čtvrtek 21. srpna 2014

Skinoren - zázrak na problematickou pleť?

Ahoj všichni!

Dnes si dáme přípravek z řady péče o pleť. Jedná se o produkt, který byl až donedávna dostupný jen na lékařský předpis, ale dnes ho můžete koupit již volně. Stojí kolem 250 Kč, ceny se liší podle lékárny. Skinoren má být jakousi péčí pro problematickou pleť, já ho používala coby sérum večer před noční hydratací a obsahuje kyselinu azelaovou, která by měla pomáhat při léčbě akné. Slyšela jsem o něm jen chválu, jak je po skinorenové "kůře" pleť nádherně čistá, bez pupínků a bez černých teček. Já ho používala už docela dlouhou dobu, doporučuje se měsíc v kuse a já jsem tuto periodu zopakovala asi třikrát.



Balení je typické lékárenské, nečekejte žádnou krásu, jednoduchá hliníková tuba, která se rychle zmačká. Pokusila jsem se vám vyfotit také složení, které je takové, no...nevím, jestli úplně vypovídající. Krém má konzistenci spíš až mastičkovitou, dá se rozmazat docela dobře, ale trochu se jakoby "táhne" - připomíná mi to třeba kalciovku. Je bílý, nijak nevoní.



Ze začátku jsem s ním neměla žádný problém, ale po čase mě začal na obličeji trochu štípat, nebylo to ale nic nevydržitelného, s jílovou maskou se to třeba nedá srovnat. Navíc když to má mít výsledky, že :).




 No a výsledky to na mě mělo...nulové. Žádný efekt. Pupínků mám pořád stejně, možná snad dokonce víc, začaly se mi třeba ucpávat póry na čele a černé tečky mám už snad úplně všude. Nevím, jestli za to může Skinoren nebo nějaký jiný výrobek, v každém případě u mě ke zlepšení fakt nedošlo. Ještě mi zbývá přes půlku tuby, tak uvidíme, jestli to se Skinorenem ještě nezkusím, ale zatím se fakt nic nestalo.



A co vy, máte zkušenost se Skinorenem? Nebo doporučíte mi jiný výrobek na poblematickou pleť?

Těším se na komentáře,
IYF

54 komentářů:

  1. Mě takovéhle dryáky akorát vždycky podráždili pleť a dělaly se mi takové ty hnusné zanícené boláky. A na ty mi nejvíc pomohla mastička od Dr.Popova Lnicová mast. Je to teda sádlíčko (hlavně proto si ho mažu jen na noc), i jsem se toho trošku bála, ale je fakt super. Krásně boláky vyléčí a nové se mi nedělají. Maximálně jeden větší pupínek předtím než to mám dostat. Ale to se dá přežít oproti tomu, co se mi dělalo na oblíčeji dřív.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, tu mast mám taky, tak ji asi dám do provozu :)

      Vymazat
    2. Jo lnicova mast je bozi presne na tyhle boule!!:)

      Vymazat
  2. No a nemá to tak fungovat? Když jsem ještě kdysi chodila ke kožní, tak mi tvrdila, že se mi může při léčbě klidně pleť nejdřív zhoršit. Pochopila jsem správně, že to nemá lokálně působit na pupínky, ale je to spíš celková léčba a mělo by jim to spíš přecházet? Na občasný pupínky používám lokálně Sudocrem, nic lepšího jsem neobjevila. (Vlastně jo, ještě Pityol, ale ten mě už až dost vysušuje, mastné nebo alespoň smíšené pleti by třeba sedět mohl.)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já si myslím, že to tak fungovat nemá, viz níže :). Aby to trvalo víc než půl roku je podle mě moc dlouhá doba.

      Vymazat
    2. Jo, pul roku je dlouha doba, ale treba pro me to zas tak dlouho neni, kdyz mam akne skoro cely zivot :) ale chapu, ze nekdo cekat nechce. Ja pockala a vyplatilo se :)

      Vymazat
    3. No ale pak jak dlouhá doba je dostatečná na vyzkoušení? Rok? Dva? To už mi přijde teda hodně :)

      Vymazat
  3. anonym to píše dobre. ten maz zvnútra a všetok "bordel" sa niekam uvoľniť musí, žiaľbohu sa to nevstrebe do tela ale ide to všetko von :D dočasné zhoršenie je normálne, aby sa pleť vyčistila.

    na slovensku je ale skinoren stále na RECEPT

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dočasné ano, ale je znamená dočasné víc než půl roku? To si nemyslím.

