čtvrtek 17. dubna 2014

Menstruační kalíšek - dnes budeme hodně sexy!

Ahoj všichni!

Před krátkou dobou jsem vyzvídala na facebooku, zda by vás toto téma zajímalo, a přišlo mi dost kladných ohlasů. Proto to tedy dnes bude na hodně nekosmetické téma...a pro někoho možná trochu úchylné, nechutné...no dosaďte si sami. Pokud je to pro vás "too much", tak račte přejíti ke článkům jiným :).

Menstruace....jako všichni víme, co to je a kdybychom si mohly vybrat, asi to úplně zrušíme. Nevím jak vy, ale já si nepotřebuju dokazovat svou ženskost každý měsíc tím, že ze mě tečou Věci. K tomu ty nálady, PMS, otoky ze zadržování vody, bolesti břicha...nic moc. 


fotky jsou všechny ukradeny z netu

V oblasti periody nepřicházely dlouho žádné novinky, pořád jen vložky, tampony...ekologicky smýšlející ženy časem přišly s pratelnými látkovými vložkami, ale to na mě osobně je trochu moc. Zajímalo by mě, jak by se na to přítel tvářil :). Zajímavou novinkou byl ale menstruační kalíšek, věc, která je nejen ekologická, ale i cool a high tech, žádné objímání stromů a praní vložek v kýbli. Časem jsem tedy i já neodolala a jala se kalíšek zkoušet.



Na trhu najdete mnoho mnoho značek (Mooncup, Meluna, Ladycup, Lunette, Divacup Fleurcup, Yuuki a spousta dalších), jednoduše si dáte do Googlu menstruační kalíšek a vyjedou vám odkazy. V poslední době se dají dokonce najít i na různých slevových serverech, což je fajn. 

Je důležité dát pozor na různé velikosti, standardem je výběr z menšího a většího - větší se hodí hlavně pro ženy po porodu (na netu najdete i spoustu srovnání, psát tu o každé značce a variantách by bylo na X samostatných článků). Budu se hlavně soustředit na moje konkrétní zkušenosti po cca dvouletém používání.

Já jsem si pořídila kalíšek Yuuki a to hlavně ze dvou důvodů - jednak je český (a já ráda podpořím vše, co je "naše") a jednak mají cenově výhodnou sadu menšího a většího za cenu, za kterou normálně pořídíte od jiných značek jen jeden (599 Kč). Nebyla jsem si jistá velikostí, takže mít oba mi přišlo fajn. Nakonec jsem první vyzkoušela ten menší a vyhovoval mi, tudíž jsem větší ani nepotřebovala testovat a rovnou jsem ho poslala dál. Na fotkách vám ukážu jen fotku krabičky, protože předvádět už používaný kalíšek by možná bylo dost perverzní. Ucpaný póry vám ukážu, ale kalíšek ne :)!



A jaké jsou teda moje zkušenosti? Odpovím tak trochu formou Q&A.

Jak to funguje?
Jako mechanická ucpávka :). Jako tampón na více použití, zasunete, po naplnění vylijete, umyjete a zase dáte zpět. Dává se o něco níže, než tampón, ke každému kalichu dostanete i návod, kde to máte nakreslené. Při zavádění kalíšek zmáčknete (časem si najdete svůj způsob), vložíte ho dovnitř a on se rozvine a jakoby "přicucne". Tím se zařídí potlak a kalíšek nemůže vypadnout.

Nemůže vypadnout? A fakt to funguje, že nic neproteče?
Fakt nevypadne, první měsíce jsem měla strach, když jsem třeba šla na toaletu, abych ho neztratila, ale je vážně přicucnutý. A tím, jak je přicucnutý, tak při správné aplikaci by neměl protékat. Mně se to stalo za dva roky tak třikrát a vždycky to bylo tím, že jsem ho dala blbě, nikdy ale neprotékal tak, jako byste nic neměly.

Z čeho je vyrobený?
Je buď ze silikonu nebo TPE, většina tedy ze silikonu, jehož výhodou je, že se na něj nechytají bakterie. Po každém použití se doporučuje kalíšek vyvařit, stačí pět minut v mikrovlnce na nejvyšší výkon. A pokud vám časem začne žloutnout (a on začne...), tak zakupte v dm drogerii čistící tablety na dětské flaštičky - krásně to obnoví původní vzhled.

