sobota 18. května 2013

Jojobový olej Primavera

Jojobový olej je prý pecka – vypráví se o něm v eposech, že je to nejbližší příbuzný přirozeného mazu pleti a je proto ideální pro všechny její typy. Prý se krásně vsakuje, skvěle hydratuje, reguluje mazotok, zmenšuje černé tečky, zprostředkovává létající koberec na cesty do školy… a tak. Byla jsem zvědavá, jaká je realita, proto jsem navštívila Greenwave a jeden jsem si pořídila.


Obecně má Primaveru ráda, prý vyrábějí oleje ve skvělé kvalitě a já jsem chtěla něco pořádného, když už. Malá lahvička jojobáku byla v sadě s levandulovým esenciálním olejem (který jsem poslala dál, nevyužila bych ho) a stála kolem tří stovek, pokud se dobře pamatuju. Moc se mi líbí design obalů všech Primavera výrobků, i tenhle olejíček je v klasické skleněné lahvičce. Důležitý je ale obsah, že…


Olej voní trochu jako něco zeleného, asi jako listy nebo tak. Celkem normální nevtíravá vůně a dá se vydržet (kdo někdy čuchal k arganovému oleji, ví, že existují i šílené smrady). Je hutný tak akorát, přirovnala bych ho k hydrofilním odličovacím olejům od Saloosu. Barva je jasně žlutá, krásná ranní moč J. Používá se, stejně jako všechny oleje, na vlhkou pleť.


demonstrace žluti
Mám ho už víc než tři měsíce a 30 ml lahvička je pomalu u konce. Používala jsem ho běžně na den a občas i na noc. Co mě překvapilo, bylo, že se celkem pomalu vsakuje – chce to tak pět deset minut minimálně a je jedno, jak moc mokrý obličej máte. To je něco, co mě na oleji štve a rozhodně se mi nechce čekat deset minut, než si můžu nanést make-up – na to prostě nemám čas. Dokázala bych se s tím ale smířit, pokud bych viděla nějaký skvělý účinek. Ten ale nenastal. Kůže se mi mastí pořád stejně, černé tečky stále široce zejí a vše je při starém. Ve výsledku je to prostě normální olej, nic extra nepředvede, ale neublíží. A to je pro mě prostě málo. Chci od života víc, chci denní krém/olej, který pro mě něco udělá.


Hodnocení: 5/10

A co vy, používáte k péči o pleť oleje? A máte nějaký oblíbený?
Těším se na vaše komentáře,
IYF

20 komentářů:

  1. Já oleje miluju. Měla jsem kokosový a teď mám doma ricinový a konopný, nejraději je používám jako zábal na vlasy. Jojobový mám v plánu si pořídit taky na zábaly.

    OdpovědětVymazat
  2. .Já oleje děsně miluju, mám jich doma snad deset různých, vesměs přírodních (jen dva ne, ty snad ani nestojí za řeč). Můj absolutní TOP je kokosák s vůní caffe latte (recenze plus soutěž, kdybys měla zájem :) http://svetpodles.blogspot.cz/2013/05/chcete-vyzkouset-myho-milacika-recenze.html) nebo potom klasický regenerační oleje od Saloos, mně se vsakujou bezvadně a musím říct, že je pro mě taková přírodní báze pod MU :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Caffe atte, to by nebylo nic pro mě :). Jinak pod make-up mi oleje moc nejdou, musím je nechat dlouho vsáknout...

      Vymazat
  3. Mám stejnou zkušenost jako ty, navíc se mi po něm udělala krupička fakt všude - taková jakoby hrubá kůže, takže oleje dál nezkouším, mám radši krém nebo gel

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to je smůla jak hrom :(. Ale jsem ráda, že nejsem jediná.

      Vymazat
  4. Díky za článek. Zvažuju zařazení olejů do své péče, ale z tohohle konkrétního mám už delší dobu dojem, že na mastnou a aknózní pleť nebude ideální, no a tvůj článek mi to vpodstatě potvrdil. Myslím, že budu muset sáhnout po levanduli nebo jalovci případně tea tree nebo nějaké citrusy, tyhle složky se obvykle na tento typ pleti doporučují. Ale Primaveru mám jinak taky ráda! :-)
    Verunka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mně Labradoora doporučila konopný od Saloosu a měla recht, pleť se s ním mastí daleko méně a až na sem tam něco malého je pleť dokonalá. Ovšem nechápu proč to platí jenom pro obličej, s dekoltem to ani nehlo, ten si žije vlastním životem:-(

      Vymazat
    2. Konopný asi vyzkouším, to je jediné, do čeho jsem momentálně ochotná z hlediska olejů jít.

      Vymazat
    3. Taky zajímavý tip. Vlastně jsem v tuhle chvíli ochotná vyzkoušet asi cokoliv, jo začínám být dost zoufalá! A ideálně bych se v tom potřebovala okoupat, abych si zachránila i ten dekolt a záda!
      Verunka

      Vymazat
  5. podla mna sa vsetky oleje pomaly vsakuju. skusala som kokosovy a arganovy. a moj arganovy vobec nesmrdel tak priserne ako sa to o nom vsade pise

    http://beautybybellatrix.blogspot.sk/2013/02/arganovy-olej.html

    http://beautybybellatrix.blogspot.sk/2013/04/kokosovy-olej.html

    OdpovědětVymazat
  6. Tak to se docela divím...s mojí totálně mastnou pletí si dlouhé roky nedokázalo vůbec nic poradit, a jojobák mě z tohohle pekla úspěšně zachránil :) řekla bych, že se mi právě hodně rychle vstřebává, oproti jiným olejům - dlouho mu to trvalo, dokud jsem si nenašla ten správný grif jaké množství oleje použít a patlala si ho na obličej víc než bylo potřeba...
    Ad příspěvek nade mnou - arganový olej jsem zkoušela taky, u mě je účinkama tak na podobné úrovni jako jojobák, jen bych řekla, že se ještě snáz vstřebá. A smrdí, a ne že ne :D (nebo teda aspoň ten můj od Primavery).Docela dlouho mi trvalo, než jsem si na ten smrad (jinak to nazvat ani nejde) zvykla...

    OdpovědětVymazat
  7. Jsi moc sympatická. Na rozdíl od dalších beauty-blogerek nepůsobíš namyšleně ani hloupě. Přeji ti mnoho štěstí a úspěchů.

    OdpovědětVymazat
  8. Ahoj, já s olejíky začala a mám je ráda, ale mám suchou pleť, tak se mi to mluví :) - zkoušela jsem norkový, ylang - ten fungoval skvěle a neucpával póry nicméně ta vůně byla vražedná, teď jsem si koupila čistý mandlový a je jemňoučký příjemný...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jojo, na suchou pleť to musí být blaho :))

      Vymazat
  9. Jojobak chci taky vyzkouset, ted mam arganov od Nobilisu a smrdi trosku, ale zadna hruza. Pripada mi po nem plet takova jennejsi. Olej si ale davam jen na noc, mne se to moc nevstrebava, takze bych si uz nemohla dat zadny mejkap a zamastila bych si obleceni.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za všechny vaše komentáře, moc mě těší!