netěší z hlediska hygieničnosti nanášení. Pokud existuje i verze v tubě, uvítala bych ji.

Složení

Jako přírodu nečekejte, to bohužel ani jeden nesplňuje. Sudocrem má jako základ paraffinum liquidum, což mě vůbec netěší. Bohužel ani Cicalfate v tomhle nezůstává pozadu, i PEG by se našel. Ve své podstatě mají Sudocrem i Cicalfate stejný základ - zinkovou mast. Každý ale působí trošku jinak.

                                   
Schopnosti

Spousta lidí se mě ptá, jestli si má pořídit Sudocrem nebo Cicalfate a já říkám - kupte si oba. Na mě totiž fungují v něčem rozdílně. Sudocrem víc vysušuje, proto jsem si ho oblíbila na ještě nevyklubané pupínky (fuj, ty jsi nechutná) a občas ho dávám tenkou vrstvičku i na noc, když moje pleť není v kondici z hlediska nedokonalostí. Cicalfate má u mě poslání vysoce regeneračního krému, který používám na různé stroupky, suchou kůži...a na pupínky po vymáčknutí, aby se ranka brzy zahojila. Jednou za čas ho nahodím na obličej celoplošně jako regenerační a obnovující kúru. Takhle to pro mě šlape ideálně, každý prostě používám v trochu jiné situaci, ale hádám, že v nouzi může jeden i toho druhého zastoupit. Například na rty je kupodivu dobré oboje.

Verdikt

Pro mě jsou Sudocrem i Cicalfate důležití pomocníci, které s sebou beru takřka všude. Pokud máte v kapse víc než pár zlatejch zrnek, pořiďte si oba nebo se rozhodněte podle toho, co od nich čekáte. Mimochodem, měla jsem i čisto zinkovou mast a je to něco mezi, ovšem zase to nedělá nic pořádně. Za mě mají oba naši dnešní rivalové jasné ano a můžu vám je doporučit.

Co vy a Cicalfate se Sudocremem? Znáte, používáte? 

Těším se na vaše komentáře,
INF




29 komentářů:

  1. S dnešní cenou zlata by se to možná dalo i za pár zlatých zrnek... :D
    Nicméně sudocrem mám a používám, Cicalfatu zatím odolávám. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Mam taky oba a priznam se, ze za zazrak nepovazuju ani jeden. Proste me na pupinky ani na stav pleti Sudocrem nefunguje. Cicafate zase nijak neobnovuje mala poskozeni :-(

    Jsem trochu zklamana z obou.

    Nevyrovna se to zinkove masti michane v lekarne, kterou mi pise moje kozarka.... bohuzel :-( protoze ta cerstva ma zase jen velmi kratkou trvanlivost...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nu, já žádnou kožařku bohužel nemám...

      Vymazat
  3. Znám a používám. Asi budu jedna z mála nebo možná i jediná, ale ačkoli by neměl být Cicalfate parfemovaný, já z toho menší smrádek cítím a není mi to moc příjemný. Takže co se týče vůně, za mě jedině Sudocrem :) Ale vůně není to hlavní, že? Co se týče schopností, Sudocrem na mě zase bohužel nefunguje tak, jak by měl. Tudíž ho nechávám spíš na menší pupínky, na větší beru Ichtoxyl, ale ten taky funguje, jak se mu zachce. Cicalfate je ale výborný. Beru na stroupky a čerstvé jizvičky po akné a léčí parádně :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já taky trošku nějakou vůni cítím, ale je mi příjemná. Ichotxyl jsem už někde viděla, ale není-li to jen na předpis?

      Vymazat
  4. Já jsem asi jediná na světě, komu Sudocrem nepomáhá na pupínky. Fakt ještě nikdy s žádným nehmul, maximálně jsem si jen v noci umazala povlečení, ale nic víc :) Takže pro mě má užitek Cicalfate, kerým jsem hojila rány i jizvy po zákroku. Jen si úplně neumím představit, že bych si ho dala na celý obličej :) Nevím, jestli by to vydýchal :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vydýchal;-) Člověk pak druhý den vypadá tak nějak líp. A na vysušení pupínků mi nejlíp zabírá obyčejná Alpa;-)

      Vymazat
    2. Stejně jak říká Dejnička, neboj se vlka nic ;)

      Vymazat
  5. Ještě v životě jsem nepozorovala, že by mi něco pomohlo s pupínky. Že bych věděla, že se něco klube a ono to do rána nebylo nebo bylo menší, lepší nebo alespoň už vyklubaný, k vymačkání (no jo, jsem taky nechutná :-) a tak. Čili, jak jistě každému došlo, svádím boj s nenechavýma rukama. Zinková mast ve mně tudíž moc důvěru nebudí, Cicalfate nebo něco z tohole ranku mám škuby zkusit. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na pupínky mně pomáhá spíše ten Sudocrem, navíc je levnější, tak to zkoušení nebude tolik bolet peněženku ;)

      Vymazat
  6. Já mám oboje a oboje na mě fungují, v podstatě je používám stejně jako ty, až na to, že na vymačkané pupínky používám Sudocrem.
    Poprvé jsem chytla alergickou reakci a mám takové nerovnosti všude po obličeji i za ušima a na krku, no jo, nechce se mi k doktorovi a Sudocrem zatím trošičku pomohl.. trošku... ale přece a to to nemá v popisu práce. Dost vyrovnaná bitka.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jej, alergie, to je nepříjemné :(. No on by ti na to stejně doktor asi dal nějaké kortikoidy...pokud se to spraví za nějakou chvilku samo, tak bych radši ani kortikoidy nemazala.