Jak se to vyndává? A neztratí se ve mně?
Všechny kalíšky mají na konci nějakou šťopičku. Některé uživatelky ji z důvodu nepohodlnosti odstřihávají, ale já jsem ji tam pro jistotu nechala, nijak mi nevadí. Časem si najdete svůj grif na vyndávání, základem je přiblížit kalíšek tak, abyste prsty dosáhly na jeho stěny, ty zmáčknout a zrušit podtlak. Pak už jde vyndat snadno. Pokud vám to jde blbě, doporučuje se to zkoušet ve dřepu. Jinak kalíšek se ztratit "uvnitř" nemůže...protože je přicucnutý. Pokud vám vyndávání nepůjde, na chvíli se na to vykašlete, počkejte čtvrt hodiny a zkuste to znova.



Jaké jsou hlavní výhody?
- je to jistota (většinou vám neproteče, je menší pravděpodobnost, že dojde k nějakým trapným skvrnám na oblečení...)
- můžete ho mít celý den nebo přes noc (tampón se musí po několika málo hodinách měnit, ale kalich si můžete dát ráno a vylít ho až večer, pokud tedy nemáte hodně silné krvácení, že byste ho naplnily rychle...mně ale v pohodě celý den vydrží)
- materiál (tím, že je se silikonu, nezanechává za sebou žádná bavlněná vlákna jako třeba tampóny, což může iritovat sliznici)
- člověk se cítí čistější (to je samozřejmě subjektivní, ale já s ním mám lepší pocit, někdy jsem s tampóny měla divné pocity, že jsem cítit nebo jsem špinavá, ale s kalíškem je to fakt o dost lepší)
- ekologické aspekty (samozřejmě neprodukujete tolik odpadu)
- dlouhodobá cenová výhodnost (investice do kalíšku se vám vrátí za cca půl roku až rok, i s tím, že já si kupuju intimky, abych měla v silnějších dnech pocit úplné ochrany)

A co nějaké nevýhody?
- musíte si nacvičit zavádění a vyndávání, možná bude chvíli trvat, než si zvyknete
- interference s močovou trubicí (obvykle krátce po zavedení trvá, než se trochu usadí, takže vám může tlačit na močovou trubici a může být problém jít na malou)
- pokud si ho chcete vyměnit někde "on the go", je dobré najít WC s umyvadlem, popřípadě jít na invalidy (přecejenom umývat kalíšek u společných umyvadel je trochu...zvláštní)
- není to nic pro panny (pochopitelně...)
- není z dlouhodobého hlediska prozkoumáno, jestli každodenní používání (myšleno během vašich dnů, samozřejmě dlouhodobě nemá negativní účinky (například dlouhodobé lokání dráždění sliznice a podobně - já ho proto a z důvodu problémů s močovými cestami nepoužívám celou dobu, ale většinou jen první 2-3 nejsilnější dny)

Tak...to je všechno, co mě takhle "z první" o kalíšku napadá, samozřejmě jsem tu pro vaše dotazy, můžete psát na ask.fm (http://ask.fm/InYourFaceBlog), sem do komentářů nebo na mail in-your-face@centrum.cz

Tak co myslíte, kalich ano nebo ne? Co by na to řekl Jan Žižka? :))

Těším se na komentáře a dotazy,
IYF

45 komentářů:

  1. Osobně se mi líbí ta koncepce, že člověk dlouhodobě používá jednu věc, která se dá bez problémů sterilizovat a použít znovu, tampony nesnáším zrovna nejlíp... :) Svůj kalíšek mám doma teprve chvíli, takže zatím se moc nekamarádíme, ale to se poddá. :))
    Každopádně velmi užitečný článek! :)

    OdpovědětVymazat
  2. Já ho mám asi rok. Přemýšlela jsem nad ním už předtím několik let, ale neměla jsem tu odvahu ( nebyla mi příjemná myšlenka, že si "tam" budu něco takhle strkat) . Pak mě donutilo k nákupu to, že jsem měla jet na dovolenou k moři a jak na just mi vycházela menstruace přesně na dovolenou / i když naštěstí pak přišla dřív a já měla pokoj/. První dvě menstruace to byla hrůza..... nejdřív mi protékal, pak mi tam něco vadilo ( štupka, tu jsem odstřihla celou). Pak jsem si zvykla , ale nepoužívám ho v noci a neberu si ho na delší denní cesty. Pořád mám prostě ten divný pocit.... vím, že bych ho neměla cítit, ale prostě já o něm v duchu vím a nemůžu se soustředit. Takže ho mám, používám ho , ale ne ne pokaždé. Je to super věc, ale já si ještě pořád musím zvykat. Nicméně super je, že ho mám pořád připravený k použití a nemusím kontrolovat zásoby dámských hyg. potřeb a kdybych tu fakt nic neměla, tak je tu kalíšek :)

