sobota 1. října 2016

Blog - co od něj čekat a co ne - nová pravidla a moje vyjádření

Ahoj všichni!

Rozmohla se nám tady taková nepěkná věc...ne, to přeháním, vlastně je to tak - rozmohly se blogy jako takové. A spolu s nimi se rozjelo i jejich publikum, rozjely se hádky, rozjelo se komentování, rozjely se PR firmy a rozjely se spolupráce. Je to takový pěkně a dost zajímavě rozjetý vlak naší doby a já bych ráda napsala svoje vyjádření k tomu, jak se bude nyní můj blog vyvíjet a co vlastně mí čtenáři mohou čekat, abychom v tom měli všichni jasno.



1. Odteď bude na konci každého článku uvedeno, zda jsem produkt dostala nebo jsem si jej koupila.
Tyto informace jsem většinou v článcích zmiňovala náhodně, protože jsem to nepovažovala za podstatné a zároveň jsem nepovažovala za nutné zmiňovat, že se jedná o moje názory, protože to každý moudrý čtenář ví. Chci ale být naprosto transparentní, transparentnější, než naše vlády, takže nově bude tato informace pod každým článkem.

2. Na blogu nenajdete PR články.
Obsah blogu tvořím já sama a na blogu nenajdete články, které byly předem napsány někým jiným, stejně tak moje články nebudou mít žádné obsahové úpravy. Jedinou úpravu, kterou jsem dosud udělala, bylo dvakrát přidání odkazu na e-shop zpětně, k tomu může dojít znovu, ale editování názorů se na mém blogu konat nebude. 

3. Očekávejte nadsázku.
Já jsem člověk, co spoustu věcí nebere vážně, proto se často vyjadřuju v nadsázce. Někomu moje odpovědi na komentáře můžou přijít hloupé, arogantní nebo zlé, ale není tomu tak. Jsem ironická a sarkastická, k věcem přistupuju s nadhledem a i na nepříjemné komentáře často takto odpovídám. Taková jsem a takovou mě budete muset schroustat :).

4. Neočekávejte dokonalou gramatiku.
Snažím se svoje články číst a chyby si opravovat, ale nejsem mistr všech čárek světa, spletu se. Jestli patříte mezi grammar nazi, kterým se rozpojují hemisféry při spatření slova šmynky, tak v rámci zachování vašeho duševního zdraví doporučuji blog nenavštěvovat :).

5. Na blogu mám svobodnou vůli.
Je pořád tak nějak - můj. Já ho tedy vnímám jako náš, je společný pro mě a moje čtenáře, dělám ho přece jen s myšlenkami na vás. Ale občas přijde na blog někdo, kdo se těší, až mě vyprudí. Může to být třeba proto, že brání jinou blogerku, ke které já jsem vznesla negativní komentář, může to být z jiného důvodu...ale já tohle nebudu respektovat. Když se mi zachce, tak takové naprosto zbytečné útočné výplody smažu, protože prostě můžu. Nekřičte, že to není fér, já vím, že není, ale mě tohle nebaví. Chovejme se k sobě slušně. Moudrý čtenář ví, že nebudu mazat všechny negativní komentáře a ví, že každý autor (haha, to je ale nóbl slovo) si cení kritiky, jež ho dokáže posunout.

6. Nechci prezentovat iluzi.
Sociální sítě jsou zajímavým fenoménem i z toho hlediska, že je na nich prezentována často překrucovaná a stylizovaná realita. Mně se to nelíbí, protože si myslím, že to musí na dospívající, ale i dospělé ženy (a snad i muže!) vytvářet tlak, že jejich život není dokonalý a měl by být. Vím, že spousta z vás se ráda na takovou dokonalost dívá, ale já to tak nechci, chci se prezentovat jako člověk z masa a kostí, co má svoje radosti, ale i trápení, a občas i trapasy a průšvihy. Stejně tak si občas blbě nanesu rtěnku nebo mám na fotce oloupaný lak. Nemělo by to na beauty blogu být, ale stane se mi to. Vězte, že to není známka toho, že si vás nevážím.

7. Očekávejte blog.
S psaním nehodlám končit, pokud nenastanou vážné důvody. Mám blog již několik let, píšu ho ráda a přežil se mnou špatné události v osobní i profesní sféře. Ačkoliv s tím někdo může nesouhlasit, tak nepovažuju blogování o beauty sféře za nekompatibilní se svojí profesí a myslím, že mohu mít zájmy, jaké chci a není na nich nic špatného. Blog nemá nic společného s mou kompetentností v práci a nemám v plánu s ním přestat proto, že je to "nevhodné". Podle mě je nevhodné být špatný doktor. Ne používat řasenku. 

