sobota 10. srpna 2013

Umej si vokno aneb Proč jsem taková kráva

Milí čtenáři,

nejeden z vás mi tuto otázku kladl a je načase na ni odpovědět. Sama nemám žádnou zvláštní koncepci, takže je možné, že ve výsledku bude článek krátký i dlouhý. Bude to takový...Schrödingerův článek.

Proč jsem taková kráva?

Ono je to tak, a začnu zeširoka. Jednou z mých nejoblíbenějších blogerek je Kája z Plum Foolery, ovšem tak před půl rokem mi začalo připadat, že se začíná chovat nějak arogantně a "nosánek nahoru". Bojovala tehdy s anonymy (i s neaonymy) a u mě lehce klesly sympatie k ní, z těchto důvodů. Ale co? Dneska to chápu. Protože, milí "hateři", co s váma má člověk jako dělat. Napsat pod každý váš hnusný komentář, jak mě to ranilo a brečet doma do polštáře? Všichni víme, že spousta lidí hejtuje jenom tak, vytvoří si nějaké osobní antipatie a těm pak dává volně průchod při jakékoli příležitosti. A já fakt nebudu nešťastná kvůli tomu, že mě někdo nemá rád, jsem si jistá, že takových lidí je spousta, kdybych brečela kvůli každému, tak by mi nezbyly slzy na opravdové osobní tragédie. Prostě když budete hnusní, budu i já a je mi to fukéř. 
  Nemám ráda takové ty proklamace, kdy o sobě člověk tvrdí, jak je vlastně dobrý, ale myslím si, že si uvnitř vážím svých čtenářů dost, mám je ráda a nemám důvod stavět se nad ně, protože já zkrátka nejsem univerzálně lepší. Jo, jsem lepší než někteří lidi, jsem ale zase i horší, než někteří jiní. Svět zkrátka je strukturalizovaný a dá se srovnávat, to nic nemění na tom, že doufám, že každý ví, že si nemyslím, že jsem to já, kdo stojí na vrcholu potravního řetězce. Fakt ne. Osobní nadhled je něco, co si s chutí pěstuju a snažím se, aby to vzkvétalo, protože to považuju za obecně prospěšnou vlastnost. Neříkám, že to nemá úspěchy spíše střídavé, ale v každém případě se to nachází na předních příčkách mého hodnotového žebříčku.
   Já jsem taková kráva prostě proto, že se bráním, protože nejde, abych si brala osobně každý nesmyslný útok od zatrvzelého anonyma. Plum, už tě chápu a omlouvám se za svoje dřívější tmářství. 

Proč mažeš komentáře, ty blbko?

Jojo, já anonymům někdy ty jejich komentáře smáznu. A oni mi pak píšou ještě sprostší o tom, proč je mažu. Takže otázka za sto bodů - proč mažeš komentáře?
  Protože můžu. Je to můj blog a já si budu dělat co chci. Je to arogantní, co...ale zase je to pravda. Myslím, že jsem celkem zodpovědný diktátor vůči čtenářům v rámci svého malého blogového světa a ne každý absolutistický vládce byl vždy špatný :). Prostě ty kecy na svém blogu nechci. To je jako kdybyste mi polili auto bahnem a zlobili se, že ho chci umejt. 

Proč máš tak hnusný fotky?

Protože nemám zrcadlovku a neplánuju si ji pořídit. Utratit přes deset tisíc (tolik v mojí hlavě zrcadlovka stojí, ale kdoví, jaká je realita) jen kvůli blogu mi přijde moc, sama bych zrcadlovku nevyužila, takže dokud neuznám za vhodné, že by se mi hodila na něco jiného než na ostřejší kontury produkce firmy Yves Rocher, tak budou fotky hnusný.

Jako neumíš gramatiku nebo co?

Moc nemám v oblibě grammar nazi. Já nejsem dementní a česky umím, faktem ale je, že někdy po sobě články čtu hodně zběžně a překlepů si nevšimnu. Nehledě na to, že neovládám češtinu tak brilantně, aby nebylo možné, že se v článku neobjeví i nějaká ta "opravdová" chyba. Věřím v intelekt svých čtenářů, kteří odhalí pod slovem Illamaqsua Illamasqua, proto jsem nějak líná házet si popel na hlavu za překlep nebo chyby. Kdyby jich bylo v článku nasoleno pokaždé dvacet, tak neřeknu, ale takhle to prostě nepovažuju za tragédii velikosti neumytého okna.