    OdpovědětVymazat
  3. Můžu se zeptat,..? Asi před rokem jsem si kalíšek koupila a použila ho jen párkrát.. Nevím jestli je to normální, ale mě přijde, že vyndávání - "zrušení" podtlaku neskutečně bolí. I s vkládáním mám velké problémy s bolestí, s vyjímáním se to ale vůbec nedá srovnat.. Máš to také, nebo necítíš nic?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahojky, určitě to není moc příjemné, ale že by to bylo nějaká neskutečná bolest, to tedy ne-e...někdy to zabolí, ale není to nic hrozného, bolet by to to určitě nemělo. Zkus se zeptat svého gynekologa, čím by to mohlo být způsobeno.

      Vymazat
    2. Možná "špatná" anatomie těla. Já si ho hrozně přála používat, ale nešlo to, proces vyndavání bylo něco tak neskutečně náročnýho a bolestivýho (a fyzicky občas i neproveditelnýho), že jsem to vzdala. Doktor mi to později potvrdil, prostě na to nejsem vhodná. A nemyslím si, že s jiným kalíškem by to bylo rozdílné. Možná až budu mít jednou po dětech...
      Verunka

      Vymazat
    3. Ještě mě napadlo zkusit menší velikost (pokud máš od té své značky tu nejmenší, tak nějaký ještě menší od jiné) a jako takový malý tip- podtlak se mi nejlépe podaří zrušit tak, že "tam"vložím nejprve jeden prst a protlačím jím stěnu kalíšku- ten se "odplopne", já tam vložím prst druhý(popř.třetí) a vytáhnu. Ale musím uznat, že třeba vyndávání Mooncupu bylo o dost jednodušší, než Ladycup, který mám (omylem) teď. Takže možná vyzkoušet zkrátka jinou značku- nejsou všechny totožné. Ale je samozřejmě možné něco v tom smyslu, co tvrdí Verunka- vždyť spousta lidí si nezavede ani tampón a to je o dost užší...

      Vymazat
    4. Tak tak, děkuji dámám, že poradily za mě, všechny tyto faktory mohou hrát roli :)

      Vymazat
  4. Kalíšek mám nějaký ten rok a je to super věc, hlavně oproti tamponům, protože chodit každé dvě až tři hodiny na záchod kvůli výměně tamponu je děsné. Navíc krev nahromaděná v kalíšku mi nesmrdí vůbec, zato tampony a vložky vždycky.
    Při výměně na WC bez umyvadla není špatné si pořídit vlhčený toaletní papír - jako vlhčené ubrousky, ale splachovací, a kalíšek otřít jím.

    OdpovědětVymazat
  5. Ha, děkuju za tenhle článek, protože za 1. je úplně perfektním zdrojem informací, který jsem hledala a nenalézala a za 2. je mi sympatický, že je od někoho, koho "znám" :) Akorát dotaz - jak často kalíšek vyléváš? Resp. dá se nějak poznat, že je čas ho vylít?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Záleží na síle krvácení a tu většinou máme každá z nás více či méně vysledovanou. Já si kalíšek vyměňuji vždy večer ve sprše (takže po 24 hodinách- nevyndávám ho na noc apod.). Pokud se stane, že nejsem doma a není vhodná hygienická příležitost (kupř.horský trek se spaním ve stanu a mytí leda tak v potoce), tak ho mám zavedený klidně 3 dny v kuse a nic se mi zatím nestalo. Nikdy mi neprotekl, nikdy mě netlačil (vůbec ho necítím), ani nijak jinak neobtěžoval. Myslím, že je to můj parťák na celý život ;))) hehe

      Vymazat
  6. Já ho většinou cca v 7 ráno zavedu a kolem 7 večer, když přijdu domů, vyndám. Ale pokud přijdu dříve, tak třeba kolem 16 hod bych ho vylila, pro jistotu. Ale v klidu by vydržel třeba do 20 hod, řekla bych, v pozdějších dnech menstruace i na večerní party :). Nijak to nepoznám, spíš to dělám podle příležitosti, když se dostanu domů nebo na místo, kde to lze...

