neděle 9. listopadu 2014

Basic Make-up kurz v Surface - reportáž - VÍKEND 2

Ahoj všichni!

Mám tu pro vás druhý díl reportáže o mém kurzu ze školy líčení Surface, kde se mimojiné dozvíme, jak to se mnou dopadlo :). Myslím samozřejmě zkoušky a tak. Na minulý díl se můžete podívat ZDE a já jen rychle zopakuji, že jsem se zúčastnila pětidenního rekvalifikačního kurzu Basic ve víkendové variantě. Z kurzu nám tedy zbývá sobota a neděle, tak se na to vrhneme!

Sobota 2

Docela mě mrzí, že jsem během týdne neměla moc času na trénování, ačkoliv jsem se i tak snažila vyšetřit si nějaké chvíle a cvičit aspoň na sobě. Už teď se ale těším, až "zmaluju" ségru, mamku a široké okolí :). Celý týden jsem koukala lidem v MHD a na ulici na obličeje, hodnotila jejich tvary, jaké mají obočí, oči, rty...asi nová nemoc, kterou jsem na kurzu chytila :). Hrozně mě bavilo přemýšlet, jak bych udělala to či ono, jak nalíčit různé tváře...teď už ale k sobotě.
Začali jsme hned zostra, žádná teorie, rovnou praxe! Dopoledne jsme dostaly za úkol nalíčit francouzský make-up, to znamená pěknou úhlednou linku s rudými rty. Za šibeniční čas - 1 hodina! Zdálo se mi to neuvěřitelné, že to nemůžu nikdy stihnout, nejraději bych se se vším piplala. Linky jsou u mě trochu problém a než se mi podařilo je udělat pěkně rovné, tak jsem se s tím trochu prala. Přišla jsem na nový zajímavý "vynález" - suché linky ředitelné vodou Maqpro (na internetu hledejte "cake eyeliner", případně můžete rovnou zakoupit ZDE). Výborně se mi s nimi pracovalo, pokud se spletete, snadno se odlíčí a myslím, že se s nimi dobře naučí i úplný začátečník. Pokud se necítíte na gelovky, určitě bych vám doporučila tyto. Rudé rty byly také trochu oříšek, stejně jako u obočí mám problém, abych dosáhla souměrnosti, ale po několika radách od Báry jsem to docela zvládla.



Po pauze na oběd jsme se vrhly na kouřové líčení očí (opět s kompletním make-upem). Už jsem si začala být trochu jistější a docela mi šlo i rozmazávání doztracena. Přestala jsem se bát černé tužky, které jsem se dřív při líčení vyhýbala a neuměla jsem s ní pracovat. Sobota mě po nepodařené minulé neděli, kdy mi to fakt nešlo, trochu nabila. Stejně jsem ale byla ze zkoušek následujícího dne nervózní...protože já jsem prostě obecně nervák.

Neděle 2

Zkouškový den je tady! O líčení se mi samozřejmě zdálo :). Cestou v tramvaji jsem se ještě učila teorii. Zkoušky se skládají ze dvou částí, teoretické a praktické. Dopoledne byl ještě nějaký čas na přípravu a výuku. Bára nám řekla něco z vizážistické praxe, kde můžete pracovat, jaké jsou ceny líčení, jak se připravit na budoucí kariéru a podobně. Přišlo mi to hodně užitečné a je podle mě super, že dostanete skutečné a upřímné informace, spousta profesionálů totiž mlží a nechce svojí případné "konkurenci" předávat moc svého know-how. Díky tomu podle mě Surface dobře připraví vizážisty po všech stránkách.


píšeme test :D!
Pak následovalo rychlé opakování, kdy jsme si teoreticky společně projely všechno, co jsme za uplynulé dny probíraly. Po pauze na oběd už přišel okamžik zkoušek.
První částí byl písemný test, nebyla to žádná zaškrtávačka na a,b,c; ale vypisovací test, kde jste se třeba měly rozepsat, jak byste líčily ten a ten typ oka a podobně. Byla jsem ráda, že jsem si vše ještě ráno zopakovala, protože jsem se cítila mnohem jistěji.
Větší obavy jsem měla z praktické zkoušky. Rozdělily jsme se na dvě poloviny - "modelky a vizážistky", tyto skupiny se pak prohodily (tudíž jsme se opět líčily navzájem). Já jsem šla nejdřív sedět jako modelka. Každá modelka dostala obrázek se zadáním a holky vizážistky si vylosovaly, koho budou líčit. Ufff, měla jsem nervy i za ně :). Na finálové líčení byla hodina, já jsem doufala v hodinu a půl, ale co už. 


můj "zkouškový" výsledek, bez retuše, na krásné martině ;)
Po hodině a zhodnocení toho, co spolustudentka Martina vytvořila na mém obličeji, jsem se dostala ke slovu já. Zadání jsem naštěstí nedostala nijak extra těžké, měla jsem štěstí, že jsem si nevylosovala pořádné vytažené linky i s ocáskem. Make-up obličeje jsem docela zvládla a kupodivu se mi podařilo nanést i tvářenku! Samozřejmě jsem se hodně prala s obočím, ale to byl obecně problém nás všech. Ne a ne dosáhnout souměrnosti :). Líčení očí jsem udělala barevně spíš dostudena oproti předloze, z čehož jsem chytla paniku a měla chuť okamžitě utéct. Bála jsem se, že vše nedokončím včas a už jsem mumlala, že je všemu konec a já jdu domů a nazdar...když Bára zavelela, že čas k líčení uplynul, bylo mi jako po jízdách v autoškole (ne, neudělala jsem řidičák napoprvé :D). Bára si nás pak volala po jedné, kdy jsme si měly svou práci obhájit a vysvětlit, co, jak a proč jsme líčily - za vše jsme dostávaly body. No...za obočí jsem jich moc nedostala, taktéž světlá korekce obličeje se příliš nepovedla, protože korektor se mi během té hodiny někam zdejchnul, ačkoliv na začátku jsem měla oblast pod očima krásně prosvětlenou. Bára mě pochválila za tvářenku! Šok! I oranžovočervené rty nebyly úplně špatné a celkově jsem začala mít trochu lepší pocit, ačkoliv nedostatky tam určitě byly. 
Pak přišel čas rozhodnutí a verdikt...a já to dala! No fakt! Neskutečné :). Měla jsem fakt radost jako malá, že se to povedlo a já získala certifikát a potvrzení o rekvalifikaci. Nakonec jsme ještě vyplnily dotazník ohledně spokojenosti s kurzem a já si hrdě nesla svoje nové "papíry" domů.