      Vymazat
  4. Napadá mě jenom Sudocrem, ale ten už máš, ne? Nějak moc nevěřím na krémy na akné, aby to na mě fungovalo, musí to být gel nebo vodička, po krému se mi ucpou póry a mám místo pár velkých pupínků hodně malých, takže bez účinku. Za sebe říkám, že jediné, co na pupínky funguje, je kožní doktor a to i v případě, že člověk nemá až tak moc velké akné. Ale nikdy mi nic z drogerie nebo z lékárny bez předpisu neudělalo takovou službu, jako všechno, co mi napsala doktorka.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mně třeba Sudocrem a různý samo domo pokusy pleť vždycky napravily víc než kožařka. Svou pleť znám, s pupínky jsem bojovala léta. Tohle holt není ke zlepšení za týden a přiznám se, že jsme prostě neměla už tu trpělivost chodit mnoho měsíců ke kožní, když jsem reakce svojí pleti už dokázala předvídat a sama si uměla pomoct alespoň trochu.

      Vymazat
    2. Sudocrem je jediná příčetná věc, co mi na akné relativně pomohla (jakože nezbavila úplně, ale zlepšila tu nejhorší paseku. Akné mě úplně zbavil až acnenormin, ale upozorňuju, že to má dost vedlejších účinků. Nicméně jo, akné vás to fakt zbaví spolehlivě a doslova ze dne na den. Tady tyhle kožařské mastičky typu právě skinoren mi pleť akorát ničily. Nechápu, který sadista je vymyslel. Mám za sebou dlouhá léta léčby akné vším možným i nemožným a jediné, co vám to zaručí, jsou dřívější vrásky, protože to kůži hrozně dráždí a vysušuje, ale akné nemizí. Pokud někomu náhodou jo, tak je to spíš výjimka, co jsem tak sondovala v okolí. určitě bych skonoren nedoporučovalo po cca 25 roku, když už pleť stárne a neregeneruje se tak dobře.

      Vymazat
    3. Sudocrem mi bohužel taky nedělá nic :D. Ani zlepšení, zhoršení...nic. Navíc ho teď ani nemůžu používat lokálně na pupínky, bo nebydlím sama :D

      Vymazat
  5. ahoj, já ho používala asi ve 3 kůrách vždy tak rok a cosi a musím říct, že pomohl vždy, jen si pleť na něj po tom roce tak nějak zvykla a už efekt nebyl tak dokonalý :) Opravdu vše nejdříve šlo ven a zlepšování se začalo objevovat až tak po 5-7 týdnech, co se zdálo teda dlouho, ale vydržela jsem s aplikací 2xdenně (! možná i to tomu chybí) a pak jsem měla pleť jak panenka :) Nikdy jsem neměla hezčí pleť jako v době se Skinorenem...a to s akné bojuju od 11-ti let (je mi 29, teď to vyřešilo těhotenství :D) V té době jsem dokonce nemusela nosit žádný make-up (už to samo o sobě je zázrak :D) a docela mi vyhladil i jizvy, které mi po akné zbyly na tvářích...Takže já si stále myslím, že to zázrak je ;-)...ale chce to vydržet...a nevím, možná je to určeno spíše náctileté pleti...Ale souhlasím, že je to celkem dryák (= silná mast, která může někomu vyvolat i různé divné reakce pleti)...

    SpaceSusi´s blog

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jojo, asi záleží, jak na koho to zabere....kolik lidí, tolik pletí ;). Jsem ale ráda, že tobě pomohl.

      Vymazat
  6. Tak ja na nej fakt nedam dopustit, ale je pravda, ze nejake vysledky jsem videla az tak po 3 4 mesicich. Momentalne ho pouzivam pres rok a je to rozdil, ackoliv akne budu mit ze zdrav. duvodu predpokladam cely zivot.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jeste jsem zapomnela, kdyz ho vysadim, je to fakt znat, zapomnela jsem si ho vzit na dovcu (10dni) a rozdil byl markantni.