    OdpovědětVymazat
  7. Já jsem teda nejvíce spokojená, jelikož jsem předtím používala tampóny, takže mi ani nedělalo velký problém sžít se s ním. Je to super věc, doporučuji to kamarádkám kde můžu :)

    OdpovědětVymazat
  8. jak jsem psala uz u Tveho predchoziho clanku. Mam ho uz nekolik let a uz bych bez nej nedokazala existovat: Ano, chvili trva si zvyknout jak na to, ale stoji to rozhodne za prvnich par mesicu zkouseni. Osobne mi stacily dva cykly na natrenovani "jak s nim"....

    Vyhoda celeho dnu bez nutnotni vymeny na verejnych WC je neskutenca! Muzete s nim vsude bez problemu /bazen, lyze, co ja vim.. /. Neprotekl mi nikdy. Vzdy kontroluji, jestli se vytvoril podtlak a poku ne, vyndam ho a zavedu znovu....

    OdpovědětVymazat
  9. Určitě je to zajímavá a užitečná věc - jak An výše zmínila člověk používá pouze jednu věc, která se dá použít znovu a znovu. :) Ale nevím, já jsem asi staromódní - raději mám doma balíček vložek, nebo tampónů. Prostě mi to více vyhovuje. :)

    OdpovědětVymazat
  10. Vím o něm, ale ještě jsem ho nezkoušela. Díky za článek.

    OdpovědětVymazat
  11. Mám ho už dlouho doma (teta dělala ve firmě, kde se vyráběl), ale zatím jsem ho nezkoušela. Příští měsíc to prubnu:)

    OdpovědětVymazat
  12. Zajímavý článek, ale řeknu rovnou, že nic pro mne. Je tedy pravda, že své dny už nemám asi let, ze zdravotních důvodů, ale nebude to věčně. Raději však zůstanu věrná tamponům.

    OdpovědětVymazat
  13. Mam,nepouzivam. To asi mluvi za vse. Jen nevyhody-neprijde mi to hygienicke,ani zdravotne ok. Podtlak...na to preci nejsou tyhle partie stavene. Celkove pouzivani je hodne neprijemne a i bolestive, tedy aspon pro me,to bude indivudualni. Vyndavani kapitola sama pro sebe.... A zkousela jsem to fakt dlouho. Mam ten nejmensi ....tak treba po detech :D
    Takze ja tomu nefandim a hlavne bych se bala, co prijde po par letech pouzivani za zdravotni problem. Neresili jste to nahodou ve skole?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ne, ve škole jsme to fakt neřešili :D. Jinak jo, já používám kalich hlavně první tři dny MS, protože ho taky nechci používat stále, přecejen mám problémy se záněty moč. cest, a to tomu jen nahrává, ale na takové ty silnější dny neznám nic lepšího, kor když si nemám kdy/kde vyměnit tampón třeba 12 hodin v kuse (WC ve škole nejsou všude a navíc jsou ve strašném stavu).

      Vymazat
  14. Vypadá to fajn ale nechám si to ujít. Moc dobře si pamatuju na své začátky s tampony a té katastrofě než jsem našla systém jak zavést aby to nikde netlačilo, nečouhalo a nikam nezmizelo.

    OdpovědětVymazat
  15. Je to rozhodně ekologičtější a ekonomičtější, ale vzhledem ke způsobu použití to nebude nic pro panny:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To každopádně, to mě nenapadlo uvést :)

      Vymazat
  16. Kalíšek jsem pořídila před šesti lety. Od té doby jsem nepoužila nic jiného - to asi mluví za vše. :)

    Sulamith

    OdpovědětVymazat
  17. Tak do teď jsem neměla páru, že něco takového existuje! :D pobavilo mě to, ale přitom to bude asi fakt dobrá věc! Každopádně díky za info, tohle musím prostě vyzkoušet! :)
    lakomanie.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  18. Tyjo to jsem nevedela ze se to da vymenit az klidne po celym dnu...sem mela predstavu tak to muze nekdo pouzivat a nekde ve skole menit...zni to dobre. Jak myslis to, ze by to mohlo nahravat zanetu mocaku? Ja tedy mam (tuk tuk tuk) uz asi 3 roky klid, ale stejne jsem porad ve strehu a dodrzuju prevenci...nicmene si myslim, ze by mi tohle asi vadilo, nosim jen ty nejmensi tampony ;))

    OdpovědětVymazat
  19. Jednak si myslím, že proto, že to trochu dráždí tu močovou trubici při vyndávání a nandávání, a taky, že to na ni může tlačit a ty bakterie se tam pak mohou zaseknout...