Celkově hodnotím kurz jednoznačně kladně. Bylo poznat, že v Surface chtějí, abyste se fakt něco naučili, škola nechce chrlit do světa vizážisty, kteří neumí. Ono dobré jméno školy je důležité, co si budeme povídat. Prostředí bylo super, cítila jsem se tam příjemně, holky byly bezvadný a fakt jsem se do Surface každý den těšila. Myslím, že mi to hodně pomohlo, naučila jsem se aspoň trochu ovládnout všechny techniky a teď už je to jen čistě na tom získat praxi a všechno si pořádně procvičit. Už se nebudu bát nalíčit třeba kamarádky na nějakou akci, protože mám aspoň rámcovou představu, jak na to.

Jsem ráda, že jsem na kurz šla! Pokud aspoň trochu tápete v oblasti líčení, můžu vám ho jednoznačně doporučit. 

Co na to říkáte? Bavilo by vás absolvovat takový kurz?

Těším se na komentáře,
IYF

11 komentářů:

  1. Takový kurz by mě určitě bavil, tak je super, že to bavilo i Tebe a přineslo Ti to něco :) A slečnu jsi nalíčila pěkně
    Blog by Veru

    OdpovědětVymazat
  2. A byl tam někdo, kdo neudělal zkoušky...? O:-) No, ani bych neřekla, že je to líčení až taková věda :-D
    Co jsem měla možnost se setkat s vizážisty, tak jsem vlastně nikdy nebyla spokojená s výsledkem - všichni mě líčili podle nějakých svých pravidel a úplně ignorovali, v čem se cítím dobře. Navíc všichni cítili potřebu vše na mě zamaskovat a nános MU byl pěkně vidět :-D A to nešlo o žádné amatéry, tak nevím, asi zůstanu u líčení sebe sama. Ale na to by se mi hodil asi nějaký třeba jednodenní kurz, kde by mi poradili s nějakými drobnostmi.
    Tvoje líčení se ti povedlo, co tak vidím svým velmi laickým okem. Hezké, kdyby mě takhle líčili ti vizážisti, tak bych byla spokojená :-)

    OdpovědětVymazat
  3. "Bylo poznat, že v Surface chtějí, abyste se fakt něco naučili, škola nechce chrlit do světa vizážisty, kteří neumí."

    S tím moc nesouhlasím. Zjisti si, kdo za dobu existence této školy neabsolvoval. Řeknu ti to - nikdo! Vždy to všichni "udělali"...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A jak si to mám prosímtě zjistit? To by mě tedy zajímalo :D

      Vymazat
    2. Tak to me prekvapuje, ze kdyz sis to nezjistila, ze pises, co pises - viz. citace slecny nademnou. Byl u vas nekdo, kdo zkousky neudelal?? Hanka

      Vymazat
    3. Cože? :) Jak to spolu souvisí? V článku jsou popsané moje pocity, není to vědecká studie, kterou potřeba podkládat přesně zjištěnými daty, nebo snad ano? Šmarjá, ženy, to myslíte vážně?

      Vymazat
  4. Na ten kurz už koukám delší dobu, hrozně mě láká, ale ani bych to nechtěla dělat v praxi, jen abych se uměla krásně nalíčit. Moc hezky se ti to povedlo! www.beauypusinka.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
  5. Skvělý, dík za report :) Něco podobnýho bych v budoucnu ráda absolvovala. Jo a v té červené košili ti to děsně sekne :)

    OdpovědětVymazat
  6. líčení se ti povedlo, klobou dolů :) já bych byla tak nervózní, že bych mohla líčit max. tak klauny do cirkusu :D

    OdpovědětVymazat
  7. Ahoj, hezky napsane. Ja u nich delala kurz loni a byla jsem velmi spokojena. Clovek ma pocit, ze uz spoustu znalosti ma, ale az pak zjisti, co vsechno delal spatne. Bara je skvela lektorka i clovek a ve skole jsem se citila moc prijemne, plus jsem poznala par fajn lidi...Tak nezapomen pilne trenovat!;) Jen.

    OdpovědětVymazat
  8. Gratulace! ;)
    Máš doma takových šminek, patlátek a zkrášlovadel, že si z fleku můžeš otevřít nějaký svůj salon krásy ;) Já se s "malováním" tak neperu, prostě si řeknu: "chci dnes vypadat jinak než vyblitý zelí?" a já si řeknu: "Ne, namaluju se až příště" a takhle mi to jde už několik posledních pár měsíců :D občas se začnu malovat, když hrozně chvátáme a to pak jen slyším "To si děláš pr*el, ne?" (ano, my vidláci z venkova jsme trošku sprostější, hlavně když honíme nezbedného psa po obří zahradě :D )

    Ještě jednou gratlujuju! <3

    OdpovědětVymazat

Děkuji za všechny vaše komentáře, moc mě těší!