      Vymazat
  7. sudocrem mám a občas na pupínek zabere, občas ne..asi maj moje pupínky vlastní hlavu. Jinak sudocrem mám v tubě takový malý balení roztomilý, ale jak je hutný tak se z toho hůř vymačkává.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, já chci taky tubu! Musím se poptat v lékárně.

      Vymazat
  8. Sudocrem mi taky zabírá na ještě nevyklubané pupínky; na ty "zrající" :-) používám aknestop od Ryoru, ale bez větších účinků a taky dost vysušuje. Mimochodem, sudocrem existuje i v tubě, mám ho doma, ale osobně mi víc vyhovovalo to kelímkové balení. V tubě je takový mazlavý a prostě to nějak není ono.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hmmm, je možné že by v tubě měl jiné složení? Zase by to ale mohlo být hygieničtější, nerada hrabu do kelímků.

      Vymazat
  9. Já bych zas na hojení ranek chtěla doporučit z lékárny Hemagel http://www.hemagel.net, připadá mi fakt zázračnej - je maličkej, ale vydrží věčně, gel, bez vůně a zápachu. Hodí se i na různá malá poranění..
    Jinak mám zkušenost jen se Sudocremem, možná, až jednou porodíte, dostanete jako já roztomilej malej kelímeček v porodnici jako dáreček ;-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky za tip, to vypadá dobře :). Na porod si ještě počkám, ale budu na to myslet ;). Je hezké, že to dávají jako dárek.

      Vymazat
  10. hahá!

    ale musim ten sudo uz konecne zkusit, sakrble

    OdpovědětVymazat
  11. Já teda mám Sudocrem a nemůžu si ho vynachválit, ač jsem za začátku byla dost skeptická, protože mi nikdy žádné gely a mastičky na pupínky nezabíraly. Sudocrem ale pupínky přes noc parádně zatáhne a pomůže s hojením, takže mi na obličeji nestraší tak dlouho, vůně je jen další plus :) A docela dobře mi funguje i na ekzém. A je skvělý na zklidnění kůže po epilaci.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vida, po epilaci jsem ho ještě nezkoušela, další super tip :)

      Vymazat
  12. a mě by tedy jako zajímalo, kam se na stupnici sudokrem - cicalfate zařadí obyčejný dětský krém na opruzeniny. protože ten mám doma a používám ho jako ty sudokrem, občas dokonce zasupluje i cicalfate (a dělá to mnohem líp než třeba cicaplast). no a protože to pomalu ubývá, tak mám doma dětského anti-opruzeninového krému zásoby na pár let... (děti už to nepotřebují)... a z toho jediného důvodu jsem sudokrem ještě nezkoušela. protože mi to podle popisu přijde jako úplně to samé. ale teď jsem dost zmatená.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A to je nějaký obecný krém na opruzeniny nebo konkrétní? Asi to bude multitasking - dokonalá kombinace Sudocremu a Cicalfate :)

      Vymazat
  13. Sudocrem, na Cical zatím nebyly finance.
    Hrabu do něj špachtlí, protože mi vadí zalezlý za nehty, jako bonus mi to přijde hygieničtější. Vzhledem k tomu, že s ním patlám potomčeti ekzém ve specifických stadích, mám značnou spotřebu a kupuju to olbřímí balení. Sud je dost trefné pojmenování objemu :-) Na sebe ho mažu na noc, tak dvakrát týdně. Efekt na nevyklubané pupeny nepozoruji, ale výrazně lepšíhojení těch již propuklých a rozhrabaných ano a ani pupínky nepoznamenaná místa pleti nejsou ochuzena o efekt, ráno je stav pleti tak nějak hezčí. Jen holt člověk o namazání a rozetření vypadá jak nafialovělá smrtka :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, to s tím sudem mě taky napadlo, že ty kelímky vypadaj jako soudek :D. A barvu má po něm člověk pěknou :).

      Vymazat
  14. ahoj stále ten cicalfate scháním procházím obdobím dermatitidy ale v lékárně mi bylo řečeno že se nedá přes internet objednat a i já co jsem pátrala tak všude je spousta druhu tohodle krému ale vždy na balení úplně jiný popis a název prosím o radu kde ho sehnat děkuji

    OdpovědětVymazat
  15. ak mam zacervenanu plet pomoze sudokrem ? :) A este jedna otazocka nemasti ,chcela by som ho skusit

    OdpovědětVymazat

Děkuji za všechny vaše komentáře, moc mě těší!