čtvrtek 6. listopadu 2014

Basic Make-up Kurz v Surface - reportáž - VÍKEND 1

Ahoj všichni!

V říjnu jsem se zúčastnila kurzu pro vizážisty v Surface Make-up School, což je pražská profesionální škola pro vizážisty, která vychovala už stovky úspěšných absolventů. Měla jsem tu možnost se s několika s nimi setkat, když mě líčili třeba na focení, a můžu říct, že je naučili dobře :). Vzhledem k tomu, že vizážisti a vizážistky v dnešní době rostou jako houby po dešti, bohužel s tím souvisí i kolísavá kvalita a ne všichni mají nějaký skutečně dobrý a užitečný kurz. Na kurzy v Surface jsem chodila už téměř dva roky jako modelka a tentokrát jsem si to vyzkoušela z druhé strany :). Absolvovala jsem Basic Make-up Kurz, který je možno studovat v pětidenní týdenní variantě nebo dvouvíkendové (pá-ne+so-ne). Já jsem byla na víkendové a dnes vám shrnu poznatky a postřehy z prvních třech dní :). 



Surface ale nabízí široké spektrum kurzů, osobní poradenství, specializované kurzy například na svatební líčení a další. Nabídka je opravdu široká. Díky absolvování rekvalifikačního kurzu pak máte další výhody, například slevy v e-shopu beauty-bar.cz či akce na další kurzy.

Pátek



První den! Byla jsem pěkně nervózní a rozhodně jsem si byla vědoma toho, že v líčení mám co dohánět. Šla jsem do kurzu s tím, že to zlepší moji vlastní techniku při líčení sama sebe, naučím se "jak to dělat správně" a bude se mi to hodit, když se na mě obrátí třeba kamarádky či členové rodiny s prosbou, abych je nalíčila na nějakou akci. Moc jsem se těšila, ale zároveň jsem se bála, protože já jsem typický "útěkář z boje". Jakmile mi něco nejde, vykašlu se na to, rozbrečím se a uteču :D. 



První den byl zaměřen na líčení obličeje. Dopoledne (9-12 hod) probíhalo teoreticky, kdy nám lektorka kurzu, ředitelka školy a skvělá vizážistka s dlouhaletými zkušenostmi Ing. Barbora Nevická vysvětlila všechno důležité, co se týče korekcí různých tvarů obličeje, jak vybrat správný odstín make-upu, jaké jsou způsoby nanášení, povídaly (samé ženy...:) jsme si také o štětcích, základní výbavě pro vizážisty, tvářenkách, bronzerech...nasávala jsem jako houba a coby největší šprtka si vše zapisovala :D. Každý dostal hned na začátek složku, kde byly nejdůležitější poznámky, mohly jsme si tam zapisovat a plnit domácí úkoly :). 


 Ačkoliv se líčím už od nějakých dvanácti let, dozvěděla jsem se spoustu nových informací a úplně jsem se natěšila na to, jak vše otestuju v praxi. Po pauze na oběd tedy přišla praktická část (13-17 hod). Ufff...líčily jsme se navzájem a jelikož jsme byly v lichém počtu, měly jsme ještě jednu modelku. Podle mě je to, že líčíme jedna druhou, hodně výhodné, protože jednak u toho můžete dávat pozor a okoukávat triky "těch druhých" a jednak se toho hodně dozvíte o svém obličeji, co kde a kam nanést. Třeba já mám široký nos a docela velkou bradu, takže korekce směřuju tam :). Napoprvé se mi úplně nedařilo, make-up se mi sice nanést podařilo, ale odstín vybrat mi chvíli trvalo a korekce obličeje vypadaly zezačátku hodně nestejnoměrně :D. 



Naštěstí napodruhé už to bylo lepší a musím říct, že je fakt rozdíl, když se na svůj výsledek díváte v průběhu nejen pouhým okem, ale i do zrcadla, kde jsou dobře vidět případné chyby. Po prvním dni jsem byla fakt nadšená, v šprťácky povznesené náladě, a i přes únavu natěšená do dalších dnů.

