čtvrtek 1. srpna 2013

Beauty vs. Brains TAG

Ahoj všichni!

Musím říct, že tenhle tag od Plum se mi fakt líbil. Pokud máte blog nebo se o kosmetiku třeba jen zajímáte, určitě vám už někdo dal najevo, že jste povrchní blbka. Protože mnohem ušlechtilejší než starat se o šminky a péči je lepit letadýlka.

Sledovat, jak se deset chlápků na hřišti honí za balónem.

Nosit Rejoicky a jezdit si do Tibetu uspořádat hodnoty.

Hulit trávu a jezdit na skejtu.

Čekat v pět ráno u vody, jestli se mi na klacík přichytí ryba.

Tunit si auto, protože jinak na mě kočky neletí.

Pařit World of Warcraft, protože na mě kočky už stejně nepoletí.

Chodit do posilovny a cpát se steroidama, protože impotence ještě nikoho nezabila.

Dávat "bylo to sto kilometrů v Krkonoších a úplně v pohodě" a snažit se ostatním vnutit, že nosit elasťáky je bomba.

...no :). Ono být marnotratná slepice, co má ráda rtěnky je vlastně celkem fajn. Minimálně ty elasťáky nám nehrozí. Teď už ale k TAGu. A na konci nechť se označí každý, komu dnes bylo vedro.

1. Oblíbená knížka

Teď už tolik nečtu, jako dřív, protože se musím knihy učit nazpaměť a na obyčejné čtení moc času nezbývá. Mám ale hodně ráda Johna Irvinga (například Pravidla moštárny, Dokud tě nenajdu, Poslední noc na Klikaté řece), Grahama Greena (Komedianti), Iana McEwana (například Solar, Betonová zahrada...v podstatě všechno od něj) Milana Kunderu (Směšné lásky miluju, ale jen starou třídílnou verzi - z nového celistvého vydání je spousta vystřižených), Williama Goldinga (Věž), Orwella (Nadechnout se) Kafku, Lustiga...jednu dobu jsem četla hodně knihy z období druhé světové války a holocaustu, tohle téma mi připadá neuvěřitelně zajímavé a má podle mě univerzální přesah. Taky jsem si oblíbila třeba Sbohem, armádo od Hemingwaye. Mám zkrátka celkem ráda takovou tu světovou i českou klasiku, nemůžu říct, že bych skupovala knihkupectví a v nových knihách se nevyznám, většinou mi někdo něco dobrého poradí, ale třeba na Irvinga nebo Greena jsem si přišla sama. Jo, a skvělé je Třetí přání od Fulghuma, to určitě znáte.
Když čtu jen tak pro zábavu, tak mám ráda knihy Haliny Pawlovské, fejetony od pana Křesťana, povídky Š+G nebo třeba Harryho Pottera. 


2. Oblíbený citát

Mám jeden, který mi zní v hlavě od doby, kdy jsem na něj přišla:

"Talga Vassternich."

Význam si vyhledejte, nebudu vám ho teď prozrazovat :). Jsou to jen dvě slova, ale mají sílu.

3. Čeština nebo matematika?

Těžké rozhodování. Čeština mě provází už odmala, víceméně jsem od nízkého věku něco psala, byla jsem dobrá ve slohu, chodila jsem na olympiády v češtině...bavilo mě to, doteď tak trošku novinařím. Takže životem se mnou jde čeština, zároveň mě ale baví matematika, byla pro mě výzva ve škole řešit různé dlouhatánské příklady. Z některých oborů jsem ale měla hrozné známky, například kombinatorika mi nešla, na druhou stranu "vyšší dívčí" ve formě derivací a integrálů byla něco pro mě :).

4. Věda nebo umění

Já jsem asi jako renesanční nebo co :D. Tady opět oboje. Věda je jasná - jednak dělám medicínu, ale ke vědě jsem měla vždy blízko, nejvíc mě asi bavila fyzika (však jsem se také hlásila mimojiné na fyziku). Umění je krásné a sama umím trochu zpívat, hrát na housle a malinko i na jiné nástroje, s kreslením to není zrovna špatné, odmala tancuju, hrála jsem ve školním muzikálu...takže zase obě věci, hrůza, neumím se rozhodnout.
Možná mám ale blíže ke vědě, protože na umění se mi nelíbí, že je velmi sobecké a až narcistické, umělec musí chtít oblažovat veřejnost svou výjimečností (ať už zcela otevřeně nebo skrytě)...taková povaha se mi příliš nelíbí.