Umej si vokno/máš odštíplej kus laku na nehty/máš flek na ksichtě

Mám špinavý okno a je mi to naprosto fukéř.

Zdráhám se závěrem článku opakovat mnohokrát vyřčené, ale musím, protože možná to někteří necítí nebo to neumím dát najevo? Nevím. Ale pro jistotu - miluju svoje čtenáře. Nikdy bych nevěřila, že můj blog bude někdo číst a i díky vám mě to baví. Často mě překvapíte, jak jste na mě milí, že mi s něčím pomůžete nebo mi něco pošlete nebo napíšete krásný komentář...vážím si toho, neskutečně. Protože v dnešní době (moralitka na konec) na sebe nedokážou být příjemní ani blízcí lidi, o to považuji za raritnější, když je na mě hodný někdo "cizí". Líbí se mi, jak blogování sbližuje lidi a že se spolu ve virtuálním světě můžou potkat ti, co by se normálně nepoznali. A sdružuje je ten společný zájem a úděl povrchní slepice, co má ráda kosmetiku :).

Doufám, že jsem vás svým "nosem nahoru" neodradila a budete blog číst dál.

IYF + ČTENÁŘI = VSL

Ne fakt, mám vás ráda.

Kristýna  

43 komentářů:

  1. :D Zamáčknu slzu dojetí :D Ne, děkuju, já jsem ráda, že aspoň občas někdo chápa, že nejsem arogantní labilní kráva, ale prostě tomu věčně odolávat nelze:D Za poslední 3 měsíce jsem přístup trošku přehodnotila a vypadá to, že si toho začínaj všímat i ostatní, za což jsem ráda:-) Tobě přeju pevný nervy a ber to tak, že s rostoucí čteností to bude horší...ne že bych tě chtěla strašit:D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mně teď přijdeš "vybalancovaná", je vidět, že z blogu zmizela atmosféra únavy a mírného zklamání z toho všeho. Což je jenom dobře :).

      Vymazat
    2. jo ! moderované diskuse jsou mnohem lepší :)

      Vymazat
  2. na dobré fotky netreba zrkadlovku :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ...to nic nemění na tom, že moje fotky jsou jen tak dobré jako můj foťák a moje lenost.

      Vymazat
    2. Pravda, dobrou fotku uděláš i mobilem, když na to přijde.:)

      Vymazat
    3. Mám asi špatnej mobil :).

      Vymazat
    4. Jo, ale mobilem za X tisíc, kterej bude pomalu dražší, než ta zrcadlovka.. Mě fotky přijdou v pohodě. To, co je potřeba, tam vidět je a vo tom to je.

      Vymazat
  3. Dante Alighieri10. srpna 2013 23:25

    Ne, ten nos nahoru se mi líbí. Vůbec bych se s chytrákama nemazlila a osobu, která mi mele něco o neumytých oknech, bych poslala až do pr....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Když ty jsi Dante, ten prošel peklem, takže má gule :)).

      Vymazat
  4. :-D ..dobrej článek, docela jsem se nasmála :-D dobrej tolik, že tě odteď sleduju :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju :). Bála jsem se, že díky dramatickému zvýšení návštěvnosti, protože Plum tenhle článek sdílela, naopak přibyde haterů, ale za čtenáře jsem mnohem radši :)).

      Vymazat
  5. Ruka ostudu - kdybys nenapsala tento článek, Plum Foolery by si ho nedala na fb, tak bych jedním dechem nezhltla Tvůj článek, který se opravdu povedl! =o)

    Lidi jsou svině, někdy je lepší je ignorovat. Víš jaký je rozdíl mezi krávou a sviní? Kráva se před člověkem zastaví, ale svině ho nabere, takže pořád je lepší být kráva =o)

    Před rokem jsem měla jednoho neodbytného anonyma. Trvalo to celý den a jeho komentáře se pořád opakovaly. Přišla jsem na identitu toho zlosyna a kdybych ho teď potkala, tak má u mně facku jistou, protože od té doby jsem se bála, že se to bude opakovat...

    Jen si je maž! Líbí se mi Tvé přirovnání k autu =o)

    Nezáleží tolik na kvalitě fotícího zařízení, jde o to, jak se Ti daná fotka povede, protože jsou lidi, kteří mají zrcadlovky za desetitisíce a stejně mají fotky rozmazané a pak jsou lidé, kteří udělají super fotku i s mobilem, který má 2mpx =o) Hodně záleží na světle, pozadí a především záleží na tom, co vlastně fotíš, dokumentuješ =o)

    Ou gramatika, za tu bych si někdy nafackovala! =o) Dělá mi problém mě x mně, pořád si to googluji! 0=o) Ale pořád nepatřím mezi ty lidi, co píšou: vybrace, výřivka, apod.