Sobota 1

Sobota byl "den očí". Což je oblast, kde mám fakt velké mezery! Nikdy mi nešlo blendění stínů, nedokázala jsem líčení rozmazat doztracena a celkově jsem si ve stínování oka nebyla vůbec jistá, přišlo mi, že umím udělat akorát divný nestejnoměrný flek. Navíc líčení linek! A obočí! No peklo, nervozita opět na max...dopolední praktická část ji ještě zvýšila, protože líčení očí je fakt věda! Bára nám dopoledne vždycky ukázala ještě příklad na jedné z nás, abychom viděly, jak to má vypadat, což nás samozřejmě všechny naplnilo zoufalstvím, protože na ty precizní tahy štetcem v rukou profesionálky ani zdaleka nemáme :D. Bára je ale naštěstí hrozně milá, sic náležitě přísná, protože chce, abyste po kurzu fakt něco uměli. Ale celkově je na kurzu fajn atmosféra, kolektiv pohodový. Říkali jsme si o různých typech očí, mě obzvlášť zaujalo, jak líčit oči s přepadlými víčky (například u starších žen), moje zapadlé oči či asijské "škvírky". 



Odpoledne jsme tedy měly za úkol udělat dvě líčení očí, jednou vystínování oka "do kulata" a pak protažený vzhled do V, který oko opticky protáhne. No :). Pominu tedy to, že jsem si omylem napoprvé vzala na stínování stín, který se zdál být černý, ale když jste ho rozmazali, tak byl totálně fialový! Naštěstí to mojí modelce docela slušelo. Co mě ale potěšilo, bylo to, že když se fakt snažíte, tak rozmazat stíny doztracena jde. Jen...se musíte snažit :)! Nakonec můj výsledek nevypadal ani tak špatně a já měla dobrý pocit, že snad pro mě existuje naděje. Ve škole jsme používali všechno vybavení, co tam mají, je tam toho opravdu požehnaně, takže pokud nemáte zezačátku ve výbavě vůbec nic, nemusíte se bát. Mně se moc líbila práce s profesionálními produkty, především mě zaujala paleta stínů Maqpro, to samé jejich oční stíny, které jsou neskutečně pigmentované a výborně se s nimi pracuje a blendí. V hlavě si už teď sestavuju nákupní seznam, co všechno musím v beauty baru pořídit. No jo...já abych hned nechtěla nakupovat, znáte mě :).

Neděle 1

V neděli byl čas přejít na líčení rtů, protažené linky s "ocáskem" a odpoledne pak už na kompletní make-up se všim všudy! Další velká výzva :). Myslela jsem si, že rty budou relativně jednoduché, ale to jsem se tedy spletla. Teoretická část byla kratší a už dopoledne jsme se tak dostaly k praxi, kdy jsme měly nalíčit rudé rty. Kdyby na nás aspoň šli zlehka s něčím nude, ale ono ne, rovnou rudé, uááá! No musím vám říct, je to tedy něco, abyste tvar rtů opravdu krásně vykreslili, orámovali a dali mu ten správný tvar...hodně jsme s tím bojovaly a dosáhnout souměrnosti bylo těžké :). 




Odpoledne jsme si pak nalíčily kompletní obličej podle zadání, na které jsme měly hodinu a půl. Jakmile má člověk nějaký časový limit, hned jde adrenalin nahoru :). Mně se zrovna v tento "třetí krizový den" moc nedařilo, těžce jsem bojovala s obočím (a to mi ještě dlouhou dobu zůstalo...), barevně se mi nepovedlo stíny sladit s předlohou...no krize krize, už jsem se chystala utéct a ze zkoušek další víkend jsem dostala seriózní obavy. Na závěr jsme ještě dostaly domácí úkoly a mohly jsme se vrhnout do domácího trénování.



