sobota 17. srpna 2013

Co s sebou na praxi (když prázdniny ještě nezačaly...)

Ahoj všichni!

Závistivě pročítám vaše články z dovolených a prázdnin a je mi líto, že nemám tolik volna. Je to tak, celý měsíc "prázdnin" otročím v nemocnice proto, že to někdo řekl. Je to bezva, co vám mám povídat, ideální způsob léta. Snad 23. srpna prázdniny doopravdy začnou. Respektive snad budu mít konečně čas na práci, za kterou jsou peníze :).


A protože všude se objevují "balící" články na dovolenou, mám tu seznam věcí, co s sebou nosím na praxi a bez kterých se takřka neobejdu. Pokud jste také někde na nucených pracech, možná se vám bude hodit.


Desinfekce

V poslední době jsou populární takové ty desinfekční gely, ale já si v nemocnici nemusím dělat starosti, protože nádoby s nimi jsou na každém rohu. Takže po každém zasažení syfilisem si mohu ruce i další části těla vydesinfikovat dle libosti :). Desinfekční gel tedy nechávám doma.

Avéne termální voda

Vstávání před šestou není nic pro mě, takže termální voda mě přinejmenším během dne může budit. Jednak ale taky brání vysušení kůže, protože nemocniční klimatizace bývá mocná. 

Ziaja kaštanový gel na nohy

Na praxi si moc neposedím, mojí funkcí je většinou někde stát a čučet, takže mě po chvíli hrozně bolí nohy. Přisuzuju to tomu, že jak jsem vysoká, tak to má krev do srdce dá, tudíž se mi snadněji usazuje v nohou a já je pak mám těžké jako z olova. Tenhle příjemný gel mi od bolesti trochu pomáhá, koupila jsme ho v Ziaja obchodě v Růžové 10 a stál asi čtyřicet korun. 

Mixa krém na ruce

Po desinfekci mám pěkně vysušené ruce, takže krém na ně se hodí. Taktéž ho používám i na zmožené nohy, abych se jim jako odvděčila za to, že mě nosí. Krém od Mixy koupíte asi za stovku v drogériích a je fajn, hydratuje, ale neumastí.


Osvěžující melounové ubrousky Lilliputz

Tyhle voňavé ubrousky mám moc ráda, využívám je, když si připadám celá taková "olezlá" na všechna místa, kde je potřeba. Melounová vůně je navíc příjemně osvěžující. Jsou k dostání v Rossmannu za asi dvacku.

Deodorant

Když nestojím a nečučím, tak pobíhám, tudíž chránič proti pachu je nutností. V nemocnici to někdy dost smrdí, takže každá další voňavá věc je příjemnou vzpruhou. Podobná kompaktní balení koupíte v dm nebo v Rossmannu.

Tělový lak na nehty

Správně bych neměla na praxi nosit žádný lak na nehty. Prý je to z hygienických důvodů, neboť za prasklinky na laku se schovávají bakterie a brebery.. Jenže moje nehty se dost třepí (a já je pak okusuju...), takže mnohem hladší nehty mám, když jsou nalakované - proto nosím tento obyčejný tělový lak od Essence (nyní jsou ve výprodeji za 30 Kč). Nemůžu se ale dočkat, až si nehty nalakuju něčím zábavnějším :).

A co vy? Máte volno nebo taky praxi? Nebo aspoň pracujete za peníze?

Těším se na vaše ohlasy,
IYF

17 komentářů:

  1. Melounové ubrousky jsem měla na dovolené v Chorvatsku a taky jsem s nimi byla moc spokojená :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já je s sebu taky vezu na dovču, jestli nějaká bude :)

      Vymazat
  2. Zaujaly mě ty melounové ubrousky :) Ať ti praxe rychle uteče a chvíli si užiješ zasloužené prázdniny :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ubrousky jsou fajn, navíc za asi 20-30 Kč, určitě vyzkoušej :)

      Vymazat
  3. Mně by snad ani ten Ziaja krém nepomohl. Celou pracovní dobu (6hod) prostojím a ještě se musím tvářit, že mě to neskutečně baví :D Ale zaujal mě. Mixu mám taky a hodně mi vyhovuje. Myslím, že miniatury by se měli dělat vě větším. Na cesty nebo do kabelky je to naprosto nezbytné :)