    Okna myji 2x ročně a dávno jsem se vzdala perfektně lesklých oken bez šmouhy. Prostě je umyji a zas tak moc neleštím, stejně většinu roku jsou stáhnuté žaluzky ;é)

    Odštípnutý kus laku? Drápy si lakuju teď proto, aby se mi z rukou lépe dostávala hlína z brigády, takže je naprosto normální, že chodím s rukama jak vidlák a pokud je po 1 dni lak alespoň na jednom prstu neporušený, tak je to zázrak a rozhodně se mi nechce lakovat drápy každý den! =o)

    Flek na ksichtě? No a co?! Už jsem viděla, že začínají frčet nalepovací tetování na rty, lidé si kreslí pihu krásy, tak za chvíli třeba bude IN knírek od kakaa! =o)

    Snad jsem nikoho neunavila svou menší slohovou prací, ale když je dobrý článek, ke kterému mám co říct, tak toho řeknu hodně 0=o)
    Hodně štěstíčka s blogem a pevné nervy! =o)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jak článek, tak komentář SUPER.. Zastávám stejný názor ve všem.. :)
      Mně a mě je největší zlo.. Včera jsem psala svůj druhý článek (teprve) na blog a měla jsem otevřený google.. :D
      Kdyby jste se chtěli podívat.. :) Jen doufám, že časem budu mít taky víc čtenářů a občas nějakého sprostého anonyma, kterého pošlu někam.. :D http://janeseverything.blogspot.cz/

      Vymazat
  6. Přijde mi komické, že všichni zmiňují jako "tu, co zpychla" zrovna Plum, když máte pod nosem daleko horší. Ano, já si dovoluji říct, že z milé, sympatické, inteligentní Lou se stala arogantní a nafoukaná. Jenomže tu si nikdo neodváží kritizovaot, protože je to hold bohyně, co všechno vymyslela a všichni jí kopírují (ironicky řečeno. A to ani nemluvím o tom arogantním spratkovi Teri Blitzen.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Uf, nejsem jedina, kdo ma podobny nazor na Lou. Ja teda nektere jeji clankypeoticam, ale zapnout jeji videa... Tak na to s. Beru sklenici alkoholu na posilneni :-) a pro jisyotu bolam sestre, at to taky shledne a muzeme se vzajemne uklidnovat po telefonu :-D

      No ale zase je fakt, ze mne se to mluvi... Blog mam od kvetna, lidi tam moc nepise, zatim jen same mile, pripadne neutralni komentare. A ze jsem doma zavrena s detma, tak to obcas neni mily clanek, ale rozcileny clanek... Proc proboha vsichni musi mit ruzovou :-D a ztovna tak by mi mohli rikat jaka sem krava a ja odevzdane rikat..ano, mate pravdu :-)

      Jinak z foyek si nic nedelej, ja fotim svym novym mobilem, ktery ma pravda lepsi fotak, peotoze normalni nemam a chci si fotit deti (proc mam ale z 1500 fotek 1200 laku a podobnych veci je trosku na zamyslenou). Takze fotky na blogu neresim.

      A preklepy? Jejda, nebyl by den, abych na mobilu neco nezkomolila :-)

      Vymazat
    2. Promiň, ale u tebe na blogu vydržím chvilinku a musím pryč. Neber si to osobně, ale přijde mi to hrozně strakaté a nepřehledné. Prostě to ve mně vyvolává stejný pocit, jako číst si za jízdy na D1.

      Vymazat
    3. Ja to naprosto chapu, menila sem vzhled uz trikrat, protoze si pokazde nekdo na neco stezoval :-) ted na to nemam moc sily, nabic se snazim vymyslet svuj vlastni napad jak pojmout vzhled. Na to aby byl dokonaly cas nemam a s bloggerem jeste nejsem kamaradka :-)

      Ps, nebim jak ty, ale ja si na D1 ctu naprosto v pohode :-)

      Vymazat
    4. Leni, vypni si ověřování slovem u komentářů;-)

      Vymazat
    5. Jenom bych se chtěla zeptat ,proč působím arogantně a jako spratek?