    OdpovědětVymazat
  20. Mám, používám a nemůžu si vynachválit :)

    OdpovědětVymazat
  21. Ahoj, díky moc za pro mě ohromně přínosný článek, tohle spoustu ženských určitě zajímá:) Můj dotaz je - vždycky jsem měla obavu, že při vylévání kalíšku se celá zašpiním tou krví. Nejen ruce, ale i tam dole. Že tedy budu mít sice vyměněný kalíšek, ale partie celé potřísněné:) Mohla bys k tomu něco prosím napsat? Jak to probíhá při tom vylévání? A to opravdu ten kalíšek za celý den nepřeteče? Díky:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to jak kdy, jak jsi šikovná :). Ale pokud kalíšek vyloženě není plný až po okraj (což se mi stává opravdu jen velmi málo často při silném krvácení a pokud ho mám třeba víc než 12 hodin), tak se mi žádná nehoda nikdy nestala. Pokud se bojíš, je fajn ho vyndávat večer při sprchování, aspoň můžeš vše hned opláchnout :). Nepřeteče a kdyby ano, tak on je uvnitř přicucnutý, takže i to, co je "navíc" jakoby zadrží - jako špunt :)

      Vymazat
  22. Skvělá věc - můžu 100% doporučit. S klasickými vložkami a tampony jsem stále trpěla na záněty, bio výrobky byly lepší-ale děsně to lezlo do peněz, a s kališkem je to úplně bez problémů.

    OdpovědětVymazat
  23. Velmi dobrý článek, hodně mi toho objasnil a i když absolutně neuvažuji o kalíšku, tak díky za fajn osvětu :)

    OdpovědětVymazat
  24. Super článek! Já jsem ty menstruační kalíšky vždycky vídala právě na nějakých slevových serverech, ale nikdy jsem to nezkoumala víc, vždy jsem si jen pomyslela, co je bože můj za kravinu :-D. Až díky tobě vím, co to vlastně je a jak to funguje. Věřím, že pro někoho to smysl má (třeba když nesnese tampóny), ale já o tom určitě neuvažuju. Nějak mi ta negativa přebila pozitiva! Navíc trpím také na močový měchýř, takže bych ho ještě nechtěla víc dráždit. A s tampóny nemám absolutně problém. Ale je dobré vědět, že je i jiná možnost než je tampóny a vložky.

    OdpovědětVymazat
  25. Zajímavý a odvážný článek, navíc od odborníka! Věřím, že to může být praktické, ale dost mne to odpuzuje :/, navíc trpím na zánět moč. cest, takže to ani zkoušet nebudu. Nicméně jsem ráda, že jsem se konečně někde dozvěděla, jak tato vychytávka funguje :-)

    OdpovědětVymazat
  26. Kalíšek od Meluny mám už několik let, hrozně mi o nich totiž básnila bývalá švagrová, taková eko-bio-šílenka, která ho naprosto milovala. Já jsem jej používala chvilku, ale stejně jsem se vrátila k tampónům. Nějak jsem si u kalíšku nikdy nebyla stopro jistá, že neproteče (asi jsem se ho nenaučila pořádně zavést, nebo mám moc malý exemplář :D) a přišlo mi prostě jednodušší zacházet s tampony než s kalíškem - ve škole a všude možně jinde, všichni to známe. Třeba se k němu ale někdy vrátím a myslím si, že pro míň pohodlné lidi než jsem já je super :) Jo! a žádnou bolestivost jsem teda nikdy nezaznamenala, to bude asi problém jen některých (užších) slečen :/

    OdpovědětVymazat
  27. Vím, že tam nemá přístup vzduch,takže se ta krev asi nekazí,ale i tak by mě to stresovalo, já musel a přestat s tamponama, jelikož mě způsobovaly zánětlivé problémy - jak se za ty dvě tři hodky začně ta krev kazit.. proto jedině vložky..sice jste celá upatlaná od krve..ale za ty roky jsem si už zvykla..i u tamponu mi v první chvíli vadilo že ho cítím.. a když byl později..tak jak tlačil domů gravitací..