      Vymazat
    2. Tak sjem ráda, že ti vyhovuje ;)

      Vymazat
  7. Přesně tak Kristý, skinoren mi nepomohl vůbec :-/ teď mám od kožní differin coz je docela dobrý. Mám teď už druhé balení a po prvním sem mel snad vsechny vedlejší příznaky. Tak citlivou a stáhnu pleť sem v životě neměla. Pak mi teda doktorka předepsala (to byl ještě na recept) skinoren ale bylo znát že sama není přesvědčena že pomůže. A nepomohl. Tak teď mám zas ten differin sice nemám tak citlivou pleť ale ani mi tolik na pupínky nepomáhá. Né že bych mela bolaky,když už to eryfluid to jisti :-D ale takové ty malé co pupínky co sou vidět i pod makeupem, spíš taková krupička a musim říct že sem dost zoufalá. Nevíte někdo co na to? Permanentně nosím rozpuštěné vlasy aby to tak nebylo vidět. A

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Differinu jsem na sebe onehdy taky vypatlala několik tub a výsledkem byla brutálně přecitlivělá, oloupaná a červená pokožka (a to mi bylo náct a pleť jsem měla tak někde na pomezi smíšené až mastné). S pupínky to nehnulo. Tu krupičku jsem měla taky, spíš po něm, řekla bych, že se takhle ta kůže čistila, za čas to odeznělo samo.

      Vymazat
    2. Jo, Differine byla taky radost. Rozežraná kůže. Znám :( A pupínky tam vesele trůnily dál.

      Vymazat
    3. Díky moc za tip na další přípravek. Jen jestli taky vyžírá, tak už se docela bojím :D

      Vymazat
  8. Zkus k tomu Differine gel, bohužel je na předpis. Po něm nic neštípe a díky obsahu retinoidů by měl bránit i stárnutí pleti. Spolu se Skinorenem mi docela pomohl, ale zázraky asi nelze čekat. Skinoren ráno, Differine na noc. Ono těch možností asi moc není, na kožním předepisují prostě hlavně tohle. Někdy ani nevím, jestli pomůže nějaká mastička nebo jenom to, že pomine stresové období a člověk se začne aspoň trochu líp stravovat (vím, pro medika utopie).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ne, nebrání stárnutí, věř mi. Vysušená a podrážděná kůže si tenhle zásah fakt pamatuje. Možná máš prostě odolnější pleť, ale pro jen trochu citlivější je to hrozná perda. A bohužel ne každej kožař při předepisování přemýšlí.

      Vymazat
    2. Ajaj, sakra...no, ke kožnímu stejně nechodím, takže cokoliv, co je na předpis, u mě padá...dokud si to nebudu moct předepsat sama, muhuhaha :D

      Vymazat
  9. Práve teraz ho testujem, používam ho asi cca dva týždne, takže nejaký objektívny výsledok zatiaľ povedať neviem, avšak je pravdou, že vždy po nanesení ma štípe na pleti a nejaký extra zázrak zatiaľ nespravil, ale dám tomu ešte čas a uvidíme. Ja sa potrebujem hlavne zbaviť fľakov a jazvičiek po akné, akné samotné ma už trápi málokedy.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě zas trápí pigmentové fleky :(. A jsem ráda, že už tě akné netrápí, já také dřív doufala, že se časem vytratí, ale není mi přáno :D

      Vymazat
  10. Tak to díky za tip, že tohle ne. Taky mě trápí akné a nevím jak na něj no :(

    http://www.style-and-smile15.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  11. Tak ja suhlasim s Jane.
    Ak máte hlboké podkožné boľavé akné, tak to skúste.
    Už za dva týždne mi to začalo miznúť (a to som predtým mazala Zineryt, Dalacin, Effaclar... - všetko s nulovým efektom) a teraz sa len z času na čas niečo objaví. Mažem to celú plochu tváre, pretože podľa kožnej je to aj prevencia, nie len lokálna pomoc "po". Nedám na to dopustiť. Ak mi to prestane zaberať (mažem asi 3 mesiace) asi ma picne. Neviem, čo budem robiť.

    Na Slovensko to vozím našim vždy z ČR (v SR je to stále na predpis).

    OdpovědětVymazat
  12. Škoda, že to nefunguje .. Já mám taky hodně problematickou plet a posledně jsem se radila s mou dermatoložkou a doporučila mi čistící pěnu Neostrata. Používám ji asi tři měsíce a od té doby jsem neměla žádný pupínek. A to jsem měla pořád takové ty hnisavé, po kterých mi zůstavaly jizvy. Ted mám plet úplně bez problému, hladkou a jizvy pomalu ale jistě mizí :). Psala jsem o tom i článek, kdyby tě zajímal.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. O Neostratě jsem slyšela, ale je tam prý taky dost kyselin, tak se bojím podráždění...ale rozhodně se po té pěně podívám :)!