Doufám, že jsem shrnula vše, co jsem chtěla říct :). Na závěr jen dodávám, že blogování mě neživí. Mám totiž dost úplatků od farmaceutických firem vlastní práci.

Těším se na naše další mnohaleté souznění a věřte mi, že jsem nejšťastnější, že blog navštěvujete a jste mi velkou oporou! Díky za vaše doporučení, názory, tipy. Mám vás rád.

IYF

16 komentářů:

  1. Ano, a tak by to mělo být! (Aneb jsem s tímto článkem velmi spokojená, Tvůj blog čtu ráda, protože jsi pro mě rozumná osob. :) ) Všude, u všech... Ale člověk zkrátka nemůže po všech chtít, aby měli rozum. :)) Těším se na další články.

    OdpovědětVymazat
  2. 👍 Ale ty bys šmynky nenapsala!

    OdpovědětVymazat
  3. Pěkně napsané, oceňuji, že jsi dneska jedna z mála blogerek s mozkem v hlavě. Pobavily úplatky od farmaceutických firem :D

    OdpovědětVymazat
  4. Tak to jsem si jistá, že tě budu číst i nadále. ;) :)

    OdpovědětVymazat
  5. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

    OdpovědětVymazat
  6. Super.... tak to mám ráda pěkně narovinu od plic, žádné omáčky okolo.Skvělé.:-)

    OdpovědětVymazat
  7. Hahaha, ale řasenkou můžeš někomu vypíchnout oko (při nevhodném použití).

    I když nejsem žádný velký uživatel kosmetiky (od loňského března mám jednu paletku a tu používám pořád), tak je tvůj blog jeden z mála, které čtu a čtu moc ráda. Píšeš o takových normálních věcech, které si sice pravděpodobně nikdy nekoupím (protože k tomu nebudu mít důvod), ale stejně si o nich ráda přečtu!

    Jen tak otázka do pranice, k jaké profesi se hodí blog o kosmetice?

    OdpovědětVymazat
  8. Super článek! Tvůj blog je prima a je mi úplně fuk, jestli něco dástáváš nebo si to kupuješ, protože tvé recenze jsou fajn. Blogováním se snad ani živit nedá, ale těma úplatkama nooo to už by možná šlo ;-)))

    Hezký den! JO a nadále dělej výprodeje, protože ty jsou u tebe nej!

    OdpovědětVymazat
  9. Palec hore za tento clanok :-) Si jedna z mala blogeriek, ktore sledujem, lebo mam pocit, ze tu najdem uprimne recenzie a paci sa mi, ako sa vyjadrujes :-) Myslim, ze pri takej tazkej praci ako mas ty, je ironia a nadhlad asi nevyhnutnost. Najlepsia cast je o pozornostiach od farma firiem, podla mna to ani nestihas nosit domov! :D Drzim palce pri dalsich blogoch a recenziach. Zuzana

    OdpovědětVymazat
  10. Jsem takový tajný čtenář, málo kdy něco komentuju :D Ale tohle je super, a těším se že se vlastní nic (ne)změní:)

    OdpovědětVymazat
  11. Bod 3: Já už jsem na tvoje vyjadřování zvyklá a nadsázku i sarkasmus beru, ale chápu, že někdo může brát všechno co na blogu napíšeš nebo řekneš ve videu zcela vážně a myslet si pak kdovíco.
    K bodu číslo 7: to ti vážně někdo řekl nebo napsal, že když jsi lékařka, tak nemůžeš psát nebo plkat o kosmetice, že tě to třeba znevěrohodní??!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No jasne, to uz jsem cetla nebo slysela nescetnekrat, ze je to nedustojny k mymu povolani a podobne :)))

      Vymazat
  12. Jasně, je to tvůj blog, ale zavádět diktaturu a mazat všechny negativní komentáře... Ubohé.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A kde je v článku psáno, že bude mazat všechny negativní komentáře? Přečti si ten článek pořádně.

      Vymazat
  13. Vubec by nevadilo kdyby bylo vic lekarek s nevhodnym blogem o kosmetice :) Jen tak dal, drzim palce!

    OdpovědětVymazat

Děkuji za všechny vaše komentáře, moc mě těší!