5. Nejoblíbenější a nejméně oblíbený předmět

Paradoxně mě ve škole moc nebavila biologie ani chemie :). Měla jsem ráda literaturu, výtvarnou výchovu, fyziku, matematiku - jak vidíte, opět mix. No a nejneoblíbenější, v tom mám jasno - tělocvik. Ani ne tak kvůli sportu jako takovému, ale kvůli té buzeraci, jak jste si mohli přečíst v jednom z minulých článků.
Teď na VŠ mě zatím bavila anatomie, patologie, genetika, soudní lékařství, etika. Naopak z duše nenávidím internu, tu bych zrušila. Celou, i jako obor :D. Pak taky nemusím biochemii, epidemiologii, histologii...

6. Oblíbená "celebrita s mozkem"

Tady se shodnu s Plum :). Líbí se mi Jennifer Lawrence, protože je to obyčejná holka, která má takové ty normální strachy a tak, má ale i rozum, je taková...dospělá. A pak mám také ráda Troian Bellisario. S oběma holkami se cítím duševně spřízněná.


7. Kdybys mohla studovat cokoliv a kdekoliv, co by to bylo?

Asi kameramanství nebo filmovou režii nebo herectví nebo bytovou architekturu. A asi v New Yorku nebo v Oslu, což jsou zatím má dvě nejoblíbenější města na světě. Ale vůbec by mi nevadilo třeba studovat surfování někde v Karibiku :D.

8. Co je tvé "nerdy little secret"?

Všechno si píšu. Na papír. Musím mít papírový diář, to je jasné. A když někam jedu, tak vždy seznam věcí. A "to do" list. A vůbec. A musím to mít barevně odlišené, abych se v tom snadno orientovala!

9. Kdyby se tvůj blog neorientoval na beauty, o čem by byl?

Asi o životě, o všem a o ničem. Jeden už mám, ale jest utajen, mám ho tak...osm let? Možná. A nebo o filmech, ty mám ráda.

10. Jmenuj některé věci, kterými si posedlá a ostatní to považují za zvláštní.

Tak minimálně tím, že ty důležité věci musím mít v papírové formě, ani učení nemůžu číst z počítače, stejně jako diář mám pouze papírový. Taky vypracováváním si otázek na zkoušky - nechápu, jak se někdo může učit z učebnice, fakt ne. Ale oni si zas myslí, že ta divná jsem tu já :D.



11. Jmenuj pět lidí, kteří tě inspirují

Arnošt Lustig, protože přežil koncentrák a stejně to byl "bejk". Moje maminka, protože umí hodně dávat a je velmi starostlivá. Audrey Hepburn, protože takové by ženy měly být - výjimečné, každá "sama sebou", tím, jaká je. Tyra Banks, protože je to supermodelka a hvězda, která má zdravé názory a nenechala se modelingovým byznysem strhnout. Zároveň zavedla pojem "flawsome", což znamená být úžasná i s takzvanými nedostatky, které máme. A pak množina lékařů, kteří jsou normální a nedělají práci pro své ego.

12. Kdo je tvá intelektuální spřízněná duše?

To bude nudná odpověď - nikoho takového asi nemám.

Přeji všem krásný den a těším se na komentáře,
IYF

11 komentářů:

  1. pob avila si me tim zacatkem :)))))))

    OdpovědětVymazat
  2. Čekat v pět ráno u vody, jestli se mi na klacík přichytí ryba. :D :D :D
    Moc se mi líbí Tvůj výběr knížek, máme tam dost společných autorů, období čtení knih s tematikou holocaustu mě taky potkalo a pak jsem asi půl roku nebyla schopná vzít do ruky knížku, protože mě ničím nedokázala zaujmout. A Š+G=nejlepší. Zrovna včera se mi ptala kamarádka, kudy se ke mě dostane a já jí říkám-Na Plzeň Vávro, na Plzeň...No, neznala Výlet s Lomcovákem :D A Fulghum je vůbec moje srdeční záležitost.
    Citát-jak píšeš, je v něm velká síla.

    Jsem ráda že jsi tento tag udělala, zdá se, že máme na spoustu věcí podobný názor :)

    OdpovědětVymazat
  3. Talga Vassternich - zasluž si vítězství? :)
    zajímavý tag:) pobavila jsi mě začátkem!:D

    OdpovědětVymazat
  4. super Tag! Celkem jsem se pobavila. Jinak pana Lustiga a Audrey Hepburn - ty ja zbožňuju!

    OdpovědětVymazat
  5. ten začátek nejlepší :)) ale tag byl samozřejmě taky zajímavý :D

    OdpovědětVymazat
  6. Jojo, já jsem taky za blázna, že si všechny otázky vypracovávám. :D

    OdpovědětVymazat

Děkuji za všechny vaše komentáře, moc mě těší!