      Vymazat
  13. Ahoj :-) s tímto krémem zkušenost nemám, ale zhruba před rokem se mi hrozně zhoršila pleť. Nikdy jsem neměla pleť úplně čistou, sem tam nějaký větší či menší pupínek, občas jeden dva ty podkožní a pár černých teček na nose - prostě mstná pleť, kterou ucpává vše. Jenže právě před tím rokem se mi udělalo opravdu hrozné akné na tvářích pod lícními kostmi - na každé straně klidně i deset patnáct těch podkožních pupínků - co mně pomohlo byla návštěva kosmetičky, chodila jsem jednou týdně (čištění, masky, iontoforéza...) a už jenom to mi hrozně pomohlo, problémová pleť prostě chce svoji péči.. a nakonec mě sama poslala k dermatoložce která mi napsala recept na DUAC gel, což se rovná zázraku, alespoň pro mě! Po dvou namazáních ráno a večer jsem se druhý den vzbudila a už na dotek jsem cítila že všechny pupínky mizí :-) zhruba po čtyřech dnech jsem měla tak dva místo dvaceti a po dvou týdnech jsem měla pleť jako dětskou prdelku, teď střídám Biodermu Global a Sudocream a Cicalfate od Avene, vždy pod denní a noční krém. Střídám podle nálady a stavu mé pleti. Podkožní akné jsem neměla tak půl roku, a v tuto chvíli nemám na pleti pupínek ani jeden :-)

    OdpovědětVymazat
  14. Ahoj. Tak mě teda Skinoren pomohl na 100%. Neměla jsem nijak závažné akné, ale pár pupínků na bradě mě trápilo pořád. A to jsem už docela starší ročník... Zlepšení jsem zaznamenala už podnech, používám 2x denně asi 5 měsíců a jsem zcela bez pupínků, i černé tečky na nose mizí. Zkoušela jsem léta kde co, bez valného výsledku, tohle je pro mě fakt zázrak :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda, že ti pomáhá, naštěstí je vás tu víc :)

      Vymazat
  15. Já ho mám necelý týden a i když se mají účinky dostavit až po min. měsíci, tak už teď vidím, že po aplikaci zmizí otok pupínků a jsou během noci menší. A pleť je po něm zvláštně vyhlazená, jak kdybych použila bázi :D A taky mě trochu pálí, což přisuzuji celkem vysoké koncentraci té kyseliny..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to vypadá, že i na tobě bude fungulírovat :)!

      Vymazat
  16. Nejvíce mi pomohlo Lipio sérum od Hádka.

    OdpovědětVymazat
  17. No, mám ho a celkem mi vždycky zahojí takové to podkožní akné, ale na to ostatní krémy nepomůžou. Chce to zaměřit se spíš na stravu, omezit lepek, cukr, čokoládu, smažené atd. Alespoň mně to pomohlo :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hmmm, ale co pak zbyde na jídlo? :D :))

      Vymazat
    2. Ty jo, já se stravuju, myslím si, dost zdravě a efekt to na pleť nemá určitě.

      Vymazat
  18. Týnko mám také svůj příběh, možná Ti to nic nedá, možná si z toho nějakou radu vezmeš a pomůže to: Vyloženě akné jako z těch ošklivých obrázků, jsem neměla asi nikdy ale ošklivých pupínků jsem měla dost, černé tečky apod. nepočítaně. Logicky jsem používala přípravky na problematickou a mastnou pleť no a pak jsem dostala k narozkám jako dárek poukaz ke kosmetičce, která mi k mému údivu řekla, že mám pleť přesušenou, díky tomu i první vrásky kolem očí a že by to chtělo ji pořádně vyživit (ne hydratovat), protože ty nepěkné pupínky jsou jen reakcí na špatnou péči, pleť nemá žádný ochranný film a póry nemám ani tak ucpané, jako spíš plné vody...Řešením bylo moc ji nedřít peelingy, nečistit vodami s alkoholem, ani nedrhnout gely apod. dvakrát denně. Cyklus obnovení trvá prý zhruba 3 týdny, takže tuhle dobu musím vydržet. Doporučila mi Cicalfate od Avéne - sice má taky takovou blbou mastičkoidní konzistenci, ale obsahuje zinek, železo a ještě něco, co regeneruje kůži (dá se použít i na odřená kolena, zarostlé chloupky, jizvy apod.), je nekomedogenní a hypoalergenní. Něco podobného dělá i Bioderma- myslím, že P.O.zinc z řady atoderm, ale tam nevím, jestli neucpává póry. S avéne jsem maximálně spokojená, pleť se mi dala do pořádku, už se ani moc nemastí a dokoce to došlo tak daleko, že nepoužívám ani make up, jen občas trochu korektoru. Podle toho, jak ta kosmetička mluvila, tak mi přišlo, že prakticky nikdo po dvacítce, když už je ta pleť dospělá ji nemá mastnou, je to jen špatnou péčí. Tak uvidíš, třeba Ti to nějak pomůže:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc! Taky se teď snažím dát spíš touto cestou, respektive mám pocit, že jsem si přílišnou péčí tu pleť oslabila...dám tomu šanci a uvidíme. Moc děkuji za komentář!