    SIMPLE LIFE

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já mám na extrémní případy koupený ještě Lioton 100 000, ale představovala jsem si teda větší zázrak. Jinak já v jedné ze svých prací taky cca 6 hodin stojím, takže soucítím :(

      Vymazat
  4. Praxi jsem si ve čtvrtém i v pátém ročníku odchodila během volných týdnů v semestru, takže jsem o prázdninác měla volno. Na praxi jsem nedala ránu bez balzámu na rty a papírových kapesníků :-) .

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to máš dobré, já žádný volný týden neměla, měla jsem asi čtyři dny někdy v dubnu, to je vše :).

      Vymazat
  5. Tak zaujalo mě hlavně žehrání na praxi. :-) S tím člověk přece na medicínu nastupuju, že budou neplacené praxe, ne? Mám jsem na medicíně kamarádku, která ji vystudovala i jako svobodná matka s dítětem na hranici chudoby a i přesto se na praxe těšila, takže to asi bude spíš o přístupu, jak to tak sleduju... Jana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, máš pravdu, je to o přístupu. Prostě já nerada dělám zadarmo, a kdyby to aspoň k ničemu bylo, ale stát a okounět několik hodin na chodbě, protože tě odevšad vyhodí...na to je můj čas moc drahý.

      Vymazat
    2. Což potenciálního pacienta děsí. Protože začínající lékař nemá kdoví jak horentní plat, takže jestli právě ten přístup měření penězi přetrvá, tak potěš koště. Ale vzhledem k tomu, že působíš v Praze, tak se snad coby pacient a lékař nepotkáme. Uff. :-) Jana

      Vymazat
    3. ahoj,jak ja bych uz chtela byt na praxi!...ted jeste valcim s patologii:-( ale rozumim ti, ani tak nejde o to, ze tam travis cas zadarmo, ale spis o to, ze se tam nic moc student nenauci...a nepomaha ani hodne asertivni pristup, to je mirne demotivujici, praxi zcasti povazuji za "odmenu" za ty hodiny, mesice, leta stravene nad knihami. kazdopadne, at ti to rychle ubehne a muzes uzivat prazdniny.
      ps.to anonymni,jak jiste vis kazdy clovek (tudiz i kazdy doktor) musi z neceho zit,platit bezne vydaje atd,atd-tedy do jiste miry meri svoji praci penezi, vzhledem k tomuto jsem si naprosto jista, ze uz si tu cest mela.( tak se zas tolik jako pacient "nedes")

      Vymazat
    4. Jana: Jojo, vidím, že musím začít asi zakazovat anonymní komentáře, aby se mi hateři nerozmnožili, co :).
      Anonym 2: Válčení s patologií je strašný, to držím palce :(. Přesně tak, jde o to, že mě tam nic nenaučí, ať se snažím jakkoli, je to ztracený čas, bohužel...A ať brzo s patolou doválčíš a úspěšně!

      Vymazat
  6. Já mám první léto, kdy jsem přešla na dálkové studium a pracuju na plný úvazek, takže články z dovolených ani neotvírám :D Od pondělka mám týden dovolené, takže dneska si užívám absolutní nicnedělání:) Na dovolenou jedu v září na Slovensko:) Jinak termální vodu taky tahám s sebou:) Jo a na unavené nohy je taky super levandulový sprej na nohy od Avonu, ale vím, že ty Avon nesnášíš, takže to říkám nenápadně a potichu :D :D Tak ať ti praxe rychle uteče!

    OdpovědětVymazat
  7. Melounové ubrousky ? Bomba! :D

    gabulka-lovelygirl.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  8. Celkem pecka hodnotit budoucí lékařku podle toho že neskáče nadšením z faktu že po roce v knížkách tráví léto dle hesla " přines, podrž, neokouněj" a neužívá si to :-)všimla si ctěná anonymní toho že pisatelka je taky člověk? :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lékař musí být vždy za nadčlověka :)!

      Vymazat

Děkuji za všechny vaše komentáře, moc mě těší!