Může to vypadat, že mě první tři dny naplnily hlavně zoufalstvím, ale není to pravda :D. Hrozně mě bavilo do takovéhle školy chodit a důkladně jsem vstřebávala všechny informace, které jsme dostaly, a že jich bylo požehnaně. Líbí se mi, že v Surface jsou kurzy fakt na úrovni, prostředí je hrozně příjemné a celkově bych řekla, že jsou vhodné pro každého, ať už to chcete dělat "jen" pro sebe nebo pro budoucí přivýdělek či rovnou obživu.I my "obyčejné smrtelnice" se tam dozvíme spoustu zajímavých věcí a takovýhle kurz bych doporučila každému, kdo si na obličej dává víc, než krém :). Nebo by chtěl ;).

A co vy? Bavil by vás takovýhle kurz?

Těším se na vaše komentáře.

P.S. Druhá část o víkendu číslo 2 bude následovat záhy...a dozvíte se i, jestli jsem nakonec udělala či neudělala zkoušky :).

IYF

15 komentářů:

  1. No jasne, ze bavil :) Ale aktualne ma prednost FCE a ridicak :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jó, to docela chápu :). A že to jsou pořádné investice, já když jsem slyšela, kolik dneska stojí řidičák, tak jsem se zděsila.

      Vymazat
  2. To je hrozně zajímavý :) Já už jsem plánovala takových kurzů: výživový, masérský, líčící... ale vždycky mě to nějak pustilo :D Na kolik tahle sranda přijde? Takový kurz mi přijde asi nejužitečnější z těch, co jsem jmenovala (alespoň pro mě). Akorát to vyvolá další náklady (prohloubení závislosti na nakupování kosmetiky), což je takové malinké mínus :)

    OdpovědětVymazat
  3. Na kurz bych rada, ale parkrat jsem slysela, ze to je k nicemu. Ovsem licim slecny na foceni a rikam si, ze kurzy by me posunuly dal a vice toho naucily a ja si vice verila. Tak treba se investice vyplati.
    Beauty of pink

    OdpovědětVymazat
  4. Bavilo, ale já bych to nezvládla,třeba krásně "rozblendit" stíny se snad nikdy nenaučím:)))

    OdpovědětVymazat
  5. Jéé škoda, že u nás žádné takové kurzy nejsou. Bomba, taky bych chtěla nějaký takový absolvovat. I když já mám problém někoho nalíčit. Na sobě mi to jde bez problémů, ale na druhém ou jéé... A když už to vypadá, že by to mohlo být dobré v závěru je to naprostá katastrofa, řeč je hlavně o očích.

    OdpovědětVymazat
  6. Bavil, a hrozně! Akorát se obávám, že bych potřebovala individuální výuku, neboť doteď si neumím udělat blbou linku a celkově tomu líčení očí moc nedávám. Takže bych se ve skupině asi moc nechytala.
    Ale ty jsi šikulka. Moc se mi líbí tvé líčení obou modelek :-)

    OdpovědětVymazat
  7. Takovýhle kurz bych taky potřebovala. Neumím si sama namalovat pořádně oči, obočí, rty a i u nanášení makeupu dělám milion chyb :D Ale asi bych tam nikdy nešla, protože bych se styděla za svou neschopnost :D

    OdpovědětVymazat
  8. Kurzy, když se povede, je moc užitečný.

    OdpovědětVymazat
  9. Taky bych kurz chtěla vyzkoušet! líčení mě moc baví a určitě mám také co dohánět :) www.beautypusinka.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
  10. aj ja chcem taký kurz :)

    http://novybloggg.blogspot.sk/

    OdpovědětVymazat
  11. Vypadá to na moc příjemný zážitek. Těším se na další díl!

    OdpovědětVymazat
  12. Ta slečna jak jí líčíš oči má krásně udělané obočí! Jestli si ho také líčila tak klobouk dolů :) I ty stíny se Ti moc povedly.
    staywithkaterina.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já líčila na ní všechno :). A děkuju! Obočí je jeden z much největších problémů totiž :D

      Vymazat
  13. Když bych tam šla já první den, tak bych se na truc nemalovala,abych si neudělala ostudu! ;) Až se zas něco naučím, tak mile ráda přelouskám i druhý článek ;)
    Já ještě před nějakou dobou ani nevěděla, že se na malování používají štětce :D

    OdpovědětVymazat

Děkuji za všechny vaše komentáře, moc mě těší!