      Vymazat
  19. Boj s tečkama jsem už vzdala. Ale ty pupínky.. zas mám nějaké na bradě a tentokrát na ně neúčinkuje ani dřív osvědčený Sudocrem, ani zelená tyčinka z Oriflame. Přemýšlela jsem zas o spreji Antiac, ten na mě měl fajn účinky, ale přeci jenom Skinoren je jaksi dosažitelnější a rychleji dostupný..
    Na ty pupínky bych ti doporučila antibakteriální neemovou masku, nejlepší je samo čistý sušený neem a umíchat si to doma, nebo také jakýkoliv enzymatický peeling, který vytáhne bordel ven.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zkusím, díky ;). Uvažuju o té AHA masce od Evolve...

      Vymazat
  20. No brácha taky říkal, že to není zázrak. Pak měl ještě Differine a milion dalších věcí a asi tak po 3 letech se to vyléčilo úplně.
    Osobně se snažím těch svých pár pupenců neřešit (a hlavně nerýpat....asi největší výzva), nějak to zamaskovat. Ke kožní s tím nechodím, beztak když se objednám, tak v den návštěvy NIC nemám - klasika :-) Jednou jsem ale šla pro recept bráchovi a měla jeden nebo dva pupínky a hned mi napsala Zyneryt. Na druhou stranu mi dost pomohl i když jsem toho později měla víc, ale je to jen taková věc nejvyšší potřeby, když už člověk něco na obličeji má. Škoda, že Zyneryt má tak krátkou trvanlivost, vůbec by mi nevadilo mít ho doma v zásobě pro stavy nouze.
    Ale mezi námi, jak jsem tě viděla, tak bych v životě neřekla, že řešíš nějaký problém s pletí ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haha, to dělá dobrý make-up a tlumené světlo :D!!!

      Vymazat
  21. Skinoren jsem měla kdysi 2x ještě v době, kdy byl na předpis a taky se zázrak nekonal. Lehké mravenčení po aplikaci bych přežila, ale přišlo mi, že preventivně je na nic, spíš jen zbytečně na pleť něco patlám. A že by urychloval léčbu, to se mi taky nezdálo. Sestřenka říkala, že jí hrozně rychle zabíral na pigmentové skvrny, ale to se u mě taky nekonalo.

    OdpovědětVymazat
  22. Ahoj!
    Já ho mám teď čerstvě doma! Tak doufám, že budu z té skupiny, na kterou to bude působit :)

    Jinak už se s akné léčím několik let, vyzkoušela jsem všechno od mastiček, tabletek, přes antibiotika, po chemický peeling..nic nepomohlo..A teď jsem konečně našla něco účinnýho! Žlutá mast od paní Kamenické! Mám ji týden a je to neuvěřitený! Po třetí aplikaci se mi začala pleť vyhlazovat, pupínky mizí a nové nevznikají :)
    Určitě to stojí za vyzkoušení! Určitě se nenech zmást tím, že je všude přívlastek, že to je na hemeroidy. Je to na všechna povrchová poranění, vřídky, oděrky. Úžasně mi to vyléčilo i opar:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jinak napjatě čekám na recenzi na Clarisonic! :)

      Vymazat
  23. Pred pul rokem jsem mela kazdy den na obliceji min. 10 pupinku +cerne tecky a velke pory. Po dvou mesicich pouzivani skinorenu mam tak max 5 pupinku za tyden, plet klidnou, skoro zadne tecky... je to hrozne individualni :)) drzim palce, at se ti to zlepsi :) p. s. nejlepsi na zhorsenou plet je bily jogurt, zmatni, odstrani tecky, zahoji a chladi :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za všechny vaše komentáře, moc mě těší!