      Vymazat
    6. Hned je to lepší, dík =o)

      Na D1 bydlím, momentálně se rozšiřuje, a proto je několik úseků zúžených, nemluvě o tom, že u Jihlavy vytrhali svodidla a pokládají tam nové kabely, takže je to tam taky zúžené... raději za jízdy řídím, než čtu =o)

      Vymazat
    7. Plum a jak se to dělá? :-) já tu sedím už x dní a furt je to tu pro mne spíš španělská vesnice. Ale odpověděla jsem ti. Přišlo mi to do mailu, celý text.

      Janule, aha, proto, no já raději jako spolujezdec, ale to už se moc často nestává :-) To ti tedy nezávidím, ale zase kolem JIhlavy máte krásně. Jezdíváme po staré cestě na Moravu, tak tudy tak 3x do roka projíždíme.

      Vymazat
  7. Přidávám se :D článek je psaný od srdce a proto má ten správný šmrnc :D.
    Stejně jako Plum, tak ani ty se nenech znechutit blbečkama, kteří nemají do čeho píchnout ;). Držím palce!!!

    OdpovědětVymazat
  8. Lidi takove veci zvladnou jenom napsat, proto je tak jednoduche sedet a kritizovat za pocitacem.. do ksichtu uz to malokdo rekne :D ... je potreba se tim nezabyvat! :)

    OdpovědětVymazat
  9. Pravda, pravda.. Jinak mě teda Plum nikdy ková nepřišla, to spíš vždycky Lou...

    OdpovědětVymazat
  10. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zrcadlovku také nemám a také si jí nehodlám koupit. Když se na fotce objeví nějaká ta chyba - neumyté okno, stane se. Nikdo není dokonalý. Kdyby mi někdo psal hnusné komentáře, také bych je smazala, protože jak píšeš, můžu a takové žvásty na svém blogu nechci. To mi může ten anonym rovnou napsat maila. Blog píší protože mě to baví, a i když nemám takovou sledovanost, vážím si všech co ho čtou. Každý může mít na druhého svůj názor, a tak ti upřímně napíší, že tvoje narážka na Miu mě trochu zaskočila, ale proto tě nebudu odsuzovat, a tvůj blog budu číst i nadále.

      Vymazat
  11. Co se týče pravopisu, tak koukám že jsem na tom dost špatně :D

    OdpovědětVymazat
  12. Taky nemám zrcadlovku, fotím mobilem :D. Sem tam se taky shledám s nějakým ,,hejt" komentem o mých fotkách, ale častěji s tím, že jsem namyšlená, přitom mě ti anonymové ani neznají, takže se tomu musím jen zasmát :D. Tohle už je prostě blogový svět ;)

    OdpovědětVymazat
  13. Skvělý článek! Já jsem Tvůj blog začala číst, přiznám se, až po nějakém komentáři na mém blogu a od té (celkem krátké)doby je to jeden z těch, kdy otevřu každý tvůj článek, který mi do Inboxu přijde. To dělám fakt jen u pár holek, mohla bych jmenovat právě ještě Plum:) Doufám, že Tě blogování jen tak neodradí a jsem ráda, že anonymové na to mít vliv nebudou:)

    OdpovědětVymazat
  14. Ale prosím Tě, taková rozumná osoba a bude se tu obhajovat před nějakými anonymními blbečky... ;)
    Zrcadlovku si taky pořizovat nehodlám. :)

    OdpovědětVymazat
  15. Mě se článek moc líbí. A mazání komentářů schvaluji! Naopak mi vadí, že některé blogerky (všimla jsem si toho u PetryLovelyHair)tam ty hnusné anonymy nechají a pak se tam s nimi dohadují o pitomostech a celkem mě to unavuje..nebaví mě číst takovou diskusi, nic mi nedává, jen mě naštve.

    Za sebe mám ještě jednu poznámku - která není mířena přímo na tebe, ale celkem mi přijde, že se sem hodí. Vadí mi, když někdo napíše nějakou kritiku/nesouhlas, naprosto slušně, jen vyjádří názor, a blogerka to není schopná pobrat/přijmnout. Nemyslím přijmout jako že by hned řekla "ano božská, máš pravdu", ale prostě to respektovat, nezačít útočit, vztekat se a osočovat člověka z toho, že závidí. Opravdu to teď nemyslím na tebe, ale prostě mám nějak potřebu vyjádřit zase já svou "výtku" některým blogerkám.

