úterý 5. února 2013

Láhev Bobble - tentokrát nekosmeticky

Ahoj všichni! Tentokrát zase zabrousíme trošku mimo kosmetiku. O této láhvi jsem četla už na několika blozích a co mě nakonec přinutilo ji koupit? Hlavně to, že většinu dne bývám mimo domov a musím si vodu natáčet z kohoutku (tahat s sebou 1,5l fl'ašu, na to nemám biceps). A jelikož si vodu často napouštím někde na záchodech, tak z toho mám občas takový...eh...divný pocit. Jasně, já vím, že voda musí být ze zákona všude na veřejně dostupných místech (nemocnice, kino, restaurace...) pitná, ale prostě občas bych se lépe cítila, kdybych věděla, že ta voda šla přes nějaký filtr. Navíc ne všude jsou trubky ve stejně dobrém stavu. A ano, uvědomuju si, že jsem nejspíš rozmazlená nána a kupuju si flašku za tři stovky kvůli pocitu.

Láhev Bobble je plně recyklovatelná, vyrobena z plastu bez BPA a má uhlíkový filtr, který zbaví vodu organických "nečistot". Nejsem chemik ani fyzik, prostě je to filtr, co má udělat vodu lepší, má ji dokonce zbavit chlorového zápachu a zasloužit se o lepší chuť. Filtr je dobré měnit po dvou měsících nebo 150 litrech profiltrované vody. V současné době jsou na trhu flašky o objemu 0,55l, 1l a džbány do domácnosti.



A co cena? No není malá. 300 za půllitrovou láhev a 200 za filtr. Lahve i filtry můžete koupit v dm, kde je sháním i já a využívám tak 25% slevu z dm věrnostního klubu - tudíž mě náhradní filtr vyjde na 150 Kč. Jo, a  filtry můžete mít v různých barvách, což se vám, pokud jste hračičky jako já, bude líbit. Teď ale k mým zkušenostem s nóbl flaškou.



Pořídila jsem si půllitrovku, původně jsem chtěla litr, ale pak jsem si uvědomila, že si ji stejně můžu plnit tak často, jak chci, takže litrová by byla přehnaně velká. Musím holt šetřit místo v tašce. Láhev se dobře drží, pěkně padne do ruky a překvapilo mě, že je z celkem pevného plastu - přirovnala bych to k obalu od micelárek Bioderma. Filtr se musí před prvním použitím propláchnout, takže se na to nevykašlete, opravdu z něj chvilku teče šedivá voda. Nahoře to má takový ten cucací uzávěr, jaký bývá na některých dětských pitích á la Kubík. Pije se z ní celkem dobře, jen mě trošku štve, že nemůžu pít kontinuálně, protože láhev se dá zmáčknout jenom trošku a pak zase navrátit do původní polohy, aby jste si mohli dát další lok (zmáčknout). Prostě nemůžete najednou vypít celý půl litr. Z uzávěru sice voda teče sama od sebe i bez mačkání, ale tak pomalu, že mi to nestačí. Ale to je drobnost, na kterou jsem si zvykla. 



Co mě ale u mého prvního filtru naštvalo - on se mi totiž po asi třech týdnech rozbil. Snažila jsem se totiž flašku vždy dobře zašroubovat, aby neprotékala a asi jsem šroubovala moc, protože vršek s filtrem začal po obvodu praskat. Snažila jsem se to zachránit vteřinovým lepidlem, ale nemělo to vůbec žádný efekt - jak to ve výsledku vypadalo si můžete prohlédnout na fotce. Bohužel jsem Bobble nemohla reklamovat, protože jsem ji kupovala v rychlosti a vyhodila jsem účet. Tak jsem si potupně a nadávajíc si do pitomců šla koupit nový filtr.



Jinak je ale láhev moc pohodlná. Pokud voda chutná lépe - no, spíš bych řekla, že všude chutná stejně, takže se nemusíte obávat přestárlých městských nebo vesnických trubek. A chutná mi tak, že ji nenenávidím, mně se totiž jinak z čisté vody z kohoutku ve větším množství dělá šoufl. Ve výsledku jsem tedy spokojená. Láhev bych doporučila pro někoho s podobným životním stylem, kdo si potřebuje čepovat vodu v průběhu dne nebo má doma staré trubky a vodu nevalné chuti.

Co vy a tahle trendy flaška? Bylo by to pro vás nebo spíš ne? Jsem moc zvědavá na vaše názory,

INF

19 komentářů:

  1. Tuhle flašku jsme testovali v práci, když ji jeden kolega dostal k vánocům. Přijde mi, že voda chutná stejně z flašky i rovnou z trubek. O chuť asi nejde, ale stejně, nepřesvědčila mě k nákupu. :-)

    allthatgems.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Však to není podle mě must-have pro každého, je to sice trendy, ale člověk se musí zamyslet, zda by to skutečně využil :)

      Vymazat
  2. Bobble mám už asi půl roku, a nemůžu si ji vynachválit. Nevím, jakou vodu máte v Praze, ale u nás v Hradci se přímo z kohoutku ani omylem pít nedá, to co z něj teče mi spíš než voda připadá jako zkapalněnej chlór, takže když jsem jednoho dne narazila na Bobble, tak to pro mě byla skoro spása :) sice stojí tři stovky, ale znám dost lidí, kteří vodu z kohoutku nepijí vůbec a kupujou jen balenou vodu, a ve srovnání s tím je voda z Bobble za hubičku :) takže já jsem nadmíru spokojená :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. U nás doma se sice třeba pít dá, ale v jiných koutech Prahy je to hnus, hodně se to liší, proto je pro mě láhev dobrý pomocník. Jo, je fakt, že oproti vodě balené se to vyplatí! Navíc mně ty balené vody přijdou strašně neekologické.