    OdpovědětVymazat
  28. Mam rada Me Luna, ktera ma misto stopky kulicku, takze nehrozi nepohodli. Dnes mi zrovna dorazila cerstva novinka FemmyCycle. Vypada hodne slibne. U kalisku se mi libi hlavne pocit, ze v tele nic "nehnije" a nehrozi riziko vykouknuti snurky.

    OdpovědětVymazat
  29. A co kalíšek vs tampon s ohledem na riziko TSS (popř. i jiných méně závažných zánětů apod.)? Nějak mě zaráží, že je někdo schopný ho mít zavedený i 24h nebo víc, to by asi gynekolog neodsouhlasil, ne? Nebo je to o tolik lepší, že narozdíl od vaty je to silikon, na kterém se nic nerozkládá a nemnoží? E.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to přesně tak, jak říkáš, díky tomu, že je to "antibakteriální" materiál, tak je to dost rozdíl. A co by odsouhlasil nebo neodsouhlasil gynekolog, to ti fakt neřeknu :D

      Vymazat
    2. To mi teda hlava také nebere, že je některá schopná mít kalíšek zavedený 24 hodin a déle! Obecně se doporučuje jeho vyjmutí (opláchnutí a znovuzavedení) nejdéle po 12 hodinách. Sice to není nikde podloženo žádným konkrétním argumentem, ale přesto se toho držím. Dokonce jsem slyšela velmi nechutnou historku o zapomenutém pesaru, kterému se kalíšek docela podobá. Dotyčná si na něj vzpomněla po několika dnech a gynekolog se děsil. Já sama kalíšek také používám, ale ne silikonový. Není to o averzi k silikonu, Ale vybrala jsem si prostě jiný typ, který je z jiného materiálu, jinak se zavádí, podstatou jeho správné polohy v pochvě není podtlak a pod. A co je pro mě asi nejdůležitější, nevyvařuje se. Jasně cenově je jinde než ty silikonové, ale jsou věci, ve kterých na sobě nešetřím. Za pohodlí si ráda připlatím. A pokud jde o riziko TSS, tak není nic bezpečnejšího než kalíšek. Pokud se tedy bavíme o menstruačních pomůckách zaváděných do pochvy.

      Vymazat
  30. já mám naštěstí dost slabou menstruaci, takže si klidně po celou dobu vystačím s tampóny velikosti "mini", ty větší už mi občas i vadí a bolí, takže si myslím, že kalíšek by z anatomického hlediska pro mě nebyl. navíc jsem dost gramlavá, takže je mi jasné, že by se mi vychrstl. ale jinak díky za zajímavé a odvážné počtení!

    OdpovědětVymazat
  31. Díky moc za článek a následné komentáře. Nějak jsem si nedokázala představit jak to v praxi funguje a tak. Asi to někdy vyzkouším. I když se mi moc nelíbí ta představa podtlaku. Nějak mi to k těmto místům nepasuje :/

    OdpovědětVymazat
  32. 5 let s kaliskem a uz si bez nej menstruaci nedovedu predstavit. Za me naprosto genialni vynalez, i kdyz prvni setkani bylo v duchu "kristova noho, co je to za picovinu?!" :-)

    OdpovědětVymazat
  33. Znie to fajn ja mam ale ten problem ako u tamponov, som na voziku a stat niekde viac ako minutu je maximalne nepohodlne....WC invalidi radsej prosim nespominaj lebo ma potom chyta zurivost ked musim cakat na jeden zachod a vylezie z tade zdrava zena....

    OdpovědětVymazat
  34. Kamarádka je panna a kalíšek si moc chválí, takže to bude v tomhle ohledu asi dosti individualní ;-)

    OdpovědětVymazat
  35. Článek jsem četla už po napsání, ale až teď jsem se rozhodla kalíšek koupit, takže mě jen zajímá, jestli je možné s ním chodit i do bazénu.. nikde jsem tuhle informaci totiž nenašla a nevím jestli by ho ta voda nepřinutila nějak vyklouznout nebo snížit ten podtlak.. a ještě jsem se chtěla zeptat, jestli máš verzi Classic nebo Soft??

    OdpovědětVymazat

Děkuji za všechny vaše komentáře, moc mě těší!