    Napíšu, že tohle se mi nelíbí a není to můj styl nebo mi přijde, že se to k blogerce nehodí a jsem za závistivou kozu, co má zřejmě 100 kg, závidí barák, manžela i dovolenou..to mě mrzí a celkem mi to bere chuť diskutovat..

    Měj hezké léto, koukej psát, těším se na tvé články! :-)

    Lenka

    OdpovědětVymazat
  16. Taky tě sleduji :D Na tvůj blog jsem přišla díky Káji, která tenhle článek postla na FB :)
    Jinak z toho si nic nedělej. Já mám čtenářů proti tobě o dost méně a už jsem se taky setkala s kritikou na mém minulém blogu (kde bylo čtenářů ještě míň) a dozvěděla jsem se, že jsem úplná nicka, když mám moderované komentáře, tak asi tak. Řekla jsem si, že to od holky, co má blog na kterém píše, kolik toho každý víkend vypila, opravdu "sedí" :D Takže si z toho nic nedělej :)

    OdpovědětVymazat
  17. A mně se tady líbí. Kritika se dá napsat i slušně, ale že se někdo dovolával umytí okna mi přijde už trochu moc. Uff... Nemám ráda přezíravé všeznalky (nebudu jmenovat, ale není to ani jedna ze zatím zde diskutujících blogerek :-)), kterým když se napíše, že s jejich názorem nesouhlasím, dočká se člověk odpovědi "nečetla jsi asi článek, je vidět, že tomu nerozumíš".

    OdpovědětVymazat
  18. tywe, jdi do prdele, mrcho, mně ještě nikdo nenapsal, že jsem kráva, ani žádný podobný super rady typu, že si mám umejt vokno - teď se cejtím opomíjeně, zavřu blog a půjdu spáchat rituální sebevraždu utopením se v nejbližší kaluži (s bahnem)

    OdpovědětVymazat
  19. Super článek, souhlasím snad se vším a kdyby to bylo na mně, byla bych ještě tvrdší. Já osobně vidím na blozích poslední dobou dva extrémy- první: nadávky pod rouškou anonyma, takové to klasické, co všichni známe. A pak to druhé, a to jsou ty věrné blogové fanynky, (pozor, žádní anonymové), kteří, když napíšu nějaký negativní (ale slušný) komentář pod článek na blogu, např. tenhle odstín rtěnky ti podle mého nesluší, apod., tak se na mně slítne hejno věrných fanynek, které většinou opakují stále stejný komentář: když se ti to nelíbí, tak sem nelez/táhni/drž pec. To už člověk v dnešní době nemůže vyjádřit svůj názor, pokud není vyloženě vlezdopr.delský? Negativní názor je taky názor a pokud je psaný slušně a objektivně, tak takové kecy vidím dost nerada.

    OdpovědětVymazat
  20. Strašně dlouho jsem přemýšlela co je to to IYF, jestli mi zase unikla nějaká zkratka:) Jinak souhlasím. Přece se nezblázním kvůli zbytečně hrubým, anonymním, vulgárním a hloupým komentářům (v jakémkoliv pořadí i kumulativně)... Veronika

    OdpovědětVymazat
  21. Nádherně napsané, líp už to říct nešlo =o)

    OdpovědětVymazat
  22. Super článek Kristy, líp bych to asi ani nenapsala a tohle by si měli povinně číst všichni anonymové a štouralové a všichni, kteří tohle neberou jako koníček ale jako něco, za co tě můžou s prominutím ,,nakopat do zadku" !

    OdpovědětVymazat
  23. Hezky jsi to napsala, a souhlasím, je to Tvoje věc, jestli máš umyté okno, odštíplý lak nebo máš "jen" kompakt či mobil - nezavděčíš se lidem všem a to, že člověk vstoupí na veřejné prostranství internetu ještě neznamená, že bude tolerovat špínu, kterou na něj ostatní hází (viz. krásné podobenství se špinavým autem). Toto je Tvůj prostor - Tvůj blog - Tvůj hrad - pokud zde někoho nechceš, máš právo o tom rozhodovat a mazat komentáře, jak se Ti zachce, ať si jdou anonymové exhibovat jinam...Jinak já zrcadlovku mám, ale koupila jsem si jí proto, že miluju focení a daleko daleko před blogem - kvůli blogu si určitě zrcadlovku nekupuj :-D. A měj se krásně a přeju Ti hodně milých a slušných čtenářů a komentujících!

    OdpovědětVymazat

Děkuji za všechny vaše komentáře, moc mě těší!