      Vymazat
  3. Já jí mám někdy o léta a nemůžu si jí vynachválit! Nosím jí do školy denně - říkám vždycky, že piju "domácí Evianku" :D:D Trpím stejným problémem jako ty .. pít vodu normálně z kohoutku ve větším množství tak je mi z toho blbě od žaludku, ale s Bobble chutná voda skoro jako Vittel nebo už zmíněná Evian (nebo-li "mrtvé vody") jak někdy říkám :D
    Jinak já mám ale už druhou lahev, protože jsem si jí já chytrá zapomněla přes vánoce jak si v jedné kabelce a nevypláchla jí ... takže objevit jí asi po dvou týdnech bylo opravdu něco! Celá ta lahev děsně smrděla :X takže jsem si musela koupit komplet novou o kterou se starám už lépe a poctivě vyplachuji :)
    http://angellovely-things.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky je to moje každodenní kámoška do školy :). No, teď si budu dávat dvojitý pozor, abych ji vyplachovala, díky za upozornění ;)

      Vymazat
  4. Rozhodně souhlasím s tím, že pro někoho, kdo má podobný životní styl jako ty, je takováhle láhev moc šikovná věc :-) Ale já bych ji nevyužila. Přes den piju vodu v práci, máme tam takové ty barely a z těch mi voda moc chutná. Když jsem doma, tak piju vodu normálně z kohoutku, máme vlastní studni, takže paráda :-) No a když jsem přechodně na ubytovně, tak si dělám čaj.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jasně, člověk musí zvážit, zda se mu to vyplatí a chápu, že s barelama v práci je to jiná :).

      Vymazat
  5. Zuzana Marková6. února 2013 15:33

    Přijde mi to velmi nehygienické pít pořád z jedné lahve, bakteie se množí. Radši si koupím 0,5 l - 0,75 l lahev minerálky na přednášky mi to stačí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A to si kupuješ každý den novou láhev? Pro mě by to bylo 20 a více láhví měsíčně, to mi teda přijde fuj pro ekologii, pro peněženku a...no, upřímně, 0,5 l mi opravdu na celý den nestačí, často vyrážím v sedm z domu a vracím se o půlnoci.

      Vymazat
  6. No já jsem uvažovala, že si ji koupím, ale v obchodě mi na omak přišla moc měkká, vypadala, že nic nevydrží. Navíc k filtrované vodě mám spíše nedůvěru. Ale musím uznat, že je to zajímavá věcička. Teď si vodu nosím v 0,75l láhvi Rajec - má taky cucací uzávěr, který se vyrábí v několika barvách:). Nová láhev stojí asi 12 Kč, měním ji každý měsíc:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ona se zdá, ale vydrží, už ji mám pár měsíců :).

      Vymazat
  7. Na mě je drahá, ale věřím, že je to šikovné. Ona voda je zdravotně nezávadná, ale když je blbě upravená, takže prostě nechutná. Já jsem si našla jiné řešení - nosím v kabelce šumák a když si dotáčím vodu ve škole na záchodě, rovnou si ji ochutím a pak je v pohodě.
    Já bych o filtru uvažovala asi jen v případě, že by mi doma z kohoutku netekla dobrá voda, ale i tak bych si pořídila spíš konvici a klidně nedesignovou. :) Jo a v tom filtru je nejspíš aktivní uhlí nebo něco podobného.
    M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je super nápad s tím šumákem, to by mě nenapadlo! Díky moc :)

      Vymazat
  8. Já jsem taky vodová-trubková. Ve škole a na praxi v nemocnici si po celý den dolívám do petky vodu z kohoutku na záchodech. Bubble bych si hned koupila, ovšem má to jeden velký technický problém - zajímalo by mě jak to řešíš ty, nebo jestli máte normální vysoké kohoutky, ale u nás jsou všude takový ty malý umvadla s kohoutkem skoro u odtoku, takže bych tu lahev hned zničila tím neustálým ohýbáním.

    OdpovědětVymazat
  9. Podle mě nejde ani o to, jestli je to nebo není in nebo o tom, jak lahev využiju. Přece jenom, pít se má hodně a neříkejte mi, že by nikomu neposloužila :)) Každopádně taky si jí koupím. Sice máme vodu dobrou, ale přece jenom, na cesty a do práce neustále kupovat vodu v petkách, to se mi vůbec nelíbí :)

    OdpovědětVymazat
  10. Tuhle láhev jsem si dneska koupila a stala se mi podobná nepříjemnost jako tobě, s tím rozdílem, že mě ruplo to plastový průhledný víčko:/ Poměrně těžko to šlo otevřít, tak jsem použila trochu síly a ono rup..:( celkem mě to štve, hnedka první den..:( Každopádně jsem se chtěla zeptat, jestli u toho nového filtru je i víčko, čistě náhodou..:D? Jinak musím láhev pochválit - dobře se z ní pije, určitě bude super do školy, kdy nebudu muset tahat celou velkou 1,5l flašku, a taky na sport a cestování.

    OdpovědětVymazat
  11. Jj, u nového filtru je i to víčko :))

    OdpovědětVymazat
  12. Také si do školy nosím Petku. mám 2 litrovou a mám jí asi 4 měsíce :D A je fakt že by se mi hodila nova..:D Ulvažuju nad koupi booble..protože ta naše voda jde strašně cítit chlórem...jako dá se to pít..ale prostě hnus :p Ale nevím jestli 1l nebo 0,5l..:p Protože ve škole dost piju tak asi 1l ale zase by se mi nevlezla pod kohoutek kdybych chtěla nabrat novou :p Ale 100% si jí pořídím :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za všechny vaše komentáře, moc mě těší!